1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met installeren dagverlichting op Focus II

Discussie in 'Exterieur' gestart door Duckmole, 16 mei 2007.

  1. Heb je best kans van, ik had na het plaatsen ook verschillende combinaties geprobeerd. Ook contact en starten met licht op 0 en automatisch. Allemaal geen resultaat, koplampen gingen overdags niet branden. En nu opeens toch wel. Het lijkt wel of de computer ofzo ff tijd nodig heeft om zichzelf hierop in te stellen.
     
  2. @BarryST: Nee, alle 3 de zekeringen en de relais zitten erin momenteel.

    @ MikeConcepts: Ik ben benieuwd wat hij gaat doen even afwachten helaas, maar ik maak me er zo niet druk om omdat ik al Led lampjes + relais gebruik voor dagrijlichten.
     
  3. Hallo Focus-people,

    Ik heb dus voor onze c-max ook het relais gehaald en geinstalleerd.
    In eerste instantie leek het prima te werken, maar ik had toch ook dat de auto niet uit ging toen ik thuis kwam en de sleutel omdraaide terwijl de knop nog op automatisch stond.
    Ik heb dus het relais en de zekeringen gelijk geplaatst, maar wellicht dat ik het met een andere combinatie toch werkend krijg, je ziet zoveel verschillende verhalen nu in dit topic.
    Alleen als je het verhaal uit ETIS mag geloven moet ik het dus eigenlijk niet doen. We hebben dus lichtsensor en halogeenverlichting.
    Ik probeer het nog wel even, maar anders is het helaas pindakaas.

    Groet, Paul.
     
  4. Waroom 3523252?Bij mijn FL 2008 heb ik xenon verlichting af fabrik,maar heb ik opgezet standart relais 1425751/kost 5 Eur/ voor halogen lampen en werkt dat ook prima.
     
  5. #365 Bart1983, 26 mrt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 mrt 2010
    Ik heb normale verlichting maar wel met mee draaiende koplampen. Moet ik dan relais 1425751 of toch 3523252 hebben? Hogoboss heeft eerder aangegeven dat hij bij mee draaiende lampen relais 3523252 heeft gebruikt. Ik weet niet of hij ook normale lampen heeft of Xenon.
     
  6. Van de week bij de Ford garage in Putten een sleutel (van marktplaats) laten slijpen, startblokkering eraf en afstandsbediening laten fiksen voor € 40,- helemaal top. Ondertussen ook kletsen over de dagrijverlichting met de monteur en relais besteldt. Vandaag opgehaald en wat blijkt de monteur heeft hier op het forum zitten neuzen en had zelfs het schema uitgeprint waarop de truc met de draadjes stonden, en gelijk drukt hij even het relais er in, er was verder niks nodig, het deed het gelijk goed. En dat allemaal voor het megabedrag van € 5,-
    Jan bedankt:thumbs:
     
  7. #367 Bart1983, 7 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 apr 2010
    Bedankt voor de informatie!
    Vanavond ook mijn relais geplaats en het werk perfect! Morgenavond nog even kijken of de achterlichten ook werken als ik zekering 71 plaats. Waarschijnlijk laat ik deze er wel uit want alleen voorlichten is prima.

    Auto:
    Ford Focus 5drs Futura 1.6 Ti-VCT 12-2005, Halogeen Verlichting met Adaptive Lights, Parkeersensoren, ESP, High Performance Audio. Climate Control. Electrische Ramen Voor en Achter.
    Relais:
    1425751
    Zekeringen:
    Mijn kast zag er precies zo uit als die van wetnose. Ook de zekeringen waren precies hetzelfde (punten 45, 64, 71 en 72 waren leeg). Wat me wel opviel is dat ik nog een extra dikke bos met kabels heb lopen. Geen idee waarvoor die dient. Kreeg het relais er maar met moeite in omdat die bos er strak voor liep.
     
  8. Dus geen enkele problem met relais 1425751 ook voor adaptive koplampen.:rock:
     
  9. Vandaag de dagrijverlichting in orde gemaakt.
    Relais en 2 zekeringen geplaatst. Helaas geen licht.
    Daarom maar weer de draadbrug geplaatst en toen was er licht.
     
  10. Vandaag het relais en de zekeringen geplaatst (schakelaar met auto stand had ik al eerder geplaatst) in de stand "auto" gaan de lampen keurig branden met contact op stand II en III echter als het donker wordt gaan de achterlichten en dashboard verlichting niet branden.Als ik de auto uitzet gaan de lampen ook weer keurig uit.
    Ik heb dit vreselijk lange topic doorgespit maar kan niet echt vinden waar dit aan ligt,iemand inmiddels een oplossing??

    Ford Focus II fase 1 1.6 TDCI wagon november 2005.
     
  11. Hoe heb je de schakelaar met auto stand werkende gekregen?

    Want ik ga ervan uit da je ook de sensor niet had origineel?

    -------------------------

    En dit werkt waarschijnlijk niet als je een auto hebt zonder automatische koplampen?
     
  12. #372 Roon46, 7 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 okt 2010
    Heb de schakelaar er gewoon ingezet zelfde stekker gebruikt,er zit ook een dimmer op voor de dashboardverlichting en deze werkt prima,maar hoe weet ik of ik lichtsensoren heb?
    Begrijp inmiddels dat in de stand "auto" de verlichting bij schemer aan hoort te gaan,bij mij gaat de verlichting dus al branden bij het starten.
     

  13. Ik heb adaptieve lampen en er later xenon in gezet. Heeft iemand daar al iets mee gedaan?

    Arjan
     
  14. De licht / regen sensor zit in de voet van de (automatisch dimmende) binnenspiegel. Eenvoudigere uitvoeringen hebben deze niet. De automatische verlichting gaat zonder sensor dus nooit werken. Er zijn veel meer aanpassingen nodig om dit werkend te krijgen. Je zal dan zowieso een lichtsensor moeten hebben en het kan goed zijn dat ook de bedrading mist. Verder zal deze functie in de GEM module geactiveerd moeten worden als dit uberhaupt mogelijk is. Ander moet je ook de GEM /zekeringkast vervangen door een luxere.
     
  15. Ik heb dus geen automatisch dimmende binnespiegel,wat ik zo hier en deaar lees is dat de sensoren in de voorruit zitten,aan de buitenkant de licht en in het midden de regensensor
    ( ik zie daar inderdaad wat zitten wat op sensoren lijkt).
    De nieuwe lichtschakelaar is in eerste instantie bedoeld om de nog in te bouwen mistlampen aan de voorzijde te bedienen,zag toen de "auto" stand en ben gaan zoeken hoe dit te gebruiken.
     
  16. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom iedereen zo gek is op de dagrij verlichting. Voor de veiligheid wil je gewoon alles aan hebben. En dat is ook nog het gemakkelijkst te realiseren, volautomatisch. Zonder kosten. Contact aan is licht aan. Werkt bij mij al tijden prima.
     
  17. Ik was ook eigenlijk meer benieuwd naar de werking,en weet inmiddels ook dat in de "auto" stand de mistlampen (waar de schakelaar voor aangeschaft is) niet te bedienen zijn.

    ---------

    Waarom zou je alles willen hebben.....je kunt het toch niet kwijt.....
     
  18. Mauce, kan je misschien eens uitleggen hoe je dat hebt gedaan dan?
     
  19. ben ik ook zeer benieuwd naar!
     
  20. bij mijn fofo1.0 gaan de lichten pas aan als ik het contact aanzet en dat zonder automatische stand ofzo, als ik men schakelaar gewoon aan laat staan dan gaat alles aan en uit met het contact.
     

Deel Deze Pagina