Mijn Blauwe Focus RS-II, nieuwtjes

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Sbro.nl, 27 jul 2011.

  1. Super gaaf om te zien en om te horen!!!!! :kwijl: :kwijl:
     
  2. Mooie vlammetjes uit de uitlaat!
     
  3. Je cat is kapot dat moge duidelijk zijn...
    Of als ie nog niet helemaal kapot is, dan binnenkort wel :P

    Vlammetjes is onverbrande benzine, dat vindt je cat niet leuk.
     
  4. Dat vrees ik ook Gijsbert, ik moet denk ik op zoek naar een sportcat oid
     
  5. Hoop voor je dat het een straight swap is. Zal mij benieuwen of je downpipe kan blijven zitten.
    Het ziet er wel vet uit, maar eerlijk is eerlijk ik zou ook aan een map gaan denken om iets van het rijke mengsel te verliezen wellicht. Sportcat heeft ook niet het eeuwige leven met "flames". Wil je geen map denk dan es aan een decat...
    Wel heel gaaf overigens :)
     
  6. Het is verschrikkelijk gaaf om mee te rijden, een echte koppendraaier is het nu geworden.
    Ik geniet er maar van zolang het kan, voor de APK zal ik het moeten oplossen.
    Ach ben ik toch een beetje met de ''Ken Block'' show bezig :schater:
     
  7. Hahaha. 10 min rijden als Ken Block en je auto is klaar voor de sloop. Gaaf geluid en dito vlammen. Misschien niet best voor je onderdelen maar wel kickuh.
     
  8. Het blijft zo'n vet geluid hè :rock:
     
  9. Klinkt gaaf! APK kan ik wel wat voor regelen :p
     
  10. Doet me een beetje denken aan mn vorige rs turbo. Die knalde en vlamde ook zo. God was mis ik dat ding.
    Als die huidige na restauratie net zo loopt ben ik blij.

    Helemaal super simon.
    Wanneer kom je me ophalen voor een ritje:p
     
  11. Het is dus nu een knalblauwe focus :rs: :mrgreen:
    Typisch gevalletje "plofkat", weer eens wat anders dan "plofkip".:schater:
    Succes met het herstel, hoop dat de kosten beetje meevallen.
     
  12. Klinkt zeker gaaf :thumbs:
     
  13. #2113 Marco Morello, 1 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mrt 2013
    Gijsbert: wat is dat toch met een re-map? Voor de mods van Simon is dat imho echt niet nodig. En waar zou je het willen laten doen zodat de boel ook echt goed wordt afgesteld? Bluefin is erg algemeen, de gemiddelde tuner in NL heb ik niet echt een hoge pet van op. Die knallen er ook een standaard programma van de plank er in....
     
  14. Meer voor hoe rijk de standaard map is. Lees mijn post nog eens. Ik denk dat een nieuwe cat ook gesloopt wordt (tenzij decat). Wellicht dat een map op dat punt kan helpen meer niet. Ford staat vrij rijk af fabriek, leuk voor vlammetjes enzo maar ja...
     
  15. Klinkt inderdaad niet verkeerd!!!!
     
  16. Dan nog blijft mijn vraag staan; wat is een adres waar ze fatsoenlijk met de RS raad weten...? De gemiddelde "tuner" kent alleen het knopje meer vermogen. Voor het perfect afstellen, moet je bij de echte pro`s / specialisten zijn.
    Daarbij stel je hem te schraal af (wel meer vermogen), dan wordt je blok te warm, met als gevolg dat zuigerveren verbranden etc.
    Ik denk dat juist de wat "te" rijk afgestelde software express gedaan is. Zodat met flink sporten en op topsnelheid er genoeg brandstof en dus koeling voor handen blijft. Of dat goed is voor je cat; zeker niet. Het schijnt wel vaker bij de RS voor te komen dat de cat er aan gaat.

    Dan zou ik idd opteren voor een (silenced) de-cat. En ten tijde van de APK de cat eronder schroeven.
     
  17. Mee eens hoor.
    http://focusclub.nl/forum/showthread.php?t=32192

    Wat ik denk, is dat het tijd is voor een concessie...
    Enerzijds het milieu (sportcat en remap) anderzijds een decat (apk issues).

    Waarom zeg ik alsnog remap, Ford staat TE rijk, daar kan wel iets af mits je de koeling in de gaten houdt. Daarbij als er niet in WOT mode gereden wordt hoeft de auto niet rijk of arm te lopen, dat scheelt ook weer.

    Qua koeling mee eens, maar er ligt overal een optimum grens.
     
  18. #2118 little viper, 1 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mrt 2013
    Beetje off topic:

    In België hebben enkele ST-rijders waaronder ik, ons al de vraag gesteld of een ST meer BENZINE VERBRUIKT als een RS?
    (hoger verbuik als de meeste RS-rijders)

    Maw dat een ST dus misschien nóg rijker staat afgesteld?

    Ik heb nog géén kapotte kat of sportcat gehad.

    Wel 2 defecte lambda's toen de auto 80.000km.
    Hij had toen enkel DS-mapping en een K & N
     
  19. Punt 1, je hoeft niet alles met hoofdletters te tikken, DAT IS NIET NODIG.

    Punt 2, RS en ST is appels en peren, turbo van een RS is groter, maw als je die lager in de toeren houdt zou die wat zuiniger kunnen zijn. Maar goed de luchtweerstand van de RS is weer hoger dus al met al zal het van je rechter voet afhangen.
     
  20. toen ik 2 defecte lambda's knalde de st ook nog meer.

    (auto reed wel in beveiligde modus)
     

Deel Deze Pagina