Update: De intercooler is geïnstalleerd. Hier al gelezen dat de shutters mogelijk gedemonteerd moesten worden. Dat was het geval. Monteur heeft de motor wel laten zitten omdat er anders mogelijk een motorstoring komt. Je ziet hem duidelijk zitten aan de voorkant, ziet er cool uit. Hier nog wat specs. In het Engels want afkomstig van deze site: Focus 1.6 Ecoboost (2011 Onwards) | Henley-In-Arden, Warwickshire | Jacksons Ford Het verschil is iig heerlijk t.o.v. m'n 150pk software. Standard 150PS: 240nm 0-60mph: 8.6secs 31-62mph (4th gear): 8.6secs Standard 182PS: 240nm 0-60mph: 7.9secs 31-62mph (4th gear): 7.7secs MP200: 320nm 0-60mph: 6.9secs 31-62mph (4th gear): 7.2secs ST 250PS: 360nm 0-60mph: 6.1secs
Een tune van mebu Standaard 182 pk nu 210/377 gemeten maar wil kijken of het beter kan. Wil kijken of er een betere lijn in te krijgen is qua opbouw ik heb nu ook meer upgrade dan wanneer de laatste tune gedaan is.
Dat ga je wel merken! Niet nog iets van een fijn gaas maken achter je bumper om te voorkomen dat een steen de intercooler kan beschadigen? Ik heb bij een Volvo S60 wel eens op eenzelfde manier zo'n ding stuk gehad.
Dat lijkt mij ook. 320 vind ik al ruig zat voor deze auto. En het is dus nog meer dan een ST, die 360 heeft. Hoe ziet de lijn er nu uit? En hoe zou je het willen
Ja het rijdt heerlijk allemaal. Ik heb nog wel wat fijnmazig kippengaas liggen. Dat kan ik wel eens proberen. Geintje. Maar dat risico loop ik dan maar. Volgens mij is het niet anders dan anders namelijk. En heeft een RS hem standaard niet helemaal bloot zitten onderaan? Die van de Volvo was niet te repareren dus?
Ach gaat al een tijd goed dus valt mee Ik geloof dat ze met een plus marge 400 nm mogen hebben maar daar zijn de meningen ook over verdeeld. Als je niet de hele tijd volgas rijd gaat het prima. Bij mij althans
Zou de nm’s wat anders willen en de pk’s wat hoger maar dat komt wel als ik een andere turbo heb. ( als)
Bij de RS zit er kippengaas voor. Bij de mk3.5 St zit de intercooler juist redelijk onbeschermd. Gave 1.6, mooie getallen!
Die koppelkromme zou idd iets vlakker mogen zijn. Dat je zo rond de 340 over t helenstuk hebt. Rijdt ook prettiger denk.
Piekerig valt wel mee in de praktijk maar ik zou idd wel een lager maar langer doorlopende curve willen. Rijdt prima en trekt heerlijk door
Toch een mooi project zo Martijn. Met dezelfde motor en globaal dezelfde km-stand ben ik dit toch wel aan het volgen, die MP200 behandeling lonkt ergens toch wel merk ik...