Mijn vorige focus had het bagagerek als optie meegeleverd. Het systeem van het bagagenet is ook een rol systeem, de cassette met het net zit in de bagageruimte geklikt en die kan je vervolgens naar boven toe uittrekken en ophangen tussen deze twee gaten (achter deze klepjes). Of dit ook voor het hondenrek gebruikt wordt duf ik niet te zeggen maar zou wel logisch zijn.
ik heb een after market hondenrek en dan worden ze niet gebruikt. denk dat ze meer voor het bagagenet zijn.
Ok, nu is het duidelijk, dan ga ik er niet aan morren want beide, rek en net, heb ik niet. Bedankt voor jullie uitleg
Bij het instappen van de auto is het mij opgevallen dat er een zoemend geluid te horen is en dat die na een aantal seconden stopt, is dit soms afkomstig van de benzinepomp of is het van iets anders?
Lijkt inderdaad op de brandstofpomp die het systeem alvast op druk zet. Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
Zo lang ik een auto heb gereden [± 40 jaar] is de auto nooit in een garage geweest voor onderhoud. Ik moet er wel erbij vertellen dat de eerste tijd mijn broer de beurten deed en mij langzaam de kneepjes van het vak leerde. De auto's die ik reed waren allemaal vrij oud, mijn jongste auto en ook mijn laatste "oude" auto was een Volvo 340 uit 1986, die nu geschorst op de plaats staat in afwachting van een nieuwe eigenaar. Wat ik eigenlijk wil is mijn Focus ook zelf te gaan onderhouden met hulp van de Haynes werkplaatsboek, al het reguliere onderhoud, olie koelvloeistof, filtertjes zal niet zo'n probleem zijn maar ik zie een obstakel als in het uitlezen van de computer
Forscan is een aardig programma om de Focus mee uit te lezen. Ik gebruik zelf de telefoon variant, de laptop variant kan meer dacht ik. Bij de foutcodes staat ook wat ze betekenen, dus dat scheelt al weer.
@2 Fast 4 U Neem even via pb contact met me op. Ik kan je wel wat laten zien, je woont immers niet ver weg
Je kunt beginnen met een goedkope ODB+ scanner. Naar mijn ervaring kun je met uitlezen niet zo heel veel tenzij het echt een harde fout betreft (b.v. een misfire op een cyilinder, slechte lambda of ABS sensor). Het geeft meestal een indicatie waar je moet gaan zoeken; je zult je verstand moeten blijven gebruiken en mogelijke oorzaken 1 voor 1 gaan uitsluiten. Vooral bij oudere auto's gaat slijtage aan bedrading en veroudering van sensoren een rol spelen en dat soort zaken vis je er niet zomaar uit met uitlezen.
@Tigershark : You got mail @nctnico Daarom zou het fijn zijn als ik "in de leer kan" bij iemand met wat ervaring in het uitlezen.
Aan de dorpel van de bestuurderskant [bijrijderskant nog niet bekeken] is een stukje lak weg tot aan het plaatwerk vermoedelijk weggesleten door het instappen waarbij men zijn of haar voeten niet hoog genoeg heeft op getild, zie foto: Zijn er beschermstrips te krijgen om over deze hoeken te plaatsen, of moet er zelf iets gemaakt worden?