Mogelijkheden (chip)Tuning

Discussie in 'Performance tuning' gestart door Hunter, 13 nov 2007.

  1. Bij mij nog 4k.
    Bij ziptuning beloven ze 230 pk.
    Denk dat ze de turbodruk opschroeven voor de extra 30 of 40 pk t.o.v. de andere chiptuners.
    Vind het sowieso al knap dat jij nog steeds origineel rijdt, omdat je de ST gewend bent.
    Zegt toch wel iets lijkt mij over de prestaties van je 182 pk's Ecoboost.
    Afijn, misschien kunnen we in de toekomst samen of met meerdere Ecoboost rijders tegelijk onze auto's laten chippen met een mooie kwantum korting !

    Gr,

    Johan
     
  2. Maak er dan gelijk een meeting van voor alle focusrijders :P Zit er ook aan te denken om te chippen.. Echter mijn auto heeft er al 165k opzitten :(


    Gerco.
     
  3. Dat maakt niks uit zolang die goed onderhouden is.
    De meeste auto's die gechipt worden hebben hogere kmstanden
     
  4. Wat ik bij Ziptuning niet begrijp is dat, terwijl anderen melden dat de 150pk slechts softwarematig is beperkt t.o.v. de 182pk, de 150 pk versie tot 189 pk getuned kan worden en de 182 pk versie tot 230 pk. Hoe kan dat nou als het hetzelfde blok is ? Iemand een idee ?
     
  5. Ja hoor dat antwoord heb ik wel en is al vaker gegeven. Geen zaken doen met Ziptuning, maar dat is mijn bescheiden mening ;)
     
  6. Ziptuning staat veelal bekent als ruk, misschien dat het daar verband mee houdt?
     
  7. HIER BEN IK HET TOTAAL NIET MEE EENS.

    Inderdaad ziptunig is geen toptuning en niets meer of minder dan vrij standaard tuning van de plank.

    Echter voor normale omstandigheden bij "standaard" auto's is hier niets mis mee.

    Zoek je echter de maximale mogelijkheden of heb je een meer exotische auto b.v. een ST of een RS dan kun je misschien beter verder zoeken.

    De prijs bij ziptuning is ook niet de hoogste , terwijl ze wel een goede service bieden.

    Nogmaals heb je een "standaard" auto en zoek je niet de uiterste grenzen, maar gewoon lekker veel power en trekkracht zonder grote risico's, voor een betaalbare prijs dan zit je bij Ziptuning echt wel goed.

    Ik heb het ook gedaan en dat is ook prima verlopen en ik zou het zo weer doen. ( inmiddels 90.000 km gereden zonder ook maar een enkel probleem ).

    geniet er nog dagelijks van.

    Maar goed ieder zijn meug en iedereen zijn eigen mening :rock:


    :ford::ford::ford::ford::ford::ford::ford::ford::ford::ford::ford::ford::ford:
     
  8. Wat betreft de tuning voor de ecoboostmotoren is de opgegeven waarde van 230 pk een fabeltje dunkt mij.

    Je kan deze waarde alleen bereiken door de turbodruk te verhogen en deze is bij de 182 pk versie al aardig aan de hoge kant.

    Ik ben bang dat het gehele systeem in noodloop zal gaan als de turbodruk zo hoog wordt opgeschroefd.
    Indien je dit soort tuning wilt laten doen dan zeker de kleine lettertjes lezen mbt tot motorgarantie en ten alle tijden een rollenbanktest voor en na.
     
  9. Tsjah ik heb liever een goede op maat tuner dan 1 die files kopieert die ze verkregen hebben van een ander. Dat doen de meeste helaas. Wou dat er een JD of Hartog was voor de Ford groep. Maar goed helaas :(
     
  10. neem eens een kijkje bij www.cth.be in combinatie met www.bullpower.nl in dronten denk ik wel betrouwbaar,
    ze hebben momenteel een mooie aktie, misschien als clubleden daar even informeren voor meerdere auto's of sponsoring?
     
  11. br-performance net over de grens bij onze zuiderburen, schijnt ook aardig goed aangeschreven te zijn. Heb al contact met Bruno (eigenaar) gehad mbt het herprogrammeren van mijn 1.6tdci econetic uit 2008 inclusief het verwijderen van de dpf en het softwarematig laten sluiten van de egr-klep. Mail contact verliep snel en netjes en alles met schappelijke prijzen. Waarschijnlijk ga ik er dit voorjaar langs...
     
  12. Mountune gaat er dus ook aan :)

    Ik kan dit zo snel niet vinden op de website zelf, maar wel op de facebook pagina van Mountune.
     
  13. Top zeg, de Fiesta ST 2012 krijgt waarschijnlijk ook wel zo'n kitje van Mountune dus :)
     
  14. Als ik het goed begrijp is de Mountune MP200 kit dus niet slechts chiptuning, maar wordt er ook een andere intercooler gemonteerd.

    Weet iemand of er in Nederland Mountune dealers zijn?
     
  15. Nee in Nederland niet en in Nederland verlies je ook je garantie als je hem door Mountune laat tunen. Is leuk in de UK maar niet hier...
     
  16. Chiptuning in 't algemeen: Maakt het uit hoeveel KM er op de auto staat voordat je overgaat op chiptuning?

    In mijn geval staat er 115000 op de auto. Dit is vrij veel, sommige zeggen dat de auto dan in ieder geval goed is ingereden. Anderen vinden het toch wel vrij veel KM's. Wat vinden jullie dan?
     
  17. Ligt puur aan hoe het onderhoud is... Als de auto in een goede staat verkeerd dan zou het met 3 ton nog niet mogen uitmaken. Maar als hij telkens koud is doorgetrapt dan kan chippen al veel sneller schadelijk zijn (mijn mening).
    Natuurlijk blijft staan dat als je het extra vermogen telkens aanspreekt de slijtage op bijvoorbeeld de koppeling wat toeneemt. Maar denk dat dat bij een n/a motor maar amper te merken is.
     
  18. Bedankt! Het is voor mij niet na te gaan of de auto is 'afgetrapt' omdat ik de auto nog maar een maand in mijn bezit heb. Echter, al het onderhoud is wel bij een Ford dealer gedaan, daarop staan enkel een set bougies en een distributieriem op de papieren. Klinkt alsof er relatief normaal / netjes mee gereden is.

    Het vermogen gaat in mijn geval van 145 naar (+-) 160 pk en van 185 naar 215 koppel Nm. Ik zie daar geen directe problemen in met de koppeling of motor. Ik was vooral 'bang' om een bedrag over de balk te gooien zonder dat je daadwerkelijk iets toevoegd aan je auto. En dan heb ik het nu niet puur over meer vermogen.
     
  19. Bij een turboloze auto is het altijd maar de vraag of je het echt gaat merken. Zou een rollenbank meting erbij nemen zodat je zeker weet dat het gehaald wordt. Zo niet dan normale software weer terug... Niet goed geld terug zeg maar.
     

Deel Deze Pagina