1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Modules uitlezen en instellingen aanpassen met een ELM327 interface.

Discussie in 'Handleidingen Focus II' gestart door JW, 15 apr 2012.

  1. ja dat knipperen is standaard op de fase 2, indien er niets knippert dan zit er vaak een deur niet goed dicht dus een mooie controle die knippers.
     
  2. #542 Dragunov, 18 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jan 2013
    Het stoort me totaal niet hoor!

    Kmerkte het gewoon op.

    Ja, Gerard, maar bedoel dat wij vroeger dat niet hadden als we enkel koffer van slot deden en dan terug dicht deden, dus zonder de deuren te openen, enkel kofferslot, want als we gewoon alles op slot deden, kregen we ook al dat dubbel geknipper

    Eigenlijk stoort er me totaal niks meer, sedert ik bezig ben met die updates!

    Sommigen klagen over het feit dat de ruitverwarming automatisch zou aanslaan als je het activeert, ik vind het net goed zo en als je toch eens vindt dat het niet nodig is, dan leg je ze gewoon manueel af :)
     
  3. klagen doe ik niet echt maar vindt het soms wel eens dat die te vaak aangaat, en wat ge zegt, gewoon manueel bedienen.
     
  4. Misschien kan je dit met ELMConfig bijvoorbeeld van 5°C verlagen naar 0°C?

    Zou eens moeten bekijken of als er iemand dit al weet...
     
  5. Bij mijn weten is de temperatuur waaronder de voor en achterruitverwarming aan gaan niet te veranderen.
     
  6. Net gekeken in GEM (Configuration - Page 1) en inderdaad niet gevonden
     
  7. Vandaag de fase II gem ook weer terug geplaatst. Wat mij opviel is dat me dimlicht niet meer brand met het dagrijlicht relais en dat als de lampen wel aangaan door de sensor en vervolgens weer uit, dat eerst het dimlicht gaat en 5 sec daarna het stadslicht.
    Is er mischien nog een zekering die gestoken moet worden om de dagrijverlichting weer werkend te krijgen?
     
  8. Is het ook mogelijk om de minimum snelheid waarbij je de cruse controle kunt inschakelen ook te veranderen?
    Dit staat nu op 50km/h, maar soms heb je hele grote 30km/m zones en dan zou het ook heel handig zijn.
     
  9. Staat er niet tussen
     
  10. Zekering 135 die moet je plaatsen, rechts naast het relais
     
  11. Thanks, graag zelfs. PB ik je na het weekend ff om een afspraak te maken?
    Wellicht dat ik het na het gezien te hebben daarna ook zelf aan durf.
     
  12. Waarschijnlijk, want is heel simpel als je howto van JW volgt :)

    Had ook schrik hoor, maar na eenmaal te doen, speel je ermee!
     
  13. Prima ik hoor het wel! Als je even uitzoekt wat je nu precies wilt aanpassen dan moet het wel goed komen :)
     
  14. Hopelijk kan je ook nog ooit in Configuration van PCM :)
     
  15. Wat zou je daar in willen doen dan?
     
  16. Iemand van Focusownerssocial zond me pb om te vragen of ik PCM kon om cruise control te activeren.

    Maar tot op heden is het niet mogelijk om Configuraties in PCM aan te passen, dus activeren van Cruise Control
     
  17. De PCM werkt technisch gezien iets anders als de overige modules.

    De meeste modules zijn (ongeacht de instellingen) voorzien van 1 soort firmware. Vervolgens wordt d.m.v. een configuratie bestand (AS-BUILT data) bepaald welke functies de module ondersteund. Een programma als ELMconfig veranderd in feite alleen de AS-BUILT data. De firmware blijft hierbij hetzelfde.

    Bij de PCM zijn alle instellingen niet in een configuratiebestand verwerkt maar echt in de firmware. Wanneer er dus iets gewijzigd moet worden wordt de volledige firmware van de PCM herschreven. Dit is met de ELM327 interface vooralsnog niet mogelijk. Je kunt dus niet even simpel de Cruise Control in de PCM activeren door iets aan te vinken.

    Daarnaast is er bij de firmware update voor de tellerunit maar 1 updatebestand dat alle mogelijke types Focus 2 fase 2 tellerunit kan updaten. Voor de PCM zijn er veel meer firmware versies (denk alleen maar eens aan hoeveel motortypes er zijn).


    Persoonlijk verwacht ik niet dat er ooit een functie in ELMconfig komt waarmee de PCM aangepast kan worden.
     
  18. Net me gegevens uitgelezen van de HEC en opgeslagen op laptop (derde pagina lukte niet omdat me tellerunit dat niet heeft of zo) en me derde sleutels eens geprogrammeerd terug.
     
  19. Correctie de stuurbekrachtiging kun je aanpassen bij de modellen die een electrisch aangestuurde stuurbekrachtigingspomp hebben.
    Zoals al aangegeven voor JWl de 1.4 en 1.6 benzine motoren hebben een hydraulische pomp. De 2.0 16v en I.i.g. de 1.6 TDCI hebben een electrisch aangestuurde pomp, hierop kun je dit wel instellen.
     
  20. #560 Dragunov, 19 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jan 2013
    Inderdaad gekeken in ELMConfig waar dit staat waar je je stuurbekrachting kan kiezen, ik zie het volgende aangevinkt bij mij als ik me HEC uitlees:

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina