Storing in sluitmechanisme (update: opgelost)

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door R@ymond, 1 okt 2007.

  1. Komt vanzelf wel als je ergens staat en je auto gaat op slot en je sleutel zit nog in het contact :!: :D
     
  2. Ik ga nooit mijn auto uit zonder dat ik mijn sleutel uit het contact haal... is me zo aangeleerd :P
     
  3. Ja ik ga ook nooit rijden zonder auto sleutel.Maar toch vergeet ik hem wel is binnen als ik weg ga :wink:
     
  4. Bijdehand :wink:
     
  5. Altijd het laatste woord hebben die net geen hagenezen ! :rofl:
     
  6. Ben hagenees hoor daar geboren en getogen.Ben sinds 2 jaar een import nootdorper :D(dat verklaard het misschien)
     
  7. Juis, ja dat verklaart een boel.

    Leuk volk hoor die hagenezen, vergeten zo af en toe een t en flikkeren die ergens verder in de zin er wel weer tussen.
     
  8. Maar ben meer een hagenaar hoor ik praat niet zo plat en heb geen mat :D
     
  9. De sloten uit een FL model zijn ook bruikbaar in een vFL model.
    Heb al geprobeerd met een losse deurkabelset of het werkt.

    Ik vervang alle 4 de sloten, had op de sloop een complete FL set gevonden.
    De deuren achter zijn eigenlijk niet zo nodig, want daar zitten geen sensoren/contactjes in, en kunnen dus nooit dit probleem veroorzaken.
    Complete set heeft me 150 euro gekost.

    Monteren is niet echt moeilijk, alleen veel prutswerk -> bekleding eraf, folie wegsnijden langs de kitrand. handgreep demonteren en alle prut loshaken.

    Dutchguy
     
  10. Je bedoeld dat de sloten van een nade facelift gewoon identiek zijn (qua vorm en afmetingen en werking) als de voor de faceliftmodellen?
    Ik heb ook veen zitten kijken en het is wel een prutswerkje om te doen.
    Zoals je al aangeeft die bekleding wegsnijden, kansloos maar noodzakelijk :). Wat heb je nu precies allemaal vervangen? De sloten + de slot motoren? Ik heb een digitaal handboek en daar staat bij dat er een stelplaatje moet worden vervangen wanneer je die hebt losgehaald. Heb je die ook vervangen?
    Misschien is een how-totje wel makkelijk :).
    Waar heb je de set vandaan gehaald?
     
  11. De sloten zijn kwa afmeting en functie hetzelfde en kunnen dus zonder probleem uitgewisseld worden. Je kan ze eenvoudig herkennen: de oude types hebben een witte plastic kap en de nieuwe zijn volledig zwart.
    De slotmoteren en sluitmechaniek zijn 1 geheel en zit met metalen stangetjes aan de handgrepen aan de buitenzijde aangesloten. De slotcylinders zitten in/aan de handgrepen en maken dus geen onderdeel uit van de slotmotoren.
    De binnenhandgreep zit dmv een flexibele metaaldraad (als van een fietsrem) vast aan het sluitmechanisme en kan zeer eenvoudig losgeklikt worden.

    Ik heb ook even gekeken in de bekende werkplaatshandleiding, maar zie niet in waarom er iets vervangen moet worden.

    Voor de duidelijkheid, ik heb de boel nog niet vervangen, alleen getest buiten de auto met een losse deurkabelboom. Maar weet zeker dat het mechanisch hetzelfde is. Een kennis uit Duitsland heeft het al wel eens gedaan, en dit werk gewoon.

    Als ik er aan toe kom, maak ik wel een handleiding.

    Dutchguy
     
  12. Duidelijk verhaal.
    Ik heb nog even gekeken in het handboek maar bij aanbrengen van het gebeuren geven ze aan dat er een nieuwe afstelklem moet worden geplaatst (ik denk ter plaatse van de handgreep, maar of je die nu echt nodig hebt, geen idee).
    Heb jij de complete set bij een demontage bedrijf vandaan? En wat zit daar allemaal bij?
     
  13. Ik weet wel welke afstelklemmetjes dat zijn.... deze zitten aan de metalen stangetjes tussen het deurslot/motor en de buitenhandgreep.
    Als je de boel voorzichtig uit elkaar haalt, kan je het complete stangetje (inclusief dat afstelklemmetje) loshalen van de slotmotor en dus opnieuw gebruiken.
    Als je het makkelijk wilt doen: haal nieuwe klemmetjes bij de dealer en breek de oude gewoon stuk.
    Dit heb ik op de sloop ook gedaan.
    Ik heb ze zelf uit een auto geschroefd, maar veel slopers hebben dit soort onderdelen al gedemonteerd in het magazijn liggen.
     
  14. Is er al iemand die de sloten heeft vervangen? Ik denk dat bij mij alleen het bestuurders vervangen gaat worden, alleen, een slot van na de facelift klinkt wel heel anders dan die van voor de facelift. Ook weer niet helemaal netjes he.
    Hebben de sloop bedrijven die sloten gewoon in de stelling liggen of moet je die zelf "even" demonteren? wat kost zoiets op de sloop?
     
  15. Hier het zelfde probleem :?

    Ik heb pas 1 keer gehad dat de deuren tijdens het rijden uit zich zelf op slaan.
    Heb wel veel last van dat als ik de deuren wil open maken dat alleen de bestuurders kant van het slot gaat en niet de rest van de deuren.
    (moet deuren openen met de sleutel en niet met een afstandsbediening)
    Als de auto wat warmer is van binnen dat hoor je op een gegevend moment de deuren van het slot af gaan.
    En heb het alleen als het rond het vriespunt of kouders is.
     
  16. zelfde probleem hier :wink:
     
  17. Hier ook tijdens het krabben :oops:
     
  18. Bij mij werkt het slotknopje aan de binnenkant ook niet. Normaal gesproken gaan alle deuren op slot als je die in drukt. Nu alleen de bestuurdersportier.
    Toch op korte termijn maareens een ander slot scoren.
     
  19. Zelfde probleem slot verrot :!:
    kost rond de 100 euro nieuw.
    Schijnt het met een module voor de cv met Afstandsbediening ook op te kunnen lossen.
     

Deel Deze Pagina