Wel fijn dat je dat dan zelf kan want de manuren die hiervoor nodig zijn zullen de meeste kosten zijn. En prettig dat je zeker weet dat het blok nu helemaal goed is.
Injectoren waren goed, gebeurd nog wel eens dat ze open blijven staan maar dat merk je wel. Je moet ergens een streep trekken he[emoji28] dit was al een aardig kosten plaatje dus ik laat het er eerst bij. Eerst maar weer eens rijden en dan later een keer ultrasoon reinigen. Je komt er redelijk makkelijk bij gelukkig. Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk
De onderdelen kwamen binnen.. alles leek goed.. totdat het opbouwen begon. Onderblok geheel kaal gemaakt en weggebracht voor inspectie. Ik had de standaard maat zuigers mee laten komen omdat er geen schade aan het onderblok zat. Overmaat kan altijd nog zeggen we dan. Afijn. Het revisiebedrijf heeft de cilinders wat opgepoetst zodat de nieuwe zuigerveren hun plekje kunnen vinden.. Toen kwam de montage. Zuiger veer, 1,2,3 hatseflats zuiger er in, PAST NIET. whaaat[emoji43] na wat zoekwerk via Google kom ik dus toch uit op een overmaat zuiger. 88,0 wel te verstaan. (87,5 is standaard) Kijk in de mail, STD piston mahle. Verkeerde product verstuurd... Nu had ik 2 keuzes. Nieuwe zuigers regelen, (welke niet leverbaar zijn in std) of honen. Dat laatste heb ik gedaan. Dus weer terug met het onderblok, maar inmiddels was de kop nagekeken en gecontroleerd op lekkages en was goed. Gelukkig had ik weer wat te doen. De cilinderkop op de plekken waar het kon geflowed zodat de carbon troep lastiger blijft kleven, kleppen schoongemaakt en opnieuw ingeslepen en alles weer gemonteerd. (Zie fotos[emoji16]) Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk
Ik zou het risico niet willen lopen naar zo’n investering in het motorblok. Als een injector na druppelt of verkeerd inspuit kun je ook zo’n zuiger schade krijgen.
Zeker waar. Zal ze voor de zekerheid nog wel ff door de deur gooien. Laat ik ze gelijk reinigen. Voorkomen is beter dan genezen hé. Geld kosten doet het toch al[emoji1] Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk
Ja, zou willen dat ik het kon, respect hoor dat je zo’n klus oppakt. En gaaf dat je alles zo duidelijk hebt vastgelegd, mooi verslag om te lezen zo.
De injectoren laten testen en er was wel het 1 en ander op aan te merken. Opzich konden ze nog even, maar toch maar voor safe gespeeld. 4 nieuwe er in. Echt heel mooi inspuiten deden ze niet. "Ze deden hun werk" om het maar zo te zeggen.. Dus weer 500,- lichter maar wil geen risico lopen na zo'n dure build. Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk
Wees maar blij dat je ze toch hebt laten testen dan. En wat je zegt als je toch al bezig bent kun je het maar beter wel vervangen.
Ik heb toch altijd weer respect voor mannen zoals jij, die veel tijd, geld en energie in dit soort projectjes stoppen. Echt chapeau!
Toch mooi dat je het gecheckt hebt. financieel is nu ff kak, maar in 't ergste geval gebeurt t hele gedoe weer opnieuw met slechte injectoren.
Gelijk even de veren vervangen voor h&r verlagingsveren. Wat denk je, we zijn nog lang niet klaar met de onkosten[emoji28] Veerpoot lagers beide helemaal stuk. Ook maar vervangen[emoji1787] Ook gelijk de veerpoten weer netjes maken. Wat roesten die dingen in de schalen zeg[emoji43] Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk
Zo, Na het gedoe met de zuigers dacht ik meer geluk te hebben met de onderdelen.. NOT.. Alle kleppen schoongemaakt, ingeslepen en weer gemonteerd. Kop volledig in elkaar gezet, koppakking er op en.. uhh. Verkeerde koppakking. Zoeken op nummer, hebben ze me een koppakking van een rs in de doos gedaan! #%@!%. Kak. Alsnog snel kunnen bestellen via mijn onderdelen leverancier. (Gelukkig) Kop er op en bouwen maar[emoji4]! Gelijk dus de injectoren vervangen en de sound module verwijderd. Je kunt hier blinde doppen voor krijgen, maar heb hem zelf gemaakt. Ook gelijk slangen aangesloten voor een catch can. Daarover later meer! Vanacht de motor er in gehangen dus tot de volgende update[emoji3060] Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk
Echt gaaf om te zien en dat je zoveel foto’s post. Draait ie inmiddels ook al weer en zo ja klinkt zeker ook stukken beter?
Wat een operatie! Lekker bezig en leuk om het fotoverslag zo te zien! Heb je er een ATB differentieel inzitten? Neem aan dat je de motor wel wat gaat laten kietelen nu je de internals hebt geupgrade