1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Huigie's Focus ST

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Huigie, 29 nov 2009.

  1. Het is duidelijk een aanrader. Vandaag de autobahn opgeweest en een aantal maal flink van het gas gemoeten en dat ging volledig drama-loos. Je voelt de motor niet meer en het trillen is steeds minder aan het worden of ik begin eraan te wennen. Het is iig 0,0 storend!
     
  2. Hey.

    Erg dikke ST natuurlijk,

    En In mijn zoektocht naar powerflex rubbers kwam ik die motorsteun ook tegen,
    Ik Begrijp dus dat dit echt een stuk beter word. Ik word namelijk gek van het gevoel dat me blok eerst een kwartslag draait als ik gas geef.

    Kan trouwens de bussen van powerflex ook aanraden. het zorgt wel voor kraakjes maar die hoor je echter alleen bij drempels en die probeer ik zowiezo te mijden!

    Groetjes Kai.
     
  3. #23 Huigie, 23 dec 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 dec 2009
    Er was eens...had dus een nieuwe downpipe en racecat gekocht. Garage begon verleden week woensdag met installeren en braken een bout waarmee je de uitlaat aan de turbo bevestigd. Balen, ze hadden destijds met het installeren van de Milltek uitlaat de oude bouten hergebruikt...

    Affijn, was vanmorgen 8 uur al in de garage. Turbo moest van de auto af, afgebroken bouten moesten eruit geboord worden. Wat een *** klus...

    Ruitenwissers verwijderen, al het plastic boven de motor moest weg om ruimte te creeren om het spruitstuk los te kunnen schroeven. Toevoeren koelvloeistof/olie moesten van de turbo, alle slangen los. Hadden rond elf uur de turbo los maar kregen het niet uit de auto, aandrijfas zat in de weg... :nocheer: Affijn, die ook maar eruit, zucht.

    Half 1 had de machinemaker de bouten eruit en na een korte pauze zijn we met volle moed weer aan de slag gegaan. Mijn god...bouten uit zicht losdraaien is nog te doen maar de bouten er weer in krijgen is een heel ander verhaal. We zijn een half uur bezig geweest om de 6 bouten van het hitteschild boven de turbo vast te krijgen. :censored: !

    Omdat de aandrijfas eruit was geweest moesten we de versnellingsbakolie weer aanvullen. Klinkt simpel toch? :schater: Bout waar je moet bijvullen zit uit het zicht, achter het linkervoorwiel. Daar kwamen we dus voor geen meter bij! Moesten de motorsteun loshalen, de motor kantelen met een koevoet en uiteindelijk konden we de bout eruit halen om bij te vullen. En dan die bout er weer in krijgen he...:whistle:

    Lang verhaal kort, half 6 zit 't nieuwe spul eronder. Kost me een dag in de garage, 650 euro voor de pullen en....het....scheelt....geen....ene....MOER! :schater:

    Ga denk nu maar sparen voor een Lexus LFA... :lol!:
     
  4. Meen je niet..dus eigenlijk alle moeite voor niets?
     
  5. Ja, wrijf het er nog maar ff in... :cry:
     
  6. jezus wat een karwei zeg pfff
    mooi kl*te man
     
  7. Als ik het goed begrijp haal je het er nu ook weer uit? ;) Het werkt toch niet, kun je het er net zo goed weer uit halen :D (je weet nu hoe het moet, en de bouten zitten ook niet vastgerot, dus dat scheelt :mrgreen: )


    Wel jammer dat al dat werk voor niets is, zonde hoor...
     
  8. Join the club, je wilt niet weten hoeveel verloren uren ik al in auto's heb zitten. Maar goed, daar leer je van anders kom je er nooit achter :P
     
  9. Wat een :censored: klus Rob en er dan achter komen dat die oranje, krijg het bijna niet over mijn lippen :schater:, :st: je nog steeds voor blijft :rofl:


    Toch hele fijne kerstdagen en op voorhand vast een gelukkig nieuwjaar :thumbs:
     
  10. erg jammer dat het niks scheelt, na zoveel moeite :(........maar dat is wel goed nieuws voor de rest ;)

    Nu hoeft niemand die moeite meer te nemen, aangezien het toch niks scheelt...;)
     
  11. Moet de sportcat niet even "los" komen? En het motormanagement ook even de tijd geven om zichzelf bij te stellen. Zou er even mee doorrijden voordat je echt een conclusie trekt.
     
  12. Wat een verhaal zeg.. Wordt je niet vrolijk van en misschien dat het de komende tijd toch wat voordeel gaat opleveren.
     
  13. Ik ging van Milltek naar Dreamscience he, niet van standaard naar DS want dat scheelt een slok op een borrel... :P
     
  14. 'T moet ff snel wat warmer en vooral droger worden... ;)
     
  15. Erg mooie ST :)
    Waarom heb je trouwens je BC in het Engels en niet in het Nederlands? ;)
     
  16. (dat geeft 5pk meer ;) )
     
  17. Beter voor een FRSII.:rock:
     
  18. Auto ging vandaag voor nieuwe wiellagers en vetcontrole homokineet naar de dealer. Krijg ik eerst een belletje dat de klem op de stofhoes maar 1x gebruikt kan worden, auto moet overnachten tot die klem er is. Krijg ik later een mail:
    :cheer:
     
  19. Is alles te strak aangedraaid bij je dat ze het niet meer los krijgen. Lijkt net dat ze het los willen maken met teveel kracht zodat alles afbreekt... Succes maar weer :nocheer:
     

Deel Deze Pagina