1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn Blauwe Focus RS-II, nieuwtjes

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Sbro.nl, 27 jul 2011.

  1. Klinkt als muziek in de oren! :rock:
     
  2. Inmiddels heb ik alweer bijna 120.000km op de teller staan, tijd voor een beurtje.
    Verse 0W40 olie (5.8liter) + filter en nieuwe RS bougies deze x.

    De overige vloeistoffen had ik al vervangen toen ik de motor eruit heb gehad ( Remolie, koelvloeistof en stuurbekrachtings olie en kort geleden had ik de versnellingsbak olie ook al vervangen.

    [​IMG]

    Eerst de motor lekker warm laten worden zodat de olie lekker dun is en ik hem maximaal kon aftappen.
    pfff die was echt aan vervanging toe, filter was ook mooi donkerbruin/zwart.

    [​IMG]

    Toen de bougies...........

    Ik begon bij cilinder 5........als je ervoor staat rechts dus.

    1 voor 1 heb ik de bobines verwijderd maar bij cilinder 1 schrok toch wel ff :oops:

    [​IMG]

    Die bougie had dus duidelijk gelekt en ik vreesde het ergste......
    Met de hand kon ik hem nog 3kwart slag aandraaien, oei das niet goed.

    Nu had ik de laatste tijd wel een wat ander vreemd geluidje, ik kon het niet goed plaatsen, bij constant gas was er een soort fluit toontje hoorbaar en als je maar heel iets van gas ging was het weg, en bij iets gas geven en dan was het weer terug, ik dacht dat het van de nieuwe luchtfilterkap kwam al vond ik het wel opvallend dat ik het nog niet eerder bemerkt had.

    Normaal ziet het er zo uit namelijk

    [​IMG]

    Een mooie schone glimmende kamer, een heel verschil met wat ik aantrof dus.

    Voor zover ik het kon bekijken heeft het verder geen schade aan gericht en zijn er alleen wat uitlaatgassen in de bougie kamer gekomen.
    Ik heb de boel schoon geblazen en met een doek verder schoongemaakt nadat ik de nieuwe bougie geplaatst had.

    [​IMG]

    Waarschijnlijk is dus de vorige x bij het vervangen die bewuste bougie NIET goed aangedraaid (dit heeft iemand anders ''vergeten'' )

    De bougies die eruit kwamen gaven aan dat de verbranding iig nog perfect is, die zijn mooi koffie met melk bruin.

    [​IMG]

    Nieuwe bougies erin en alles nu gedubbel checkt op het aandraaien.

    Nadat alles weer terug gemonteerd was en de olie ook weer bij gevuld kon ik het beest weer starten.

    Resultaat: hij rijdt weer als een zonnetje, echt zoveel mooier als daarvoor :rock: maar dat deels ook tussen de oren zitten denk ik :schater:
    Oja dat gekke geluidje is zo goed als weg en alles klinkt weer als vanouds :cheer:

    Aangezien de APK er ook weer aankomt volgende maand heb ik ook 2 nieuwe banden laten plaatsen, de oude waren niet meer apk proef, en zaten al op 1.5mm.

    [​IMG]

    Bandjes van voor weer naar achteren (3.5mm profiel) en voor rijd ik nu weer met vers rubber ook deze keer heb ik weer gekozen voor de Vredestein Ultrac Vorti (235-35-19)

    Ook had ik met 1 band nog een beetje geluk gehad.........die was nog net niet lek :oops:

    [​IMG]

    Ook hadden ze wat nieuws bij mijn bandenboer..........een bandvelg wasmachine........mooie uitvinding die perfect werkt.

    De band en de velg worden gewassen met heet water en bespoten met een soort kunststof korrels, resultaat is dat dat vieze glij vet gelijk weg is en dat het spul zo goed als schoon weer onder de auto gaat.
    Natuurlijk hebben ze voor mij alle 4 de velgen ff behandeld :cheer: :rock:

    [​IMG]

    Oja, hier alvast een preview van een volgende update

    [​IMG]

    Er is nog meer nieuws maar dat komt later ;)
     
  3. Kiek,kunt weer ff vooruit.
     
  4. [MENTION=3602]Sbro.nl[/MENTION]

    goed werk!!:thumbs:

    De preview, ik denk dat dit een real time olietemperatuursensor is voor een aparte meter.
    Ik herken het blok links, dit moet de warmtewisselaar (oliekoeler) zijn.;)
     
  5. Jij ziet ook alles hè :schater:

    Maar idd, een actuele olie temp sensor :rock:
     
  6. een banden wasmachine Simon? dat linkt toch bijna aan een wasstraatje :schater:

    verder weer lekker bezig en leuk dat je het zelf kan/mag doen :thumbs:
     
  7. #3848 Sbro.nl, 24 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jun 2017
    Nieuwe update onderweg, de vorige mistlampen waren helaas maar zeer matig van kwaliteit en 1 daarvan was al snel doorgebrand :nocheer:
    Nu een paar (degelijke) besteld waar ik hopelijk meer plezier van heb, incl dagrij verlichting.
    Komt incl bevestigings materiaal en dagrij verlichting schakeling

    [​IMG]

    Vorteile oder Funktionen:
    • Eintragungsfrei
    • mit E-Prüfzeichen und R19/R87 Zulassung
    • superhelle CREE LEDs
    • Nebelscheinwerfer mit integrierten Tagfahrlicht
    • Einfacher Einbau dank Plug & Play
    • Nebelscheinwerfer 2x 10 Watt 800 Lumen
    • Tagfahrlicht 2x 9,5 Watt 900 Lumen
    • 100% Wasserfest
    • CAN-Bus CheckControl sicher

    Lichtstärke 19 Watt
    Spannung: 12V + 24V DC
    Bestimmte Polung Ja
    Leuchtfarbe:
    Weiß ca. 6000K
    Lichtstärke: 900 Lumen
    Abmessungen (L/B/H): 90mm x 90mm Rund
     
  8. Even tussendoor, waar heb jij de RS bougies gehaald Simon?
    Wil die van mijn Mondeo ook spoedig gaan vervangen.
     
  9. Netjes weer Simon.
     
  10. Blijft een mooie bak Simon.
    En ik blijf erbij dat dit model het mooiste is.
    De laatste ST ziet er naar mijn mening niet uit.
    Maar dat wist je al
     
  11. Pb verstuurd
     
  12. Simon,

    Heb heb je een link waar je die mist/dagrijlampen vandaan hebt?

    Bedankt,
    Björn
     

  13. Bekijk dit op eBay http://www.ebay.de/itm/201561573622


    Alstublieft :dance:
     


  14. Bekijk dit op eBay http://www.ebay.co.uk/itm/311364210121

    Alstublieft :dance:
     
  15. Staat er weer keurig bij!
     
  16. Dat oliefilter was ook wel nodig zeg:shock:
    Mare dat zijn ook apparte mistlampen met dagrijfunctie:cool:
    Ben benieuwd hoe ze in het echt zijn
     
  17. Olie filter was idd wel aan vervanging toe, al zat die deze keer niet vacuüm gezogen om het centrale pijpje, ooit eens gehad toen de Ford garage het voor het gemak maar een keer ''vergeten'' was :nocheer:
    .
    Olie was 15k ''oud'' filtertje +/-7.5k

    DRL / Fog light zal ik wel een mooi verslagje van maken :lol:

    Wel weet ik dan de gele lijntjes op de foto een weerkaatsing zijn van de leds en is alleen onder een bepaalde hoek zichtbaar als ze uit zijn.

    [YOUTUBE]0-JkaAoxra8?t=8s[/YOUTUBE]
     
  18. Ben erg benieuwd naar de looks met die nieuwe mistlampen.
    Heb er net vorige maand nieuwe bij mij ingezet maar gewoon weer voor origineel gegaan.
     
  19. De DRL/FOG lights zitten er inmiddels in :cheer:

    Het zijn mooie degelijke lampen met een alu behuizing, het ''glas'' in van kunststof,
    ook zijn de lampen in hoogte te verstellen zodat je niemand kan verblinden.
    De regelmodules laten zich eenvoudig aansluiten en de +draad is ook nog netjes gezekerd met een steekzekering van 3amp.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het lichtbeeld van de mistlampen is mooi laag over de weg heen en heeft nauwelijks strooilicht.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het enigste wat ff lastig was dat de hoogte verstelling aan de passagiers kant in de weg zat, vlak achter de lamp zit bij mij de unit van de stuurbekrachtiging waardoor het lamphuis niet ging passen.
    Ik heb met een kleine modificatie de hoogte verstelling aan de andere kant gemonteerd, het enigste verschil is nu dat je de stelschroef van af de onderzijde moet draaien, maar dat is natuurlijk maar eenmalig.

    [​IMG]

    Verder werkt het zoals het hoort, op contact gaan de DRL netjes aan, als het dimlicht ingeschakeld wordt gaan de DRL's uit, ook op de automatische stand. Gaat het dimlicht weer uit dan gaat met een vertraging van ongeveer 1 sec de DRL's weer aan.

    Zijn er ook nadelen...........ja helaas wel, maar daar kan de fabrikant van de lamp niks aan doen, de mistlampkap (in mijn geval de zwarte kap) die Ford bedacht heeft, heeft eigenlijk een iets te kleine centrale opening waardoor de DRL iets afgedekt wordt aan de randen.
    De DRL is wel gewoon zichtbaar maar zou eigenlijk beter kunnen als het gat van de kap groter was geweest.
    Ik ben nog aan het nadenken (ik heb al wel ideeën )hoe ik dit mooi kan oplossen zodat het nog beter kan worden en er geen grote opening tussen de lamp en de kap komen.

    Hier nog een filmpje van de werking.

    [YOUTUBE]laMYDenv6bk[/YOUTUBE]
     

Deel Deze Pagina