Nog niet. Neem lekker de tijd. Denk morgen eens even starten[emoji4] Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk
Ja die krijgt nog wel iets meer voor z'n kiezen! Stock diff nog, maar dat komt nog wel een keer aangezien de synchromesh ringen ook aan vervanging toe zijn. Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk
Wat een klus, het scheelt dat je zoveel zelf kunt repareren en verbeteren. De motor loopt straks lekkerder dan dat die ooit heeft gedaan
Ondertussen ook bezig met heeel iets anders![emoji4] stay tuned[emoji3060] Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk
Bam! Motor er in, de hele wirwar van kabels aangesloten, olie er in koelwater er in, lekkage.. Waarschijnlijk heeft de waterpomp te lang stil gestaan en lekte uit het gaatje van de keerring. Hup, nieuwe d'r op. Koelwater er in, lekkage uit het thermostaathuis. Waarschijnlijk iets blijven hangen met de uitbouw, hop nieuwe d'r op. Is die dan nu klaar om te starten.. spannend? Ach al zoveel motoren uit mekaar gehad, maar deze.. was toch wel een beetje spannend. Altijd anders als het je eigen auto is[emoji28] Oké na alles gecheckt te hebben, stekkers van de bobines af en starten maar.. (oliedruk opbouwen voordat hij aanslaat) Brandstof uit laten dampen en de stekkers er op. Starten! Broaaaaaaap wat een sound![emoji7] dat moment.. dat zo'n motor weer leeft is altijd zo bijzonder. Echt werkelijk alles is uit elkaar geweest, je snapt het niet. Maar hey, het leeft! Stage 3 intercooler op z'n plek, en misschien het geen waar ik wel het meest trots op ben, de grille. De standaard grille heeft meer gaten dicht als open. Dus zelf een honingraat grille gemaakt. Eerst de oude er uit. Een bies er in gemaakt( van een spatbord van een kever [emoji28]) en vervolgens de grille gemonteerd. Ik wil nog wel de boemerangs geel maken en monteren. Oordeel zelf[emoji28] Ook gelijk een oil catch can geïnstalleerd. Een universele van mishimoto om de olie te scheiden van de damp. De motor loopt goed. Heerlijk een stukje gereden vanavond. Nog een hoop checken, maar het eind is in zicht. Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk
Wauw en dan ook gewoon weer lopen. En dat jij daar blij van wordt snap ik wel, ik ben al blij als hij hij start na een lampje wisselen, laat staan hele blok uit elkaar. Die grille vind ik trouwens wel erg vet zo met alles open, een nog brutalere uitstraling geeft dat. Helemaal met die Intercooler er achter. Super resultaat en mag je terecht trots op zijn.
Wow, dat heb je echt mokersnel gedaan man. Respect! En je mag trots zijn dat ie weer draait De grill js ook vet.
Super vet en fantastisch dat de motor weer tot leven komt na dermate werkzaamheden. De standaard grill die zo dicht is.... Ja er zal vast een logica achter zitten, maar ik heb de mijne ook open gemaakt. Schuurmachine aan de achterkant erop en letterlijk de achterkant eraf shaven, maar zoals ik het lees is dit een compleet nieuwe zelfgemaakte grill?
Diepe buiging voor al het werk wat je verricht hebt ! En supertof om het verslag te lezen en alle foto's te bekijken !
https://www.instagram.com/reel/CuofYt5tDn5/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== [emoji3060][emoji3060] Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk
En nu nog even wachten op een paar andere mods, front splitter, rs spoiler add onn, audio upgrade, skirts een hele boel van paintmods[emoji7] Man, schiet op met die post![emoji1787] Komende week nog even een 3" custom intake tiggen[emoji1422]die orriginele heeft vernouwingen daar is een hoe* jaloers op[emoji1787][emoji1787] Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk
Heel gaaf! Dat eerste moment starten en dat ie dan ook weer loopt is echt een onbeschrijfelijk heerlijk gevoel
Lekker bezig weer, bullet proof, klaar voor big turbo! Die grille heb je ook echt mooi gemaakt zo, zullen een hoop mensen jaloers op zijn
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Drag_coefficient Weet het niet zeker maar volgens mij word de CW waarde ook meegenomen in het toekennen van het energie label van de auto.