1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe hoog was je laatste boete

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Danny, 25 dec 2008.

  1. al was het wel weer grappig om al die collega's destijds te horen. de politie kreeg de schuld omdat hun erop controleerden....:loco:

    maar van de boetebedragen kon je mooi een soort van Top40 maken:schater:
     
  2. Lang leve de cruisecontrol, daar rijd ik nu 80% van de ritten op, gevolg:
    nog nooit een bekeuring gehad met de Caddy:mrgreen:
    Als staat de teller wel op 1x te hard privé(8km.h), 1x te hard met het
    werkhok (10 km/h bij wegwerkzaamheden), 3x fout geparkeerd met het
    werkhok waarvan er 1 door mijn toenmalige werkgever is betaald (en terecht).
    En als ik alles bij elkaar op tel zit ik sinds dat ik mag autorijden op ~500.000km
    dwars door heel NL, BE en DE heen...dus rustig rijden kan wel:thumbs:
    Overigens krijg ik genoeg klachten over mijn rijstsijl binnen, handig die reclame
    op dat hok, ook oom agent heeft mij daarop wel eens aangesproken........
    was iets met artikel 5????:sturen:
     
  3. Joost, niet iedereen rijd een :st:;)
     
  4. Daar heb ik geen ST voor nodig Barry, dat lukt me ook met de Fiesta. Toegegeven eerst ff terugschakelen maar daarna lukt het best aardig en rijd ik al snel boven de max. toegestane snelheid. :mrgreen:
     
  5. Mijn Focus kan ook 2x zo hard dan je mag rijden, dus mij gebeurt het ook nog wel eens met mijn nederige dieseltje....
     
  6. Elke keer als het lekker rustig is op de weg rij ik regelmatig tot 2x mijn rijbewijs kwijt. En het rijdt zo heerlijk.... Maar elke keer als ik het heb gedaan heb ik weer spijt dat ik het gedaan heb. Stel je voor dat ik met zo'n hoge snelheid gepakt wordt. En als ik dan weer lees dat je het ruim 1500 eur kan kosten, moet ik toch weer achter mijn oren krabben en bedenken of het wel verstandig is wat ik doe en dan ga ik weer een tijdje netjes rijden. Totdat er weer een rustig moment komt....
     
  7. Ja Mike we weten het jij rijdt 240+ met je Dieseltje, het spijt me dat ik dat vergeten ben te melden.
     
  8. Tja, reed gister denk ook iets te hard! ;) Mistlampen aan, in slechte staat verkerend rijbewijs! Geen goede lampjes in me koplampen (waren volgens de agent te blauw)
    En hij kon niet goed het profiel van de band zien! :P Vreemd!
    En blazen natuurlijk, maar alles was weer ok!
     
  9. ongeacht hoe hard je kan met je auto blijft het onverantwoord...; maar het is wel leuk!:D
     
  10. Geeft niets Joost, kan gebeuren!

    Maar er zijn ook plekken waar je maar 100 mag, en dat dubbele haalt ie wel.
     
  11. Goed zo man, jij komt er wel ;)
     
  12. Wij samen wel denk ik, Jozef!
     
  13. Moeilijk hè een naam goed schijven, je kan er twee gebruiken Iodokus of Joost de rest mag je buitenwegen laten :loco:
     
  14. Och zo'n probleem zal dat toch niet zijn? Jij mag mij ook tutoyeren zonder te overleggen hoor.
     
  15. Ik ben je geen verdere uitleg schuldig, voor mij is het wel een probleem.

    :ontopic:
     
  16. Oke, maar ik kan niets beloven. :mrgreen:

    Idd ontopic weer!

    Ik wacht nog steeds met smart op een bekeuring uit Duitsland. Reed 124 waar je 100 mocht.
     
  17. Gezien we toch in off topic zitten nog even verder off topic...
    Iodokus zou je even kunnen verduidelijken wat jij bedoelt met "even gas geven anders gaat het mis" bij snelheden die toch al boven de maximum snelheid liggen? Het argument dat je hier dus aanhaald is nou net het argument waardoor een snelheidsbegrenzer zou moeten verplicht worden (je geeft zelf aan al +120 te doen) althans volgens hen die pleiten voor een snelheidsbegrenzer.
    En neen ik pleit niet voor een snelheidsbegrenzer laat dat duidelijk zijn want beperken van de maximum snelheid zou enkel een effect hebben op de snelwegen (Europese beperking op bijvoorbeeld 130). Snelheid (en dan bedoel ik overdreven snelheid) is waarschijnlijk op snelwegen minder belangrijk dan het goed kunnen inschatten wat anderen doen, voldoende afstand houden (dan zouden die die achter jou rijden er ook niet achterop inknallen ;) ) aandacht houden bij het verkeer zowel voor als achter je, tijdig terug naar het eerste baanvak bij uitrit enz...
    "Overdreven" snelheid of "onveilige" snelheid is volgens mij veel belangrijker zoals je zelf al aangaf veel belangrijker in woon/winkel/school/... -omgevingen en daar helpt een snelheidsbegrenzer totaal niet of zelfs op landelijke wegen (waar het kan voorkomen dat anderen een verkeerde inschatting maken door jou (en hier bedoel ik nu niet jij ;)) overdreven snelheid) getuige de vrachtwagens die een snelheidsbegrenzer hebben maar op wegen waar ze maar 60 mogen (België) toch lustig 90 kunnen rijden met alle gevolgen vandien....
     
  18. 120+ gebruik ik om aan te geven dat je dus net boven de max. toegestane snelheid rijdt iets wat iedereen wel eens overkomt, dus 125 tot hooguit 130 ;) Kortom snelheden waarbij de snelheidsbegrenzer zijn/haar werk zou moeten gaan doen.

    Indien je een dergelijke snelheid rijdt en je moet om wat voor reden dan ook iets gas bijgeven om narigheid te voorkomen dan kan dat niet meer. Natuurlijk valt een rem actie binnen de categorie beter voorkomen dan genezen en het zou iid zo moeten zijn dat je achterligger voldoende afstand houdt, maar iedereen weet dat dit niet altijd het geval is en de komst van een snelheidsbegrenzer zal hier niets aan veranderen. Sterker nog nu ik er zo over nadenk neemt de kans van bumperkleven alleen maar neemt. Denk maar eens aan de vrachtwagens die nu al voorzien zijn van een dergelijke begrenzing. Het principe "ik rijd 83, ja maar ik rijd 84" is iets wat je nogal vaak ziet op de snelwegen de afstand tussen beide vrachtwagens is soms nauwelijks genoeg om er een personenauto tussen te krijgen, is dat ons voorland :nocheer:
     
  19. Er is natuurlijk ook het argument (en let op ik pleit nog altijd niet voor een begrenzer hé) dat als iedere wagen afgesteld zou zijn op 130 (dan moet de maximum snelheid ook naar 130) dan zal bumperkleven ook minder een probleem worden want je rijdt even snel, en mocht je toch op het linkervak zitten onder de maximumsnelheid waardoor men toch zou kunnen proberen om te duwen dan heb je nog altijd wat speling om te versnellen.... het probleem van de vrachtwagens is dat ze meestal zo lang mogelijk op het eerste vak blijven pas op het laatste moment naar het tweede vak gaan en dan met een snelheids verschil van 10 cm per uur (jaja ik weet het dat dit overdreven is) de vrachtwagen voor hen inhalen om dan zo snel mogelijk weer naar dat eerste vak te gaan, waarbij de inhalende vrachtwagen niet sneller kan omdat hij tegen de begrenzer aanzit en de ingehaalde vrachtwagen meestal niet van het gas afwil om de andere er even snel langs te laten.

    In plaats van een begrenzer zou men beter om de 50 meter een flitspaal zetten je zult zien dat de meesten heel snel zouden afleren om te snel te rijden ;) (en neen daar pleit ik ook al niet voor)
     

Deel Deze Pagina