1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Uwbuurman met z'n BMW's, Kopzorgen op 148!!

Discussie in 'Mijn auto' gestart door uwbuurman, 12 jan 2010.

  1. Het chroomwerk mag dan wat verder weg zijn, maar het resultaat is schitterend! Letterlijk en figuurlijk in dit geval:D
     
  2. Zo, ziet er goed uit zeg!
     
  3. Doet zeer aan de ogen Koos, dat*chroom! :thumbs:
    Prachtig, hoewel ik er niet zo'n liefhebber van ben, maar het bij deze auto hoort. Keep up the very good finnest work :cheer:
     
  4. Altijd prachtig e!
     
  5. Wat een gaaf project!
    Heb het net helemaal doorgekeken. Je pakt het echt goed aan. Heb na het zien van dit wel weer zin gekregen om aan de rs turbo te gaan werken.:D
     
  6. Haha, jij en Herman beide!!!

    Maar ik ben wel benieuwd, heb je nog wat gedaan, [MENTION=12340]MartijnB[/MENTION]
     
  7. Ja idd. Allebei een project zonder einde.:)

    Ik heb eigenlijk niet heel veel meer gedaan. Heb alleen nog wat onderdelen e.d. voor de escort verzameld.
    Heb een oude hobby in de muziek door een samenloop van omstandigheden een beetje opgepakt (vrienden die gingen trouwen) en mijn vrouw besloot dat het tijd was voor 2 dakkappellen met de bijbehorende verbouwing.:schater:
    Alles is nu zo goed als klaar en na het zien van jou project heb ik wel weer zin gekregen om te gaan beginnen.
     
  8. Goedzo Martijn. Ik ga eens ff kijken hoever jij ook alweer was haha.
     
  9. Ach, weet je, ik zit ook al in mijn zevende jaar. Het werk vlak voor het spuiten is vaak de reden dat het project in dozen op marktplaats gaat, dan gaat het serieus tijd en geld kosten. Maar daar eenmaal voorbij gaat er geen rem meer op. Gewoon beginnen en soms ook bij weglopen en een maand niet naar kijken. Geen 10 dingen tegelijk doen. 1 dorpel, daarna pas de volgende rotte plek. Stap voor stap. Als je alles tegelijk gaat aanpakken verlies je overzicht en strandt het project. Dus kaalmaken, dan pas gaan lassen, dan pas onderdelen opknappen. Spullen kopen en een lijstje aanleggen gaat altijd door. Ebay, kleinanzeigen en marktplaats zijn je beste vriend.
     
  10. Ik denk net zover als jij Herman.:badgrin:

    Klopt. Ik heb alleen nog niet de drang gehad om alles op marktplaats te zetten.;)
     
  11. #2052 uwbuurman, 21 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2017
    Niet veel te melden. Wel een paar kleine dingetjes.

    Ten eerste, ik heb de motor kapot gereden in de Ardennen in september 2010. Daarna in de winter van 2010 op 2011 heb ik de auto uit elkaar gehaald, voor wat in eerste instantie leek op een snelle reparatie en wat uiteindelijk een volledig project is geworden. Maar nu ik aan het opbouwen ben, kom ik steeds meer zaken tegen die ik inmiddels meer dan zes jaar niet heb aangeraakt. Een mooi voorbeeld was het handschoenkastje. Dat heb ik gedemonteerd en met inhoud en al aan de kant gelegd. Nu blijkt dat een minitijdscapsule te zijn geweest, want wat vond ik?

    De papieren van de toerrit in de Ardennen:

    [​IMG]

    [​IMG]

    De bon van de allerlaatste keer dat ik mijn auto heb getankt tot op heden, uiteraard inclusief liter olie, de laatste van in totaal 20 liter die ik heb verstookt tussen de Ardennen en huis

    [​IMG]

    Ook vond ik een leeg Extran flesje, dat ik leeg dronk onderweg naar huis. De auto en ik hadden beide wat extra’s nodig toen hahahaha. Al met al leuke vonsten, het bracht me in gedachten terug naar die rampzalige rit. Maar man, man, wat heb ik er een zin in gekregen om weer eens in mijn eigen 323i te kunnen rijden!!

    Daarnaast heb ik de ruitenwisserpompjes uit elkaar gepeuterd. Er zitten twee op. Eén voor de ruitenwissers en één voor de koplampwissers.

    [​IMG]

    Ze zijn nu een soort van zilverkleur geverfd, maar de roest zit er al doorheen.

    [​IMG]

    Per saldo horen ze geel verzinkt, zoals te zien aan de binnenzijde.

    [​IMG]

    Dit is het dekseltje, het messing plaatje houdt de tandwieltjes op hun plek.

    [​IMG]

    De te verzinken onderdelen

    [​IMG]

    En de ingewanden die niet verzinkt moeten worden.

    [​IMG]

    Ook heb ik het typeplaatje en de originele affabriek stickertjes teruggeplaatst. De sticker van de kleur zit inmiddels recht, ik zag pas op de foto dat die nogal scheef zat. Zijn ze mooi? Nee. Maar wel de originele, imitatie en nieuwe van BMW zijn erg anders en niet origineel. Dus dit moet het doen.

    [​IMG]

    Dan tot slot in deze update: ik heb een andere rembekrachtiger gescoord, mede op advies van Lars [MENTION=551]dutchguy[/MENTION]. Deze is van buiten net zo mooi als de mijne, maar van de binnenzijde veel mooier. Geen roest. Heel blij mee, deze kan ik nu netjes maken en inbouwen.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. Goede keus die rembekrachtiger.
    Scheelt je een bukt werk en het us een stuk veiliger.
     
  13. Tnx! Nieuwe zijn niet meer te krijgen, dus je moet net geluk hebben met het vinden van een goede. De dingen zijn allemaal rond de 40 jaar inmiddels.
     
  14. Leuk die kleine tijdcapsules. Ben je nog van plan om die toerrit nog eens te doen als de auto helemaal af is?
     
  15. Waar is die licht verschrompelde sticker van die boven de kleur sticker zit?
     
  16. Echt heel erg gaaf om te zien hoe goed je alles aanpakt. Niks dan respect hiervoor !
     
  17. In de BMWclub gaan al stemmen op om de rit met zn allen over te doen als de 323i weer klaar is. Lijkt mij wel leuk!

    ECE stickertje, de Europese goedkeuringen zeg maar.


    Tnx!!
     
  18. Wellicht het meest indrukwekkende project op dit forum en het is niet eens een Focus; laat staan een Ford..! Bijna een must-read voor iedere autoliefhebber!:thumbs:
     

Deel Deze Pagina