1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ford focus 1.8 TDCI nu nieuw bouwjaar :S 11-2003 100pk tdci :D

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door jpboerhof, 17 mei 2007.

  1. het wordt in ieder geval geen puma. die zijn mij wat te klein, ben aan het kijken naar een cougar, eigenlijk is dat een grote puma :lol:

    de st velgen passen er ook onder, en de navigatie kan er ook in. dus das een groot voordeel. :wink:
     
  2. Die van mij komen volgend jaar Borbet LS design velgen onder ergens in het voorjaar..... Dus zet je st's maar op de Cougar :wink:
     
  3. en de focus eruit?

    Nog leuke spulletjes te koop gna gna
     
  4. als dit doorgaat gaat de focus eruit, maar voordat ik ook maar iets te koop zet wil ik het zeker weten, ga dus ook niks vasthouden, is namelijk nog niet van toepassing :wink:
     
  5. Ik ben bang dat je er spijt van gaat krijgen.... Zo`n Cougar lijkt leuk, maar is in feite niks anders dan een Mondeo MKI fase II met een andere buitenkant.... Rijdt leuk, maar is niet te vergelijken met een Focus.... De auto`s zijn ook niet erg courant (en gewild) bij eventuele verkoop is ie lastiger kwijt te raken. Doordat de auto niet courant is, zullen de kosten voor onderdelen en onderhoud ook hoger zijn....
    Daarbij is een 2.5 V6 niet super zuinig, neem je daarbij de automaat wordt ie nog minder zuinig. En (misschien wel het belangrijkste) zo`n automaat is niet geschikt voor af en toe een rondje Ring. (De automaten blinken nml. niet echt uit in superbetrouwbaarheid.)

    Waarom spaar je niet door voor een ST170? Of lepel je een andere motor in je Focus (benzine 2.0 16v van de ST170 of de 2.0 16v van de RS). Er staat een motor en een bak te koop van een RS. Die bak zal zonder problemen passen alleen de motor zal wat aanpassingen nodig hebben.

    Op schadeauto`s staat een RS te koop voor 8750 (met schade, maar dat is te fixen.... :wink: )
     
  6. 132.000km voor een benzine is tegenwoordig echt niet apart veel. Integendeel. "Vroeger" waren de auto`s echt op als ie 200.000km had gelopen, tegenwoordig echt niet. :wink:
     
  7. Ik zou even iets meer geld opzij leggen en een st170 kopen; das voor mijn gevoel iets betrouwbaarder.
     
  8. daarbij is een cougar best zwaar

    dus pk/ gewichtsverhouding vind ik niet zo interesant
    denk dat een gemiddelde puma sneller is (1700)
    zal niet zeggen op topsnelheid, maar dat vind ik persoonlijk niet zo boeiend hier in NL :P
     
  9. IK zou dan ook voor een ST170 gaan hoor, als je dan toch iets sneller wilt ?
     
  10. Als Jan-Piet nu Happy is met een Cougar, dan is dat nu eenmaal zo. Dan kan iedereen hem wel Mondeo of een Focus ST aanpraten maar als hij een Cougar nu mooi vind......

    Het blijft natuurlijk een aparte auto, ik zou hem zelf persoonlijk ook niet kopen. Maar zo heeft iedereen zijn voorkeuze toch ? Ik zou graag een Dikke Scorpio willen, maar ik denk dat weinig anderen zich hier in kunnen vinden.

    Ik ben met Jan-Piet meegeweest kijken naar de eerste Couger en vind het geen gekke auto, zit veel luxe in en rijd helemaal niet gek.
     
  11. Op zich wel mee eens Niek, maar het is hier een cluppiue, dus het enige wat we doen is advies geven... En het gemiddelde advies is: koop wat anders dan de Cougar. Er is niemand die zegt dat JP dat niet moet gaan doen, sterker nog, hij moet dat mooi doen als hij er blij van wordt...

    Maar het advies: koop bijvoorbeeld een ST...
     
  12. Heeft ie al gekeken naar een st220? Bij onze buren vind ik ze behoorlijk goedkoop voor hetgeen je ervoor terugkrijgt.

    Wat betreft de Cougar. Vind het van de buitenkant een mooie auto, maar zou nooit die station wegdoen.
     
  13. nou na een boel nagedacht te hebben en een heleboel gerekent te hebben gaat het feest met de cougar niet door, en blijf ik lekker in de focus omcruisen 8)

    tijdens het weekendje van het efe kwamen we erachter dat de focus olie lekt, diet komt bij de egr ( inlaatspruitstuk ) weg, dit is erg jammer, het aanzetstuk waar het dichtzetplaatje tussenhoort is gewoon dicht.

    het ronde deel ( de klep denk ik ) is lek. nu moek dus een nieuw inlaatspruitstuk hebben. morgen hier en daar maar eens informeren, op markplaats staat nog een, die gast heeft al een mailtje van me, nog ff afwachten op reactie.

    http://link.marktplaats.nl/194920497

    [​IMG]

    [​IMG]

    op het efe ook nog iets moois gekocht, maar nog niet geplaatst omdat ik twijfelde of ik em hield, maar toch dus vandaag de duval handremgreep geplaatst 8)

    niet letten op de zooi, ben nog bezig met knipperlichtmodule bedrading afwerken.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. Ben blij dat je toch nog heb besloten om in de Focus te blijven rijden :D 8)

    Hoop voor je dat je het spuitstuk voor een leuke prijs kan overnemen, en dat je dan van het olie probleem af bent! ;)
     
  15. Kan dit door de chiptuning/powerbox van jouw motor zijn gekomen?
     
  16. focus

    kijk dat zijn goede berichten JP gaat niet vreemd :lol: :lol: :lol:
    denk dat het een goede keuze is.
    je hebt er al zoveel aan gedaan.
     
  17. ik denk dat er door de tuning en de nurburgring ( continu zware belasting ) idd te veel druk op het oude spruitstuk is gekomen, en daardoor nu dus lekt. :roll: maar ja, denk ook dat het wel lek was gegaan als ik em niet had laten chippen :wink:
     
  18. Ik denk ook dat je een goede keus hebt gemaakt , maar dat zal de tijd wel leren.

    Je hebt nu natuurlijk wel iets moois en unieks voor de deur staan :wink:
     
  19. Ik geloof nooit dat dit lek door het chippen is gekomen. De turbo druk is namelijk gelijk gebleven. Wat wel eens voorkomt (vooral bij tdci's met chip), is dat de koppakking stuk gaat door de hogere belasting.
     
  20. net even contact met de dealer gehad, ze gaan even kijken wat er lek kan zijn... morgen middag rij ik ff langs, kunnen ze het ook even bekijken :P

    hopen dat het met een pakkingkje weer is opgelost, maar ben bang van niet :roll:

    ach ja zie et wel weer :lol:

    vanmiddag het dashboard maar weer ff in elkaar schroeve 8)
     

Deel Deze Pagina