Modules uitlezen en instellingen aanpassen met een ELM327 interface.

Discussie in 'Handleidingen Focus II' gestart door JW, 15 apr 2012.

  1. Heb vandaag mijn 2 kabels binnengekregen en direct 1 aangepast naar mid
    Ik heb de kabel op pin 6 losgesoldeerd en op pin 3 aangesloten en pin 14 losgemaakt en op pin 11 aangesloten maar helaas werkt hij niet
     
  2. Heb je de interface na het Ombouwen ook ingesteld voor gebruik met het MS-CANbus netwerk?

    In het startscherm van ELMconfig kan je onder "adapter setup" de adapter instellen voor het MS-CANbus systeem. Hierbij worden een aantal commando's naar de interface gestuurd om de interface geschikt te maken voor het MS-CANbus systeem. Dit moet eenmalig worden uitgevoerd nadat de interface is aangepast voor het MS-CANbus systeem.


    Andere veel voorkomende fouten zijn dat na het omsolderen de connector verkeerdom op de printplaat wordt geplaatst of dat er verkeerd geteld wordt bij het tellen van de pinnen (bij sommige interfaces staan er geen pin nummers bij en dan is deze fout snel gemaakt).
     
  3. Ik hoefde niet meer de module in te stellen op mid speed canbus bij de nieuwste elmconfig. Tenminste bij een van de twee modules deed hij het zo en bij mijn andere kreeg ik steeds no data, maar geen error oid. En als ik de printplaat wisselde dan deed diezelfde printplaat het ook bij de andere stekker. Kan natuurlijk altijd proberen om hem op ms canbus te configureren, misschien dat dit nog helpt
     
  4. #1204 H143, 7 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mei 2014
    het instellen van de adapter was mij nog niet bekend.
    dit heb ik nu ook geprobeerd maar helpt helaas ook niet.
    ik krijg dan de volgende foutmelding

    [​IMG]

    als ik de kabel weer origneel maak kan ik wel gewoon Hispeed hier mee uitlezen
     
  5. Het werkt nu gelukkig. Ik heb verschillende baundrate snelheden geprobeerd en werkt nu.
    Alleen het vreemde is dat ik bij mijn eigen fase 1 wel in het gem menu Jan komen en op mijn vaders fase 2 niet.

    Is het trouwens ook mogelijk dat MN dimlicht altijd brand als de schakelaar op automatisch staat ik vind dat hij altijd net telaat aangaat
     
  6. Nee dat lukt (nog) niet. Of je moet je sensor afplakken of draden doorverbinden. [MENTION=12492]HokusFocus[/MENTION] heeft zijn lichtsensor afgeplakt hiervoor.
     
  7. Werkt ideaal. Verlichting gaat nu altijd aan wanneer ik de auto op contact zet en automatisch uit als ik de motor uit doe. Zo werkt het ook met nieuwere auto's zoals bv de Ford Ka. Bij de nieuwste kun je hem gewoon op de verlichting laten staan en dan gaat hij ook automatisch aan en uit bij het in en uitschakelen van de motor. Zou elke auto standaard moeten hebben vind ik..;)
     
  8. Waar kan ik de sensor vinden?
     
  9. Achter de achteruitkijkspiegel.
     
  10. Die twee kappen die er achter zitten moet je los halen en dan zie je een bakje zitten. Dit bakje zit met twee klemmen vast.
     
  11.  
  12. bedankt.

    na wat rond zitten te neuzen in elm config zag ik dat bij mij dat bij het HECgedeelte het vinkje bij ABS uit staat kan dit kloppen?
     
  13. Balen! Had het gevraagd van de week maar deden ze idd niet :( zij zeiden dat er toch bijna niks is om aan te passen en er geen voordeel te behalen viel.

    Jammer!
     
  14. Dat vind de dealer ja. Misschien iemand bij je in de buurt die je kan/wil helpen?
     
  15. Ja heb ik gevraagd. Helaas niemand in de buurt
     
  16. Waar woon je dan?
     
  17. Als je in of rond arnhem woont kan ik je wellicht helpen.
     
  18. Geldt voor mij ook, omgeving Arnhem, Apeldoorn, Zevenaar
     
  19. Ik woon in buurt van Maastricht. Dus is ook niet naast de deur.

    Wat zou er volgens jullie aangepast kunne worden eigenlijk? Betreft c-max titanium van 2010.
     
  20. #1220 JW, 16 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mei 2014
    Een C-max van 2010 lijkt technisch heel veel op de Focus 2 fase 2. Hierbij kan je onder andere de volgende zaken activeren:

    * Autolocking. Hierbij gaan de deuren op slot boven een bepaalde (instelbare) snelheid.
    * Informatie van radio en CD speler weergeven op het display van de teller.
    * Telefoon informatie weergeven op het display van de teller.
    * Automatisch inschakelen van de voor/achterruitverwarming beneden de 5 graden Celsius activeren/deactiveren.
    * Ford ECO-mode activeren (hiervoor is een firmwareversie van 0508 of hoger van de teller vereist).

    Daarnaast is het bij sommige uitvoeringen van de C-max ook mogelijk om DDS (bandenspanningcontrole) te activeren. Officieel is dit nooit geleverd op de C-max. In sommige gevallen kan je door een C-max te configureren als Focus de DDS functie werkend krijgen.

    Verder is het mogelijk om nog veel meer functies achteraf werkend te krijgen maar hiervoor moet dan ook de benodigde hardware worden ingebouwd.
     

Deel Deze Pagina