1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe hoog was je laatste boete

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Danny, 25 dec 2008.

  1. Op de teller zeker, dan heb je geluk anders kreeg je ook nog 1 punt cadeau.
    Als de boetes niet verhoogd zijn kost het je 30 euro.

    Ik wacht al bijna 2 jaar op een bekeuring uit binnen- of buitenland, maar niet heus...
     
  2. Ik wacht al bijna 2 jaar op een bekeuring uit binnen- of buitenland, maar niet heus...[/QUOTE]


    Dan ben je denk ik niet de enige......Ik wacht al 4 jaar.
     
  3. Dan wel een begrenzer met K.E.R.S. en powerboost knop ;)
     
  4. Dat was ook het eerste wat ik riep toen de link in de SB gepost werd;)
    Ook neemt mijninziens de kans op een ongeluk stevig toe.....

    Daarbij, word de auto op de teller begrenst want dat zou betekenen dat het ook mogelijk is om 120 op een 80 weg te toeren.:loco:
    Mocht ie op GPS begrenzen, mogen alle flitspalen per direct bij het oud ijzer:rock:
     
  5. @ Douwe

    Ik verwacht er ook geen. :mrgreen:
    Ik bedoelde eigenlijk dat ik al bijna 2 jaar geen prent gekregen heb (puur geluk overigens, maar ik weet ook waar ze (kunnen) staan op mijn routes).

    Was een reactie op Mike die blijkbaar graag bekeuringen krijgt, daarom schreef ik er ook 'maar niet heus' achter.

    Maar Mike zal het ook wel niet zo bedoeld hebben, neem ik aan.
     
  6. Gaat op GPS die ook weet hoe hard je daar mag rijden..

    gekloot, mag je 80 gaat tie ineens op de begrenzer terwijl je wilt gaan inhalen:mrgreen:
     
  7. Dat bedoel ik met:
    ;)

    Maaruh, we kunnen dus alvast beginnen met :flitspaal:? :mrgreen:
     
  8. Ik zeg weghalen die dingen, dan sloop ik de begrenzer weer uit me auto!!:mrgreen:
     
  9. 24 V op die begrenzer en klaar
     
  10. Het zal wel weer zo geconstrueerd worden, dat als de begrenzer kapot gaat, de auto in een soort van noodloop gaat waardoor je met 30km/uur richting de dealer mag stiefelen;)
     
  11. Dat begrijp ik dus nog altijd niet hoe kun je nu stellen dat de kans op ongevallen zou toenemen als iedereen zich aan de reglementaire snelheid zou houden (wat door middel van die begrenzer zou kunnen bereikt worden).... en ik ben zeker niet heiliger dan de paus ik maak heus ook wel fouten maar meestal komen die fouten er door mij (niet goed opletten enz...) zelden moet ik een fout begaan door toedoen van een medeweggebruiker....
    Had ik toch al geschreven zie
    Mocht het inderdaad op GPS gaan dan is het zeer makkelijk te implementeren dat men op X afstand reeds een waarschuwing krijgt dat de snelheid zal verminderen (en indien je er dan toch nog even snel voorbij wilt... tja.... is het dan de fout/schuld van de begrenzer)

    Mocht het systeem ooit ingevoerd worden, bijvoorbeeld samen met het kilometer rijden (en neen daar ben ik geen voorstander van) dan zou je bij het slopen van de begrenzer pas echt in de problemen komen denk ik, zal waarschijnlijk gecontroleerd worden op de (APK) keuring met als gevolg bij slopen een fikse boete...

    Wat mij vooral stoort aan deze ganse discussie is dat iedereen het blijkbaar moreel verantwoord vindt om snel even die overtreding te maken, want ik wil nog snel even die wagen inhalen, want ik ben toch al zo laat, ik moet snel de kleine van school halen,...(vul hier zelf maar een reden in)...
    terwijl het toch eigenlijk niet zo moreel verantwoord is want iedereen weet dat met toenemende snelheid de kans op een ongeval toeneemt, hoe hoger de snelheid hoe groter het letsel, hoe hoger de snelheid hoe hoger de impact op het milieu (en dan spreken we niet alleen over het verbruik maar algemeen slijt de auto/banden/olie/.... vlugger) en dat enkel omdat iedereen het voor zich (en ja ook ik) het verantwoord vindt om toch nog even wat sneller te gaan want zeg nu eerlijk het is toch leuk om "net even" sneller te gaan.
     
  12. Hoezo niet Roomser dan de Paus, je predikt nu anders heel aardig :D

    Laat ik het dan het erg kort zeggen, denk je nu echt dat ik een :st: heb om de met 120 km/u achter een Fiat Panda aan te gaan hangen :badgrin:
    Ik heb geen zin in overheidsbemoeienis, dat doen ze al meer dan genoeg. Je maakt mensen dommer door altijd en overal te willen ingrijpen. Hoe meer elektronische middelen er worden ingezet om de burger te dwingen hoe minder er opgelet gaat worden, de gevolgen daarvan hoef ik niet uit te leggen denk ik.

    Het veiligheidsaspect deel ik met je, echter de milieu zorgen worden mijns inziens schromelijk overschat. Vanzelfsprekend is het zo dat als je harder rijdt de tank eerder leeg is, maar de inpakt hiervan op het milieu is niet zo dramatisch als sommige ons willen doe laten geloven. Het is een oeverloze discussie om daar hier nu verder over uit te wijden omdat dit gepaard gaat met verwijten over en weer, maar ik put uit jaren van veld ervaringen welke ik als (voormalig)chemisch analist heb op gedaan ;)



    :ontopic:

    Mijn laatste overtreding:

    Delict gepleegd op 12 januari 2011 (leuk verjaardagscadeau)
    10 km/u te hard na correctie.
    € 51,- + € 6,- admin. kosten een totaal van € 57,-
     
  13. #333 uwbuurman, 22 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 feb 2011
    Man man, die mensen die ergens ooit iets gehoord hebben en dat als waarheid verkondigen, dat GELEUTER.... hou je toch bij de feiten.

    Milieuschade door verkeer is relatief gering. Tussen 120 en 130 zit wel wat en bij hogere snelheden wordt het verschil navenant groter, maar in de totale uitstoot in een land maakt het werkelijk geen donder uit.

    [​IMG]

    Daarnaast heeft Nederland een heel schoon wagenpark in Europa en zeker op mondiaal niveau. (bron)

    We zijn in Nederland vooral goed is het opleggen van (vaak onzinnig doorgeschoten) regeltjes en het afdwingen van naleving daarvan. Daardoor wordt het doel heilig en alle middelen om dat te bereiken worden doelen op zich. Zo is een bon geen middel om de naleving van een regel te stimuleren, maar verworden tot een inkomstenbron. Zo is accijns op brandstof geen middel om autorijden te ontmoedigen maar een inkomstenbron om tekorten mee weg te werken.

    Het zo verschrikkelijk aggressief controleren in het verkeer levert miljoenen op maar de effecten in verkeersveiligheid zijn marginaal. De toename in het aantal boetes is al jaren op rij groot. (bron) en zelfs in 2011 zijn de boetebedragen opgeschroefd met 15%!!! (bron)

    Het aantal verkeersdoden blijft al jaren nagenoeg gelijk en nam vorig jaat zelfs toe, terwijl het aantal verkeersslachtoffers dat in het ziekenhuis beland zelfs fors toeneemt. (bron) terwijl de auto's steeds steviger en veiliger worden, met meer dan ooit aandacht voor bijvoorbeeld aanrijdigen met voetgangers en fietsers, dus niet alleen voor de inzittenden.

    Met andere woorden, controle neemt toe, veiligheid neemt toe, maar slachtoffers blijven gelijk of nemen zelfs toe.

    resumé:
    - milieuwinst door strengere controle: nihil tov totaal;
    - toename van verkeersveiligheid coor strengere controle: niet aanwezig.

    begrijp me goed: ik pliet niet voor een vrijstaat waar we maar kunnen raggen wat we willen, want er zijn mensen die die weelde niet aan kunnen. We moeten regels hebben en we moeten die handhaven, maar in het redelijke. snelheidsbegrenzers zijn in mijn beleving een volslagen belachelijk voorbeeld van betutteling en geldingsdrang.

    Daarnaast is geen enkele auto gelijk qua rolweerstand gewicht of afstelling, alleen al niet door verschillende bestuurders, slijtage en bagage, dus PRECIES dezelfde snelheid zullen auto's met een begrenzer nooit rijden. Bumperkleven neemt dus juist toe, want iedereen gaat tegen zijn begrenzer aan hikken en loopt veel dichter naar zijn voorligger toe. Door het gebruik van cruisecontrol is kleven al toegenomen. daarom mag je bijvoorbeeld op de ring van Antwerpen niet met de cc rijden.

    Die mensen die het milieu noemen als goed punt om beperking van snelheid of excessief controleren en bekeuren te rechtvaardigen moeten eens verder kijken dan hun neus lang is. Als je een brand als die in Moerdijk weer te voorkomen heb je meer winst voor het milieu. Als je goede banden en goede asfaltwegen promoot heb je meer winst. Als je files voorkomt heb je meer winst.

    En wat zou het schelen als je 3de wereldlanden versneld helpt aan een schoon wagenpark? in mijn beleving is iedere euro hier in nederland geinvesteerd het 50voudige waard in Mexico of China. daar haal je mondiale milieuwinst. Niet door in Nederland een 80 zone in te stellen.

    Just my 2 cents.
     
  14. +2!
    Duidelijk onderbouwd, zelfs met bronvermelding: mooi werk! :rock:
     
  15. +3, duidelijk verhaal!!:D
     
  16. +4

    Ik heb in de 8,5 jaar dat ik mijn rijbewijs heb 3 bekeuringen gehad;

    - 1 voor 6km/h te hard rijden de dag nadat ik mijn rijbewijs had gehaald
    - 1 voor 8km/h te hard op de A59 om kwart voor 12 's nachts (zondag avond)
    - 1 voor linksaf gaan waar je alleen rechts mocht, was niemand op de weg, uitgang Alexandrium parkeergarage, tsja, anders moest ik omrijden ;)

    Dat terwijl ik vrij structureel te hard rij, alleen bij viaducten wil ik nog wel eens wat gas terug nemen ;)
     
  17. Dank U dat was ook mijn bedoeling ik speel hier zowat de rol van de advokaat van de duivel...

    Nee dat dacht ik nu echt niet ;) :st::thumbs:

    [paus modus weer aan] En die overheidsbemoeienis waarom komt die er denk je? Dacht je nu echt dat een overheid zou investeren in de controle van iets als iedereen zich aan de regels zou houden? Dus die bemoeienis hebben enkel aan ons zelf te danken (en ja door hoor ik spijtig genoeg ook bij).... dus voor we beginnen te klagen eerst even naar onszelf kijken :mrgreen:

    Wat bedoel je ;) terug naar de jaren 60 of 70 geen ABS, ESP, EBD, en al wat er bij gekomen is aan middelen om in te grijpen bij onze "fouten" .... nee natuurlijk niet, ik begrijp je wel maar ik probeer enkel maar duidelijk te maken dat ook die "overdreven snelheid" een fout is die we zelf maken soms bewust soms onbewust... en als je wilt zeggen dat je enkel bewust bezig kunt zijn met autorijden als je voor jezelf vindt dat de snelheid nou net hoog genoeg is om er echt aandachtig mee bezig te zijn dan ben je volgens mij echt verkeerd bezig met autorijden zelfs bij belachelijk lage snelheden zou je volledige aandacht op het verkeer moeten gericht zijn met of zonder electronische hulpmiddelen.

    Ik geloof je zeer zeker dat de impact van het sneller rijden (en dan vooral het verbruik) eerder beperkt zal zijn maar hoe minimaal ook ze is er ;) en ik had het echt niet enkel over verbruik, maar hoe lang doe je met een set banden bij een sportieve rijstijl, en hoe lang zou je met dezelfde set kunnen doen met een "slome" rijstijl? (en ja ik begrijp zeer goed waarom je met die :st: rijdt en neem dit vooral niet persoonlijk het is zeker als oefening bedoeld om iedereen onder ons over ons eigen gedrag te leren nadenken) je begrijpt als chemisch analist zeer zeker dat die impact veel verder gaat dan enkel het verbruik... en neen je hebt gelijk ik wil hier geen discussie over beginnen daarvoor is enerzijds (zoals je terecht laat blijken) mijn kennis veel te beperkt maar anderzijds is die discussie er ook een van een totaal andere orde dan dewelke ik hier wilde voeren. Dus bij deze mijn verontschuldigingen voor het aanbrengen van dit thema.
    Nogmaals zou ik er willen op wijzen dat dit zeker niet bedoeld is als een aanval of beschuldiging op om het even wie (en dus ook niet op om het even welke groep ofzo) maar eerder een oefening is op de relatie tussen enerzijds ons eigen denken en de de daden die we stellen en anderzijds de impact daarvan op de "samenleving" waar we nu eenmaal in leven.
    [paus modus uit] Ik voel met je mee, het is en het blijfft zuur geven, zeker bij zo'n kleine overtredeing dewelke we meestal niet bewust gemaakt hebben...
     
  18. Je geeft jezelf al antwoord:D
    Op de snelweg (voor het gemak:badgrin:) staat het gaspedaal helemaal onderin.
    De neiging om andere dingen te gaan doen, je hoeft immers niet op je snelheid te letten, zal hierdoor zeker toenemen. Hierdoor neemt de kans op "fouten" ook navenant toe.
    Van fouten, en zeker verkeerde oplossingen;), krijg je ongelukken.

    Ter verduidelijking :D
    Zonder hulpmiddelen (en zoals op het filmpje te zien is ook mét hulpmiddelen:mrgreen:) krijg je de volgende acties
    [YOUTUBE]aNi17YLnZpg[/YOUTUBE]
     
  19. dit krijg je dan zonder hulpmiddelen als ABS ESP en de rest van het alfabet:mrgreen:

    [youtube]vSqzalCqUM8[/youtube]
     

Deel Deze Pagina