1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk k&n vervangings filter focus ST

Discussie in 'Performance' gestart door kevinst270, 10 aug 2010.

  1. hallo ben op zoek naar een vervangings inleg fiter voor mijn ST van k&n
    heeft iemand hier daar al ervaring mee????.en zo ja waar zijn verkrijgbaar.
    alvast bedankt.
     
  2. Ik heb er nog 1tje liggen voor je.1 maand maar gebruikt.
     
  3. Ik heb zelf ook dat filter erin zitten. Het geeft ietsjes meer aanzuig geluid. Maar het vermogenswinst van 1 a 2% op 225pk merk je natuurlijk helemaal niet.
    Het enige voordeel dat je hebt dat het een filter is dat langer meegaat dan een normale filter. Al moet het wel worden gereinigd.
     
  4. Filter ook hier aanwezig. Ik merkte helemaal geen verschil.

    Aanzuig geluid heb je pas sinds kort, Chris;)
     
  5. mijn st zit nu op 272 pk en 400 nm maar dat moet niks uit maken voor het filter of wel?
     
  6. ok, heb je ook bluefin? Die heb ik ook!
    Door BF gaat de ST wel meer aanzuiggeluid geven en ik heb t gevoel het K&N filter daaraan flink meewerkt. ;)
     
  7. Voor het filter maakt het geen fluit uit maar of je er echt voordeel van gaat merken :weetikniet: maar altijd leuk "voor de heb";)
     
  8. nee voor een afblaas geluid heb ik er al een bollen racing dumpvalve laten instaleren
    het gaat mij er om dat hij gewoon wat beter ademt
     
  9. #9 BarryST, 10 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 aug 2010
    Hij zal ongetwijfeld beter ademen. De structuur van het filter is immers heel anders dan die van het standaard filter :P
    Maar gewin aan vermogen is minimaal;)
     
  10. Wishful thinking, eerder 255 a 260 pk nu. In de winter misschien 265 a 270 pk.
    Ikzelf heb nog altijd het standaardfilter, het aanzuiggeluid hoor je daarbij ook goed.
     
  11. wat bedoel je ?? ik heb de uitdraai van de dyno hier liggen !!!!! 271,8 nog wat en 403nm
    koppel
     
  12. Als dat zo is, dan loopt die van jouw beter dan de mijne, bij mij was de turbodruk wat te laag bij > 5400 rpm om het benodigde koppel te hebben (mijn ST heb ik overigens nog niet laten meten).

    Wanneer was je op de rollenbank en bij welke temperatuur ?
    Of heb je een grotere intercooler ingebouwd?
    Kun je de uitdraai online zetten, lijkt me wel interessant.
     
  13. Zoek op http://www.focusstoc.com ff op lottery. Ik gun je alle pk's van de wereld maar tenzij je je auto op alle fronten gemod hebt is 272pk nogal uhm... hoopvol. ;)
     
  14. zal wel eens kijken of dat dat ingescand kan krijgen.
    dan er bij ,wouter bollen samen met jp cars (cosworth.nl) zijn wel DE tunners van nederland op ford, cosworth, en ST gebied niks zelf rommelen met een laptopke gewoon laten doen krijg je het beste resultaat ! dumpvalve er op van bollen racing andere chargecooler totale kosten bijna 1400 euro !!!.een van mijn vorige auto,s een escort cosworth bj 95 had na een bezoek aan wouter bollen,een vermogen van 350 pk stage 3 heeft mij dik 3500 euro gekost !!!!even als mij escort RS turbo na bezoek aan bollen 180pk.dus vertel mij alsjeblieft niet wat pk,s zijn en of de echtheid daar van !
     
  15. Ik merk al dat ik je niks wijs kan maken, dan maar wat feitjes op een rij:

    1. Ze tunen de ST niet zelf, ze gebruiken de Bluefin van SuperChips.
    2. Dumpvalve doet niks mbt performance.
    3. Intercooler geeft geen extra power, het zorgt ervoor dat de ECU de power niet afknijpt als de buitentemperatuur hoger is en de boel wat warmer wordt.
     
  16. Door de intercooler is de kans wel groter dat het echte vermogen dichter bij het opgegeven vermogen ligt.
    Ik kan me vaag herinneren dat Superchips zelf gezegd heeft dat die 270+ pk alleen gehaald wordt bij buitentemperaturen van 2 a 3 graden en de luchtvochtigheid moet ook kloppen (weet ik alleen niet of juist lage of hoge vochtigheid gunstig is).
     
  17. #17 Huigie, 11 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 aug 2010
    Idd, de opgegeven waarde is genomen tijdens absoluut ideale omstandigheden.
     
  18. Dank, ik had al zo'n vermoeden want bij nat/vochtig weer merk je dat ie er meer zin in heeft (maar wist het niet zeker, kon ook verbeelding van mij zijn).

    Maar zal het zelf binnenkort (weer) eens gaan testen of de turbodruk bij lagere temperaturen en/of vochtig weer wel in de buurt van 0,9 bar blijft bij 5500 rpm. Nu is het iets minder dan 0,75 bar.
     
  19. #19 BarryST, 11 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 aug 2010
    Ideaal is relatief hoge luchtvochtigheid met een hoge luchtdruk;) en lage temperatuur:mrgreen:

    Dus goed het weerbericht in de gaten houden:lol!:
     
  20. Hmm, ik heb ook het gevoel dat een koude mistige morgen de meeste power genereert...
     

Deel Deze Pagina