1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

uurprijs bij een garage??

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door harrysimone, 6 okt 2009.

  1. Hoi,

    Ik vroeg me af, wie, waar wat betaald,kwa uurloon.


    Dus mensen, roep eens wat.

    Ik zelf, betaal €25,00 per uur bij Garage Veenstra in Emmen. En als het 3 uur en 15 min. is bijvoorbeeld, dan ronden ze het gewoon af op 3 uur.
    Vindt ik ook heel netjes.
    Zijn er zat, die dat niet doen.

    En het is een open garage, waar je ook precies kan zien,wat ze doen.
    Altijd koffie klaar.

    Gr.

    Harry
     
  2. 17.50 per (avond)uur! ;-)
     
  3. €49,90/uur. :(
     
  4. 65,-/Uur :( :(
     
  5. 100 euro ardea ford naaldwijk (afleggers) helaas, :(:(:(
     
  6. krijg je er daar een klomp goud bij ofzo ? :eek:
     
  7. Ik vind het niet normaal en vraag me af of ik daarvoor ergens een klacht kan over indienen. Ik had laatste keer ergens een piepgeluid onder de kap zijn ze 3 uur aan het zoeken geweest. Bleek dynamo te zijn een lager die erin zit moest 300 euro afrekenen alleen om probleem te vinden hebben ze nog niks vervangen. :(:(:(:(
     
  8. Normaal gesproken betaal ik geen manuren. Dus nada. ;-)
     
  9. ik laat meestal zoeken bij een goedkopere garage en laat het dan fixen bij de ford dealer als ze het gevonden hebben ;)
     
  10. Maar niet als je denk dat het aan je blok ligt die er net nieuw in is gegaan. (garantie) dus. En dit niet blijkt te wezen. Heb er zelf op de brug uren naar zitten zoeken kon niks vinden.
     
  11. :mrgreen:Zitten we bij dezelfde garage???:rolleyes:
    Hier inderdaad dus ook €0,-, mijn broertje is automonteur, als er wat is dan
    gaan we samen in de avonduren aan de slag, dankzij dit forum kan ik nu ook
    zelf uitlezen, dus het word alleen maar makkelijker en goedkoper:thumbs:
    Maar weet dat ze bij de vakgarages ongeveer rond de €50,- rekenen
     
  12. jah dat is idd minder ;(
     
  13. 100 euro in het uur vind ik schrikbarend veel! Dat kan echt niet.
    Dat werd aantal jaar geleden nog exclusief gerekend voor Audi A8 rijders incl het gebruik van een vervangend vervoer auto.
    Nu zijn we wat jaren verder + inflatie + economie crisis en rekend een dealer 100 euro voor een midden klasse auto????? Schandalig! Dat kan echt niet.
    Ik neem het graag op voor dealers omdat ik jaren bij dealers heb gewerkt.
    Maar zodra dealers 100 euro per uur gaan vragen voor simpel mechanisch werk verliezen ze mij als klant. 100 euro per uur zijn accountants tarieven!

    Een Ford dealer zou nu rond de 60 a 70 euro ex btw per uur moeten zitten.
     
  14. #14 Marco Morello, 6 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 okt 2009
    Buiten dat 100 euro echt te veel geld is, scheelt 70 euro ex btw niet zo heel veel. ;)

    Mijn pa is (ford) monteur. Dat heeft zijn voordelen. ;):mrgreen:
     
  15. Betaalde 48,5/uur excl btw voor mechanisch werk:)
    65/uur excl btw voor elektronica:confused:

    Betaal nu bij ander (duurder) merk 52/uur excl btw:D
     
  16. 83.30 incl btw.... :censored:
    Maar het is wel realiteit Marco. 100 euro is in werkplaats land toch echt als 2 stappen hoger.

    Als ex-werkplaatsfacturist heb ik mij altijd hard gemaakt voor een gedifferentieerd uurtarief. Maar mijn baas wilde er niet intuimen.
    Ondersteuning voor de opmerking van duval.

    Hoog tarief voor electronica
    Middel tarief voor mechanisch werk
    Laag tarief voor beurtjes, banden, remmen en auto's ouder dan bijv 5 jaar.

    En dat laatste zeg ik om de mensen die een oudere auto hebben ook de "kans" te geven de auto bij de dealer in onderhoud te laten.
    Maar dat verhaal kan ik alleen onderbouwen met werkplaats statistieken die ik niet meer heb.
     
  17. Hebben het over de uurprijzen! Schandalig!! Er hoort een vaste uurprijs te zijn voor alle forddealergarages! Hebben we het nog niet eens over de know-how van de monteurs! Je zult een leerling werkplaats aan je auto hebben!:confused:
     
  18. Voor leerling monteurs word uiteraard hun gewerkte tijd niet volledig doorbelast.
    Merk dealers moeten zich aan een factuur protocol houden die staat voorgeschreven door de fabrikant. En dat is dat er voor het vervangen van een onderdeel staat een vaste vervangingstijd voorgeschreven. Die voorgeschreven tijd mag mag worden gefactureerd. Dat noemen we de PE tijden. Dus stel dat er voor een vervanging van een onderdeel er een uur voor staat mag een dealer er een uur voor factureren. Heeft de monteur er langer over gedaan, dan is de monteur improductief.

    Dus om op jouw voorbeeld terug te komen; Als een leerling monteur een reparatie doet kan je verwachten dat hij er langer over doet. Maar de dealer mag maar doorbelasten wat er voor de reparatie staat. Maar leerling monteurs kosten ook minder voor de dealer.
    En leerling monteurs doen in het beginsel altijd de simpele taken als beurtjes, remmen, banden etc etc. Uiteraard doen zij geen duur diagnostisch werk.
     
  19. Wordt volgens mij toch vééééééééééééél met gefoefelt. Als ze er langer aan zitten dan zal de klant wel meer betalen. Het overgrote deel van de brave mensen weten toch niet hoe lang de garage over een taak mag doen...
     
  20. Ja en nee Duval. Een dealer word door de importeur gecontroleerd op hun manier van factureren. Ik zeg daarmee niet dat het niet gebeurd. Om discussies te vermijden ga ik hierop verder niet in.
     

Deel Deze Pagina