1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Display verlichting blijft lang branden

Discussie in 'Electronica' gestart door Harold1, 18 jun 2008.

  1. Dat kan niet bij ford, je kunt uberhaubt niet elk ditje en datje instellen, dan word het een heeeel groot programma
     
  2. Dit kan wel bij sommige merken heeft niks met de grootte van een programma te maken. Meer met hoeveel een merk variabel wil hebben. Het is een feit dat Ford zeer gesloten pakket aan software in de auto heeft zitten. Terwijl bij VAG dit helemaal gehackt is. Verder zou ik me maar niet druk maken mijn auto heeft het ook en volgens mij elke focus, ik heb nog nooit een start probleem gehad.
     
  3. Dus als je je lichten uitzet van auto, kunnen meters nog seconde blijven branden of niet?
     
  4. Maak me er ook niet echt druk om, kan alleen niet zo goed de noodzaak inzien om na het verlaten van een auto een display 15 minuten lang te laten branden....
    Hier al leden die de laptop aan de auto hebben kunnen hangen ???
     
  5. Niet de meters, maar het display tussen de meter en het display van de radio. Enige reden die ik kan bedenken is dat je bij het uitstappen nog de tijd kan zien op de radio en hoeveel KM je hebt gereden zodat je niet de sleutel weer in on stand hoeft te zetten.
     
  6. Ik vind het wel handig bij het tanken en idd de KM stand moet weten voor het betalen met de tankkaart. Audi heeft het ook trouwens, alleen valt dat niet op omdat alleen de cijfertjes dan verlicht zijn en niet een groot display.
     
  7. Nogmaals gecontroleerd en me dashboardlichtjes (meters, radio) blijven een halve seconde tot een seconde langer branden nadat schakelaar op 0 is gezet, dacht dat ie vroeger direct uitging

    Oorzaak?
     
  8. bij mij branden ze tot een kwartier na de motor uitzetten, daarna is hij een kwartier uit en daarna branden ze weer een kwartier. Daarna blijven ze uit
     
  9. Bij mij is het nu geescaleerd. Diverse keren is nu de accu leeggetrokken. Niets aan te doen volgens de dealer. Natuurlijk een nieuw Display moet wonderen doen a €800. IOk vind het een zwakte bod van Ford. Ze kennen hun eigen systemen niet eens. Laat de klant er maar voor opdraaien
     
  10. Hoe lang bleef het display branden dan? Als het systeem de accu leegtrekt moet men toch kunnen uitlezen waar het probleem zit.
     
  11. dat zal wel meevallen, gaat om 1 variabele die nu fixed op een bepaalde waarde staat.

    zoveel code is er niet voor nodig om dat instelbaar te maken
     
  12. #52 Greeny, 26 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jun 2013
    Zelf heb ik het fenomeen ook ontdekt.
    Mijn displayverlichting blijft zo'n 1 1/2 uur aan.
    Vreemd genoeg is dit zich voor gaan doen nadat ik een keer per ongeluk de voicemoduleknop had aangeraakt/ingedrukt.
    Dingen als can-busstoring e.d. heeft de dealer tegengesproken.
    Volgens hem was dit heel normaal ook al verschilt dit wel per Focus.
    Blijft vaag, trekt geen accu leeg maar toch .....:confused:
     
  13. Zo! Dit is een oud topic!.
    Inmiddels is mij duidelijk dat het display blijft branden omdat de Can-bus actief is. Deze hoort na 20 sec dood te zijn.
    Dit kan komen door één van de vele modules die op dit netwerk zitten.
    Als de accu telkens leeg is, is de SRM (Bluetooth) module de nummer 1 verdachte en niet het dashboard zelf. Het blijven branden van het Dashboard is een gevolg, maar niet de oorzaak. Dus dashboardkastje eruit en module loskoppelen. En dan kijken of de accu langer meegaat.
     
  14. Ik heb een aantal malen gemerkt dat het display enkele uren bleef branden. Ik heb echter nooit gepost om te zien of dat ook tijdens de nachturen bleef branden. Een lektest uitgevoerd wees als schuldige het display aan. Verder zoeken doet Ford niet. Het display dient vervangen te worden.
     
  15. Bij mijn focus II fase 1 had ik er last van maar bij II fase 2 en III niet
     

  16. Als het display blijft branden komt dit doordat het CAN-bus systeem niet in rust gaat. Dat het systeem niet in rust gaat kan in principe door elke CAN-bus module worden veroorzaakt die in de auto is toegepast. Mijn ervaring is dat dit probleem heel vaak wordt veroorzaakt door een defecte Bluetooth/Voicecontrol module of een defecte radio.

    Het testen op lekstroom is in dit geval niet de juiste manier. Bij deze test weet je van te voren al dat het display van de teller blijft branden en de teller dus stroom blijft verbruiken. Het blijven branden van het display is het gevolg van het niet in rust gaan van het CAN-bus systeem en niet de oorzaak hiervan.

    Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat de teller daadwerkelijk defect is en daadwerkelijk het probleem veroorzaakt maar dit komt mijns inziens maar hoogst zelden voor. Meestal heeft een defecte teller andere symptomen.
     
  17. De dealer heeft het advies opgevolgd en inderdaad bleek de Bleutooth module de oorzaak te zijn. Ik rij nu weer probleemloos verder. De oorzaak van de de defecte bleutooth module wordt verder onderzocht. Dank voor de wijze raad.
     
  18. #58 Greeny, 1 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jul 2013
    Tja, als ie enkele uren blijft branden zal die dat snachts ook wel doen :lol:

    Zou Ford Nederland bang zijn voor zgn terugroepacties omdat niet iedere dealer verder onderzoek wil doen ??

    Ik ga binnenkort met dit in het achterhoofd weer naar de dealer.
     
  19. Ik heb dit probleem ook met mijn focus 2 1.6 - 2005
    Bij mij zit er ook een radio 6000 in.
    welke exact zou ik straks moeten kijken.
    ook bij mij blijft het led display van radio en de km teller branden.
    Na mijn idee gewoon de hele nacht.

    Ik heb de motor begin deze week een keer laten afslaan en sindsdien doet die dit. ik heb sindsdien ook een keer gehad dat hij startte, maar niet in zijn toeren kwam, waardoor hij begon te stotteren zo'n 5 seconden. Toen besloot ik maar het gas in te trappen.

    Binnenkort maar eens naar de dealer om die modules na te laten kijken dan.
     
  20. Ik heb een focus uit 2010 met sinds kort problemen die aan bovenstaande doen denken.
    Het begon ermee dat de radio/navigatie/Bluetooth volkomen dood was, geen enkel displaylampje deed het nog. Nadat ik de accu even had losgekoppeld deed alles het weer.
    Even later merkte ik dat de display tussen de twee tellers aanbleef, en zelfs mijn accu leegtrok.
    Mijn garagehouder heeft de radio gedemonteerd. In afwachting op overleg met Ford ben ik weer gaan rijden. Nu gebeurden er andere vreemde dingen: ik moet de baardsleutel gebruiken om de auto te starten ('sleutel wordt niet herkend '), benzinemeter reageert pas geruime tijd na het tanken, controlelampjes blijven wel 30 seconden branden na het starten, allerlei systemen zoals achterruitenwisser en parkeersensoren gaan dan pas werken.
    De radio is inmiddels weer gemonteerd , mijn garagehouder heeft I.o.m Ford urenlang gezocht naar een storing. Het enige wat ze kunnen zeggen is: het instrumentenpaneel moet vervangen worden (800€) maar we kunnen niet garanderen dat dit het probleem oplost.
    Hier ga ik natuurlijk niet op in. Jammer, want verder vind ik het een perfecte auto.

    Heeft iemand nog een suggestie?
     

Deel Deze Pagina