Nadat ik stil stond in Duitsland met de focus is de auto gerepatrieerd en de kapotte wiellager vervangen. Ik ben nu weer in Duitsland aan gekomen en onderweg natuurlijk wat sneller kunnen rijden en ik heb gemerkt dat bij het inhalen vanaf 80 km er een trilling optreedt die niet in het stuur te voelen is maar meer onder in. Als je de cruise control op 100 of 120 zet is het weg, dus het is echt alleen als je kracht vraagt. Iemand een idee ? Ik dacht aan een velg, maar dat zou je in het stuur voelen, onder de 80 schakelt de auto natuurlijk ook dus is het er niet of niet voelbaar.
Wellicht een motorsteun maar dat zou je dan bij alle snelheden moeten merken lijkt mij. Zou de snelheid gewoon niet al te hoog houden en als je terug bent laten nakijken
https://www.focusclub.nl/index.php?threads/2016-focus-station.123850/#post-1821959824 als ik dit zo lees rij je al maand mee rond. Zoals daar aangegeven was het niet wiellager maar je aandrijfas. Wat je omschrijft kan betekenen dat homokineet kapot is en dus alleen nieuwe hoes niet heeft gewerkt. Dat dus eigenlijk je complete aandrijfas vervangen moet worden
Bij de vorige reparatie is de hoes en het lager vervangen, de kapotte lager heb ik gezien en die was redelijk kapot .
Ik ga dat denk ik mijn lokale garage eens laten bekijken en dan de dealer op de hoogte stellen waar de garantie nog loopt
Sowieso, alleen die zit 150 km verderop en heeft net het lager vervangen. Terwijl ik ook gevraagd had de aandrijfas goed te bekijken omdat de Duitse garage die ook verdacht vond. Nú bekruipt mij het gevoel dat er het hoognodige vervangen wordt en gehoopt wordt op einde garantie periode. Mijn eigen garage waar ik al 20 jaar kom kan misschien even alles nakijken.
Ik neem aan bij je eigen garage? Misschien kan die contact opnemen en het via de aankoop garage onder garantie doen?