Easter eggs / geheime truukjes

Discussie in 'Electronica' gestart door Spanx, 9 jan 2012.

  1. Hmmm zo te zien werkt dit standaard zo op de USA modellen. dus misschien dat het inderdaad mogelijk is om het op de een of andere manier te activeren: FocusFanatics
     
  2. Dit is door Ford ivm veiligheids regels verwijderd sinds de komst van de MK II, althans zo heeft iemand van Ford NL me laten weten.
     
  3. Moet wel mogelijk zijn. Volgens mij op alle ford autos.
    Hier de handleiding van de USA (en voor andere ford modellen).
    https://www.fleet.ford.com/maintenance/owners_manuals/default.asp
    In die handleidingen zie ik ook meer informatie, dan dat ik in de nederlandse handleiding zag. Zoals de procedure voor auto-lock.

    Ik ga het straks uitproberen, maar hier de procedure (en moet je uitvoeren binnen 30 seconden).
    Powerknop op aan (niet starten dus).
    3x op centrale lock vergrendeling drukken.
    Powerknop op uit.
    3x op centrale lock vergrendeling drukken.
    Dan powerknop weer op aan, en je zou een geluidje moeten horen dat betekent dat alles goed geprogrammeerd moet zijn.

    Er staat er wel bij, bij die optie tussen haakjes 'if equipped', dus misschien extra optie. Misschien dat het niet werkt.
    Procedure is ongeveer hetzelfde voor alle ford autos, ipv power knop, de ignition op on, en ipv centrale deurvergrendeling, de unlock knop (3x) indrukken.
     
  4. Ook dat is Amerikaans, zijn niet dezelfde auto's als hier. En het is daar inderdaad standaard volgens mij, en dan niet alleen bij Ford USA. Heb daar tenminste zelf nog nooit een huurauto meegekregen die dit niet had.

    Veiligheidsargument is dat je de auto van buitenaf niet meer open kunt krijgen na een ongeval. Al lijkt het mij ook een veiligheidsargument dat je de auto niet kunt openkrijgen bij een overval. Kennelijk is in Nederland de kans op een ongeval nog altijd groter dan de kans op een overval :cool:

    Springt een goed ontworpen automatische vergrendeling er trouwens niet vanaf bij een impact, zelfde trigger als bij klapzakken?
     
  5. Daar hebben we toch die hamertjes voor, bij ongeval of ter water?
    Trouwens, ik kan de deuren ook van binnen sluiten, dat lock knopje, dus dat argument is ook niet echt valide. Ook dan komen ze niet binnen bij een ongeval. Als dat knopje nou automatisch gaat, scheelt mij ook weer een handeling.
    Dat hamertje gebruik ik wel bij een overval :)
     
  6. bij een ongeval worden, door de schoksensoren van het Airbag systeem, de portieren allemaal van het slot gehaald.
     
  7. Allemaal waar maar werken doet het niet. Mondeo MK4 model 2008 is, nogmaals volgens Ford NL, de laatste Ford waarop dit systeem te activeren is.

    Maar er zijn hierover al meerdere topics ;)
     
  8. #28 antig01, 13 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jan 2012
    En dan alleen de modellen tot medio 2008, daarna kan het niet meer. Veel klanten vragen hiernaar inderdaad, maar helaas. Volgens mij kun je wel een moduultje kopen dat het snelheidssignaal omzet naar een aanstuur-stroompje voor de vergrendeling..

    Gordelzoemer Focus 3 uitzetten doe je als volgt:


    Zet de handrem aan.

    Zet de schakelhendel in de stand P (parkeren) (auto's met automatische transmissie) of in de vrijstand (auto's met handgeschakelde versnellingsbak).

    Draai de contactsleutel in de stand 0.

    Sluit alle portieren vanaf de binnenzijde van de auto.

    Maak de veiligheidsgordel aan bestuurderszijde los.

    Zet de contactschakelaar in stand II. (start de motor niet).

    Wacht minimaal 15 seconden.

    Vergrendel en ontgrendel de veiligheidsgordel vervolgens negen keer achter elkaar, eindigend met de gordel ontgrendeld. Ontgrendel de rode schakelaar veiligheidsgordelsluiting iedere cyclus volledig.
    (N.B.: Deze stap moet binnen 60 seconden worden afgerond; zo niet, dan moet de procedure worden herhaald.)

    Het indicatielampje van de veiligheidsgordels knippert drie keer ter bevestiging dat de status van het gordelmechanisme is gewijzigd.
    Zet het contactslot in stand 0. De deactiverings-/activeringsprocedure is nu voltooid.
     
  9. Oh is dat de juiste procedure?
    Toen ik onder het rijden mijn gordel af deed en het irritante piepje zich ermee ging bemoeien heb ik heel vaak de gordel los en weer vast geklikt. Dan houdt ie er vanzelf mee op :cool:
    Zelfde 'procedure' gold voor de passagierskant.
     
  10. Dan moet ik eerst een contactsleutel kopen aangezien je de :focus3: start met een knop... :mrgreen:
     
  11. Met het risico dat jullie zeggen waar bemoei je je mee, maar.... waarom zou je willen dat je gordelpiep niet meer werkt ?
     
  12. Ik bijvoorbeeld rijd af en toe op het terrein van ons bedrijf, kan me voorstellen dat men voor die paar hondert meter geen gordel om wil doen.
    niet dat ik last van biepen heb, want opde focus 1 zit ie niet op :P
     
  13. gewoon de knop van de vergerendeling een paar keer indrukken achter elkaar dan stopt hij ook met piepen.

    Kon in de focus MKII ook.
     
  14. Hmmm ja maar waar steek ik die dan in ???

    :mrgreen:
     
  15. Op de focus 1 zit ook een waarschuwingssysteem als je de gordel niet draagt. Als dit nu niet werkt zou dit betekenen dat het door de vorige eigenaar al een keer is uitgeschakeld .
     
  16. Verzin maar wat... :mrgreen:

    Maar serieus: :weetikniet:
     
  17. Hebben jullie niet op de normale plek zo'n zwarte dop zitten?, die kan eraf, en dan kan er gewoon voor noodgevallen een sleutel in een contact worden gestopt.
     
  18. Jazeker Simon, daar zit echter geen contactslot achter maar een houder waar de afstandbediening in past ;)


     
  19. Oke is weer net ff anders dan bij mij in de RS maar in principe het zelfde, ik heb zo'n klein nood sleuteltje.

    Hebben jullie dat ook, om bv de deur te open als je accu leeg is of je batterij op?

    Maar goed met een start knop kun je dezelfde procedure uithalen als met een sleutel dus die gordelmelding is ook in jullie :focus3: met startknop uit te zetten.
     
  20. Yep ;)


    Dat zal haast wel. Ik neem aan dat met stand 0, de stand wordt bedoeld als alles uit is en stand II de stand is die je creëert door de start/stop knop in te drukken zonder het koppelingspedaal in te trappen (motor start dus niet) ;)
     

Deel Deze Pagina