FOCUS RS motor bijna gereed voor op de testbank hoop nieuwe foto's

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Dennis RS, 23 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik begrijp je, Dennis. En wat ik bedoel is dat ik een 20 jaar oude cosworth heb en hem ook zo veel mogelijk met een setup van die tijd wil uitvoeren. Dat is mijn doel. Ik weet dat er veel nieuwere ontwikkelingen zijn, maar ik hou het bij de auto en het gevoel waar de auto oorspronkelijk mee kwam.

    Dus met turbo lag en dan ineens BOOEEM! :totziens:en een schop in je rug! Hahaha!

    Alleen wat optimaliseren zoals bv closed loop, maar geen auto in een oud jasje met daaronder een totaal ander ontwerp van deze tijd. En met de oude setup weet ik toch ook al heel wat jaren prijzen te winnen en dat is voor mij genoeg. Ieder z'n ding toch. Snappie?

    Een jaartje overslaan en dan met een hele frisse motor nog een keer de Time Attack doen kan toch ook geen kwaad? Kun je ze weer een Uithoorns :windje: laten ruiken!

    Wim
     
  2. Any updates here? :)
     
  3. Na 2 setjes Toyo R888 semislicks toch maar eens opzoek naar een andere band
    Toyo is de sponsor van Time Attack alleen ze doen er geen reet aan prijzen vliegen omhoog en er is niks mogelijk

    heb nu een set Federal 595RS-R aangeschaft klinkt wel goed dat RS/R
    ik had voorheen 225/40R18 onder de RS zitten
    heb nu een wat bredere band gepakt ook omdat ik 3,5graad camber rij is het ook wel fijn om rechtdoor wat rubber op straat te hebben de nieuwe maat is 245/35R18
    profiel lijkt veel op de toyo
    ben benieuwd misschien heb wat referentie gelezen uit nieuw zeeland en australie die waren positief we zullen zien

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Groeten Dennis :rs:
     
  4. Vette sloffen!

    Ben benieuwd naar hoe ze 't doen. Maken ze ook straatbanden?
     
  5. Federal maakt ook normale straatbanden
    maar deze zijn ook straatlegaal
    ik rij met niks anders dan semislicks op de weg
    met regen heb ik geen grip met een normale straatband dus ook niet met een semislick wielspin bij 150 is best apart:mrgreen:

    zijn een aantal merken die semislicks maken die straatlegaal zijn
    jij heb ook best wat vermogen in je ST met semislicks komt het allemaal beter tot ze recht vele malen minder wielspin

    Groeten Dennis :rs:
     
  6. Ik heb Federal Supersteel 595 gehad onder de focus.

    Rubber is keihard en van normaal uit balanceren moet je niet meer spreken.

    Leuke wielen voor weinig geld. Goede grip als ze warm zijn, maar bij regen waardeloos.

    Maar dat is natuurlijk mijn ervaring. :)

    Groeten
     
  7. Haha, jij snapt precies welke kant ik op denk! :) Meer tractie en waarschijnlijk ook een stuk meer stuurprecisie.
    Welke merken zouden er nog meer in aanmerking komen?
     
  8. dat zijn inderdaad de normale wegbanden
    het rubber van de semislicks kan je hier niet mee vergelijken
    wat je wel kan vergelijken is dat ze bij regen waardeloos zijn;)

    hardheid van het rubber van de federal semislicks is gelijk aan de Toyo R888 semislicks
    straatbanden gaan ik rook op het circuit die gaan helemaal rullen
    we zullen zien wie weet is het niks maar wie weet is het boven me verwachting heb nu vergelijkings matriaal met de toyo,s

    Groeten Dennis :rs:
     
  9. Toyo R888 straatlegaal
    Kumho ECSTA V710 (niet leverbaar in europa wel in USA geen E keur)
    Hankook Z211 straatlegaal
    Hankook Z214 (wel dot nr maar geen E-keur wat ik begreep
    Michelin Pilot sport cup
    Yokohama A032
    Yokohama A048
    Falken heeft ook nog een band geloof

    zijn nog wel meer merken

    maar om goed in te sturen en een hoge bochten snelheid te houden is negatief camber erg belangerijk dit voorkomt een hoop onderstuur

    Groeten Dennis :rs:
     
  10. He thanks!

    Dat camber is nu precies wat ik instelbaar heb (i.i.g. voor, waarschijnlijk ook achter) als ik straks mijn nieuwe coilovers eronder heb zitten :) Ik hoop dat dat gaat helpen.
    Niet dat ik nu denk dat de Conti's een dagje Spa leuk gaan vinden, maar voor is toch redelijk richting minimum profieldiepte.
     
  11. ik heb ook camberplates aan de voorzijde hier kan ook caster mee instellen
    caster wil zeggen de poten naar voren of naar achter verplaatsen
    naar achter is positief caster
    dit zorgt voor stabieler rechtdoor rijden
    en zorgt ervoor dat je met insturen ook max camber vasthoud
    als je geen caster heb verminderd je camber dus met insturen

    achter heb ik de spc(eibach doosje) armen en excentrisch bouten
    de bouten gaan eruit heb momenteel 3,3 graad achter staan ff teveel
    voor heb ik 3,5 graad camber

    let wel op als je camber veranderd dat ook je sporing veranderd
    dan moet je de auto wel opnieuw uitlijnen

    Groeten Dennis :rs:
     
  12. Ja, zeker opnieuw uitlijnen na installatie schroefset. Nog even iemand in de buurt vinden (buurt van Den Haag) die dat goed kan. Ford zei dat het niet kan als de spacers nog op de naven zitten... (??)

    Caster is voor/naloop toch? Net als bij je fiets. Grotere naloop = stabieler rechtuit. Instelbaar caster zit overigens niet op de schroefset.

    Ik las wel in een reportage of de Polestar C30 dat ze het camber gebruikten om heel snel en zonder onderstuur in de sturen, en dat 'ie daarna 'vlak' op het loopvlak ging om zoveel mogelijk grip te hebben in de bocht bij uitaccelereren. Dat klonk logisch in mijn oren.
     
  13. Zijn mooie banden op te zien, is het proberen waard toch ;)
    Wel raar dat ze met Time attack niks doen met die banden, is toch een goeie reclame zo een dag.
     
  14. Some decent tyres these, but the FRS does react well on Toyo R888's too :)
     
  15. vandaag weer even aan het knutselen geweest
    heb nu een set projector lampen in me auto
    maar wou toch weer wat anders wat meer bij de RS hoord
    heb nu een set donkere ST170 lampen aangeschaft
    alleen de oranje knipper wou ik vanaf
    sommige doen hier een witte lens in wat netjes staat
    zelf had ik zoiets de lens moet de kleur hebben van het binnen werk
    net als bij de RS waar alles chroom is hebben we hier alles antraciet gemaakt
    hopelijk volgende week de nieuwe lampen monteren


    orgineel ST170 VS RS koplamp
    [​IMG]

    ST170 VS gemodificeerde ST170 koplamp
    [​IMG]

    ST170 gemodificeerde VS RS koplamp
    [​IMG]

    Groeten Dennis :rs:
     
  16. Mooi hoor, donkere koplampen
     
  17. wat er nu in zit is ook niet slecht donkere projectorlampen
    maar wou toch weer wat orgineels er in maar dan wel met een donkere tint dat staat gewoon wat agressesiever
    als het goed van de week ook een leuk setje velgen ophalen

    [​IMG]
    [​IMG]

    Groeten Dennis :rs:
     
  18. :thumbs:

    Ben ook benieuwd naar de velgen!
     
  19. ze zijn groot 19inch :dance:

    Groeten Dennis :rs:
     
  20. Gesmeed en in de kleur Formula Silver of Satin Black? (gok het laatste) :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina