1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8 TDCi Sedan, Word vervangen!!!!! Einde van een klein tijdperk.

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Dark Angel, 24 jun 2010.

  1. Mooi werk Freddie! Supper update :thumbs:

    (en nu nog even je onderschrift aanvullen ;) )

    Blijft een schitterende Sedan
     
  2. Haha thx :) maar me onderschrift, weet niet of het er allemaal nog wel inpast, mag niet meer zo groot zijn hahaha
     
  3. Ik heb het even opgezocht en de TSB is niet van toepassing op jouw auto. De TSB is alleen van toepassing op de Focus 2 met 1.8 TDCI die zijn gebouwd van 12-2006 t/m 03-2007. In deze TSB staat beschreven dat het probleem door een software update die de communicatie tussen tellerunit en PCM verbeterd wordt opgelost.

    ik ben dit bij toeval enkele weken geleden tegengekomen op een russische site toen ik zocht of het normaal is dat de temperatuurmeter van de fase 2 teller zo snel naar de middenpositie gaat terwijl de motor nog niet warm is.

    Volgens de russische site is de TSB eigenlijk bedoeld om het probleem op te lossen dat de temperatuurmeter bij hogere buitentemperaturen in het rood gaat terwijl er niets aan de hand is. Daarnaast zou het er ook voor zorgen dat de temperatuurmeter netjes stabiel in het midden blijft staan.

    Op deze site staat tevens beschreven dat oudere Focus 2 modellen met 1.8 TDCI motor voorzien zijn van een ander type PCM waarvoor nooit een update is uitgebracht om dit op te lossen.


    Helaas is deze site inmiddels niet meer online dus ik kan er geen link naartoe plaatsen.
     
  4. Toch bedankt voor het zoeken en ik ga wel weer gewoon verder met het leren leven met dit "probleem" :p
     
  5. nee, pics van de GEM wissel ;)
     
  6. Geen foto's van gemaakt. Een zekeringskast is ook maar een zekeringskast hahaha
     
  7. Geen problemen gehad met de kabels zoals JW zei dat ze wel lang genoeg zijn, maar dat je ze goed moet kunnen leggen?
     
  8. Geen problemen mee gehad. Kabellengte genoeg ;)
     
  9. Kzie daar een knipoog, dus ..... vertel! :D
     
  10. Hoezo vertel...... Is toch redelijk duidelijk?? Kabellengte genoeg
     
  11. Zo bot! ;)

    Kon zijn dat je iets gevonden had of gedaan had waardoor je meer kabellengte kreeg, niet? :)
     
  12. Heb niets hoeven doen ;) had echt ruimte genoeg.
    Heb het idee dat er al eens gewerkt was daaronder.
     
  13. Vandaag een stuk gereden met de Fase II zekeringskast maar nu gaat me airbag lampje branden.
    Als ik de auto van contact haal en weer start is het even weg maar komt later weer terug.

    Iemand een idee?
     
  14. Je kan het beste eerst de auto eens uitlezen op foutcodes. Vergeet hierbij niet de airbagmodule (RCM) uit te lezen.

    Je hebt dan een idee waar je moet beginnen met zoeken. Vaak wordt je dan al in de juiste richting gestuurd. Als er geen foutcodes zijn opgeslagen zit het probleem mogelijk in de teller.
     
  15. Het rare is, hij doet dit nu nadat de zekeringskast geplaatst is. Met de oude en de fase 2 teller heb ik dit nog niet gehad :shrug:
    Maar zal hem vanaaf eens ff uitlezen
     
  16. Hou ons zeker op de hoogte!
     
  17. Kan het misschien zijn dat de stroomvoorziening voor de airbags ontbreekt met de nieuwe zekeringkast?
     
  18. Zou mischien kunnen dat een stekker er niet lekker opzit of iets minder contact maakt. Als ik reset zeg maar is het ook wel weer een tijdje weg en verschild qua tijd wanneer het terug komt.

    Maar zijn nu op de Zwarte Markt dus morgen maar ff checken.
    Krijg ook geen melding verders op het display, alleen lampje gaat branden
     
  19. Alle zekeringen zijn nog goed en aanwezig?
     
  20. #1400 Dark Angel, 5 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jan 2013
    Net de auto uitgelezen en deze geeft aan,

    Fault code: B1885
    Seatbelt Driver Pretensioner Circuit Resistance Low on Squib

    Iemand een idee waar ik dat moet zoeken??
    Deze melding kwam nu pas na ongeveer 120km
    Nu komt hij ook terug na het wissen van de foutmelding.

    Weerstand van driver pretensioner is 0,8 ohm en passenger is 2,6.
    Ook schommeld hij aan de Driver kant, vermoed zelf slecht contact ofzo.

    Neem aan dat met Pretensioner de unit bedoeld word die de gordel strak trekt bij een ongeluk
     

Deel Deze Pagina