1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Modules uitlezen en instellingen aanpassen met een ELM327 interface.

Discussie in 'Handleidingen Focus II' gestart door JW, 15 apr 2012.

  1. Neen :)

    Focus II / C-Max / Kuga

    Mondeo IV / S-Max / Galaxy
     
  2. IK ben me aan het bedenken wat ik nou allemaal veranderd zou willen.
    Ben al gekomen tot

    (comfortramen). Deze instellingen hebben invloed op het openen/sluiten van de ramen met de afstandbediening.
    Moet dan met......
    KVM Global Closing (only active if KVM is enabled)
    KVM Global Stop (only active if KVM is enabled)

    Huidigverbruik

    Maar nu vraag ik me af wat er nou precies handig is van het auto relocking systeem. Bedoel als de auto gaat rijden en hij boven bijv 10km/u op slot gaat. waarom zou ik dat willen.
    Ik zou juist willen dat het op slot gaat als de motor aan staat en boven de 10kmu weer open zou gaan. Dan is de auto mooi op slot als ik voor een stoplicht sta zodat deze niet opengerukt kan worden.
    Dit kan ik natuurlijk ook zelf wel doen als ik in stap maar daar denk ik dus niet aan.

    Wat zouden nog meer intressante optie zijn. Ik heb een focus 1.6 benzine uit 2006.
    Dat is dan een fase 1 als ik hetb goed begrepen heb?? (nieuw hier he ) :oops:
     
  3. Je kan toch aanvinken dat je de deuren kan sluiten met afstandsbediening als motor draait :)
     

  4. haha, ja grapjas. ergens gemist te lezen dat ik er dus niet zelf aan denk. ofwel geheugen als een vis ofzoiets
     
  5. Anders geen mogelijkheden neen
     
  6. Het relocken werkt toch anders??
    De deur gaat op slot boven de 10km/u en pas weer open als je zelf van binnen uit de deur ontgrendelt. Anders zou je, als je bijvoorbeeld in de file staat, continu het geklik-klak van de deur vergrendeling horen.
     
  7. #587 BasD, 23 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2013
    oke, dan heeft het dus idd nut voor mijn gedachte.
    Dan wil ik dat dus ook maar bij welke snelheid is niet echt van belang.
     
  8. Ik heb mijn opmerking met geplaatst met '??', omdat ik mij niet kan voorstellen dat de auto van slot gaat zodra je stil staat. Maar de experts kunnen hier vast uitsluitsel over geven.
     
  9. #589 Dragunov, 23 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2013
    Auto gaat niet van slot als je stilstaat, enkel als je aan deurgreep trekt vanbinnen dan gaan deuren allemaal van slot (enkel van binnenuit!)

    Je kan al zo te zien van 1km/h de deuren laten sluiten :)
     
  10. Bij mij gaan alleen alle sloten van het slot af wanneer ik de bestuurdershendel gebruik. Als je de passagiershendel gebruikt gaat alleen die deur van het slot af.
     
  11. Wel, is nog maar die dat ik getest heb, dus over de rest kan ik me nog niet uitspreken, maar zal wel zijn zoals jij zei :)

    En mijn GEM zal niet verschillen van deze dat jij hebt, of toch niet op gebied van deuren
     
  12. Dit is alleen in te stellen als de auto daadwerkelijk is voorzien van comfortramen (alleen bij auto's met 4 elektrische ramen).

    Deze optie is op de Focus 2 fase 1 te activeren maar werkt niet erg nauwkeurig. De waardes staan contant te verspringen en zijn niet erg stabiel. Bij de fase 2 teller werkt het veel nauwkeuriger/stabieler.

    Een Focus uit 2006 is inderdaad een Focus 2 fase 1. Bij de Focus 2 fase 1 zijn de opties actueel verbruik en Autolocking eigenlijk de enige opties die interesssant zijn om te activeren. Voor andere opties zijn er ook hardwarematige modificaties nodig.

    Bij de fase 2 zijn veel meer mogelijkheden om interessante opties te activeren.
     
  13. Zoveel kan je niet echt doen, zelfs als je een Fase I ombouwt tot Fase II, of je moet gans je auto strippen :)

    Dus Fase II teller kan je wel steken, maar denk niet dat er veel extra's kan geactiveerd worden boven de Fase I teller ( op een Fase I auto natuurlijk!!!)

    Misschien kan JW, Focus-013 of Dark Angel hier meer over kwijt)
     
  14. Met de fase 2 teller heb je t.o.v. de fase 1 teller de volgende mogelijkheden.

    *Weergave van tijd en datum.
    *Radio informatie in display (alleen in combinatie met originele fase 2 radio).
    *Telefoon informatie in display (alleen in combinatie met het Ford bluetooth/voicecontrol systeem.
    *Huidig verbruik (de fase 2 teller heeft dit standaard en is veel nauwkeuriger).
    *Ford ECO-mode.


    Tevens is het bij de fase 2 teller om de DDS optie (bandenspanningcontrole) te activeren. De auto moet hiervoor wel voorzien zijn van een BCM (ABS pomp) die dit ondersteund. Bij de fase 1 zal hiervoor de BCM in vrijwel alle gevallen vervangen moeten worden.
     
  15. ECO-mode werkt dus op een Fase I?

    Ook die shift up indicator?

    Bedankt!
     
  16. ECO-mode werkt prima op een fase 1.

    De shift-up indicator werkt niet op een fase 1 omdat hiervoor het signaal vanuit de PCM ontbreekt (hetzelfde geld overigens voor de vroegere fase 2 modellen).
     
  17. In mijn Fase I zie ik een rode pijl als ik te hoog in toeren ga (die zegt dat ik moet opschakelen), is dit het zelfde of shift up of niet?

    En wat doet die ECO-mode precies?

    Bedankt!
     
  18. In de vroege fase 2 tellers is net als bij de fase 1 teller een rode pijl aanwezig die (alleen als de PCM dit ondersteund) gaat branden bij hoge toeren (vlak voordat de toerenbegrenzer ingrijpt).

    De latere fase 2 tellers zijn voorzien van een groene pijl. Deze groene pijl gaat (alleen als de PCM dit ondersteund) branden op het optimale schakelmoment om zuinig te rijden. Dit is over het algemeen zo'n 2000-2500 RPM.


    ECO-mode geeft d.m.v. bloemblaadjes weer hoe zuinig je rijdt. Er zijn drie categorieen (schakelen, anticiperen en snelheid). Des te meer blaadjes rood gekleurd zijn des te zuiniger wordt er gereden. Daarnaast worden er tips getoond om zuiniger te rijden en kan je het percentage ritten met koude motor zien.
     
  19. Die eco mode is een goede voor mijn vrouw. Wordt ze beloond met bloemmetjes als ze eindelijk eens rustig gaat rijden.... Hahaha
     
  20. En dan zal ze boos zijn op JOU, waarom jij dan NOOIT geen bloempje geeft als ze RUSTIG rijdt :lol:
     

Deel Deze Pagina