Problemen met installeren dagverlichting op Focus II

Discussie in 'Exterieur' gestart door Duckmole, 16 mei 2007.

  1. Welke draad is dit?

    Heb al gezocht voor zo'n stekkers, maar geen zo'n gevonden, enkel in alle mogelijke kleuren!

    Iemand?

    Bedankt!
     
  2. Hoe zit het eigelijk met de warmte van die kabel dan? Ik geloof dat ik gelezen had dat het wel werkte met een weerstandsdraadbruggetje maar dat de weerstand erg warm werd na een tijdje.
     
  3. Als je er een weerstand tussen steekt, dan wordt die weerstand heet, ik weet niet hoe Ford die origineel heeft opgelost :shrug:
     
  4. Vandaag bij de dealer ook het relais maar eens besteld.
    Was uiteraard niet op voorraad, maar lag wel in Almelo bij de andere vestiging.
    De monteur daar had er wel eens 1 uitgehaald bij een klant omdat deze dat irritant vondt.
    De bewuste zekeringen zaten er bij mij ook niet in, dus maar eens geplaatst.
    Ben benieuwd of het straks werkt.
    Het is trouwens een Focus II Futura wagon maart 2006, wel destijds af fabriek besteld met 4 elec ramen, ESP, climate control, pdc en Sony radio.
    Dus vermoedt dat er dan toch een redelijk uitgebreide kabelboom in zal liggen.
     
  5. Snap niet wat je bedoeld, heb toen der tijd dat bruggetje zelf gemaakt. Normaal zit er om de stekkertjes rood plastic, dat heb er eraf gehaald omdat hij anders niet past.
     
  6. Origineel zit de weerstand ergens aan het chassis gemonteerd. Zo kan de weerstand nl. zijn warmte kwijt.
     
  7. De weerstand zit inderdaad ergens op het chassis. Ik heb de precieze locatie echter nog niet kunnen vinden. binnenkort maar eens in de schema's duiken om dit te achterhalen.

    Ik ben van plan om de weerstand(en) te vervangen door een stuk draad. Dit omdat bij lage temperaturen (zo'n beetje onder de -5 graden Celsius) Mijn Xenon set vlak na het starten van de auto nog weleens wil knipperen als de lichtschakelaar op AUTO staat. Als de normale verlichting is ingeschakeld heb ik dit probleem niet.
     
  8. Kan dat komen doordat hij op 80% brand? Of heb je origineel xenon?
     
  9. ik heb een aftermarket Xenon set in FK angeleyes (wat me overigens erg goed bevalt). Door de weerstand(en) krijgen de ballasten van de Xenon set bij dagrijverlichting maar 80% van de normale boordspanning. Normaal gesproken is dit geen probleem maar bij koud weer gaan de lampen onder bepaalde omstandigheden even knipperen.

    Dit wil ik oplossen door de weerstanden die af fabriek aanwezig zijn te overbruggen met een stuk draad.
     
  10. Ik wil dat ook nog steeds een keer werkend krijgen. Moet ff exact uitzoeken wat ik precies moet doen.
     
  11. #571 Blauwitje, 15 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mrt 2013
    Doordat je de auto start en je lampen gelijk starten krijgen de lampen niet genoeg stroom en knipperen, flik keren daardoor bij het starten. Check dat ook maar eens! Drl is niet helemaal lekker voor de xenon. Dat probleem heb ik nu niet meer! :thumbs:

    Ben benieuwd of je iets vind daarover op de auto!
     
  12. Nee, dat is het niet.

    ik zet mijn lichtschakelaar altijd uit voordat ik de motor afzet en pas op AUTO als de motor al draaid.

    Het zit echt voor 100% zeker in de weerstanden. Als de lampen knipperen op de AUTO stand bij lage temperaturen en ik zet de normale verlichting aan stopt het knipperen meteen. Als ik dan de lichtschakelaar weer op AUTO zet beginnen de lampen weer te knipperen.
     
  13. #573 Blauwitje, 15 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mrt 2013
    Daar kan ik mee inkomen, maar als ik aan de lampen moet komen om alles te omzeilen , heb ik ook geen drl nodig! Me meissie wil starten en rijden! Onder het rijden knipperden ze bij mij nooit.
     
  14. Ik kan gewoon de auto starten terwijl de lichtschakelaar op AUTO staat. De lampen gaan dan gewoon branden en (zolang het onder de -5 graden Celsius is) niet knipperen.

    Omdat ik voor mijn werk ook regelmatig in diverse auto's rij die niet voorzien zijn van automatische verlichting en je dan al snel vergeet om de verlichting aan te zetten heb ik er voor mezelf een gewoonte van gemaakt om de lichtschakelaar uit te zetten bij het afzetten van de motor en op AUTO te zetten als de motor loopt.
     
  15. Ik doe altijd standaard in mijn slopel bus de lichten aan indd een gewoonte, ik weet dat mijn vriendin dat niet doet met de 2 kids die ze eigenlijk altijd bij zich heeft, en deomdat een grijze auto al gauw in het niets valt en daardoor al snel over het hoofd gezien wordt heb ik drl ingebouwd .
     
  16. :thumbs::thumbs::thumbs:
     
  17. Mijn vrouw had met haar vorige auto (Focus I) al de gewoonte om de lichten pas aan te zetten NADAT de motor gestart was. Hadden ze haar bij de garage eens verteld, dat zoiets kapotte lampjes scheelde. Sowieso is het handig om verbruikers pas aan te schakelen als de motor loopt, dan is de spanning constanter, want door de startstroom krijg je altijd een flinke dip in de boordspanning. Bij stationair is er voldoende stroom voorhanden, zeker in de Focus II, want die heeft een 120A dynamo, de Focus I had nog een 80A dynamo (mijn oldtimer heeft een 55A dynamo, dan kun je maar beter niet de lichten, blower, achteruitverwarming en ruitenwissers aan hebben :mrgreen:)
     
  18. Gisteren het relais maar eens opgehaald, erin gestoken, schakelaar op "auto" en.............het werkt.:thumbs:
    Wel lekker dat je dan die 31 euro niet voor Jan L... hebt uitgegeven.:rock:
     
  19. @Blackpanther, mooi dat het werkt :thumbs: maar kost dat relais tegewoordig €31???????
    Ik heb toen der tijd ongeveer een euro of 5 a 6 betaald. Dat is een behoorlijke inflatie :nocheer:
     
  20. Ja die relaid's zijn vrij prijzig!
     

Deel Deze Pagina