1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 Martijn's Zwarte Focus MK3 Titani 1.6 EcoBoost ombouw naar ST-line [Airtec Intercooler + Mountune]

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Marty#23, 28 dec 2021.

  1. Op plaatje 1 vond ik het nogal een huis tuin en keuken auto van een brave huisvader maar je hebt er echt iets heel moois van gemaakt!!
     
    Dircos1980 en Marty#23 vinden dit leuk.
  2. Als je koppelcurve vlakker wil krijgen. Dan moet je of inleveren onderin (softwarematig begrensen) of andere turbo monteren.
    Koppel zal altijd ergens pieken.
    Ivm 99% vanbde tijd iedereen onder de 3000rpm zit. Zal max koppel eronder liggen.

    Pk is koppel maal toeren.
    Dus je gaat dan weer boven in winnen.

    Maar ja als je naar 250+pk gaat dan had je ook een st kunnen pakken. Bedoel er zijn affabriek 1.6 benzine motor geleverd met 270pk. Maar daar was meer aangepast dan alleen andere turbo vergeleken met zijn kleine broertje die 150pk heeft
     
    Wouter_RFord vindt dit leuk.
  3. Gaaf project met leuke upgrades!
    Je had mijn aandacht want ik rijd zelf dezelfde uitvoering :)
     
    Marty#23 vindt dit leuk.
  4. Dankje! Leuk, en nog dingen van plan ermee?
     
  5. Hoe bevalt de upgrade nu je een paar maandjes verder bent Martijn? Kan je nog gewoon 95 tanken of moet je nu 98 tanken? En blijft het verbruik enigzins gelijk?
     
  6. Ik heet wel geen Martijn, maar heb hetzelfde in mijn mk3 1.6 ecoboost. Verbruik was bij mij zo goed als hetzelfde 1 op 13 ongeveer. Altijd 98 tanken. De mp200 software had toendertijd aantal eisen:

    - Airtec intercooler
    - K&N filter
    - RON98 tanken

    Verstandig om dus 98 te tanken.
     
    Bramzel vindt dit leuk.
  7. #187 Jarno46, 30 jan 2023
    Laatst bewerkt: 30 jan 2023
    wellicht in de toekomst nog wat strakkere schokbrekers achter, remklauwen spuiten (blauw oid) spiegelverlichting vervangen naar LED en ik las laatst nog over een RS filterhuis wat ik nog wel interessant vind.
     
    Marty#23 vindt dit leuk.
  8. Upgrade bevalt erg goed. De auto trekt hem heerlijk door. Lekker snel weg bij het stoplicht. Nodigt wel uit om sportief te rijden. Dus verbruik heeft daar ook wel invloed op.
    Verbuik zat voorheen ergens op 6,5 met standaard software en 16 inch (smallere) banden. Nu iets van 7,7-7,9. Heb nu 235 breed. Moet zeggen dat de spanning vaker gecheckt kan worden. En dat er weinig tot geen snelwegkm's bij deze gemiddeldes zitten. Voornamelijk 80 wegen en stad.
    Overweeg je het nog?
     
    Bramzel en M.Blaak vinden dit leuk.
  9. Ja absoluut, dank voor de update. Heb een paar weken terug in Sauerland een stuk mogen sturen met een BMW M3 met 500+ pk dus ik ben redelijk verpest nu :D Ik wil sowieso de 182pk software er op laten zetten, over Mountune twijfel ik nog een beetje. Die tune vereist 98 volgens mij, en ik zou het fijn vinden om voor gewoon doordeweeks gebruik 95 te kunnen nemen blijven rijden.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  10. #190 Marty#23, 4 okt 2023
    Laatst bewerkt: 4 okt 2023
    Afgelopen juni 2023 nog een dakkoffer aangeschaft en gemonteerd. Keuze is gevallen op een Hapro Traxer 8.6.
    530 liter en 215cm lang. En de Focus die week gepolijst. Glimt er lekker op los toch?
    Chromen lijst onder de ramen trouwens glanzend zwart gemaakt.
    [​IMG]

    Met sportantenne kon de koffer nog wat verder naar achteren.
    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG]
     
    Javi, WauW*TeR, gerardTDCI en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Mijn remschijf LV wordt slecht. Hij remt niet op twee stukken van de schijf (verdikt). Tijd voor nieuwe blokken en schijven dus. Maar meteen gekeken naar ST remmen voor voorzijde.
    Mooie set op marktplaats gezien voor weinig geld. 70dkm met de klauwen gereden. Paar maandjes met de brembo blokken en brembo schijven gereden, dus allebei nog zeer dik. 300km voor moeten rijden maar het was de moeite waard.
    Ze liggen nu klaar thuis om gemonteerd te worden. 13 oktober gaan ze erop.
    Ik wil dan meteen de voorkant stukje verlagen met Eibach pro-kit. Ook maar meteen de schokbrekers en toplagers gezien de Km-stand en leeftijd.
    Binnenkort foto's van het eindresultaat.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  12. #192 M.Blaak, 4 okt 2023
    Laatst bewerkt: 4 okt 2023
    Waarom alleen de voorkant verlagen? EDIT: zag daarna je andere topic. dus nvm.

    De remmen zijn een mooie upgrade :cheer:
     
    Marty#23 en Edgar Focus vinden dit leuk.
  13. [​IMG]
    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG]

    Gisteren net op tijd de spullen binnengekregen uit Duitsland. Vandaag gaan de ST voorremmen, en vering eronder. De 5mm spacers gratis van een vriend die magazijnopruiming hield. Gaan er achter op.
    Kreeg alleen een belletje dat de schokbrekers niet passen met de veren. Andere schalen. Dat verklaard waarom er meerdere Eibach B4 tussen stonden op Autodoc. Niet goed naar gekeken verder. Dus nu maar alleen de Eibach veren aan voorzijde. Wel jammer.
    Vanmiddag ophalen. Ben benieuwd.
     
    Bramzel en Edgar Focus vinden dit leuk.
  14. Ik weet zo niet wat de auto (en dus de schokbrekers) gereden heeft. Maar ineens een kortere veer monteren op een schokbreker met de nodige ervaring levert meestal geen top resultaat. De demper moet ineens in een ander bereik gaan werken. En gezien de boel na deze werkzaamheden voor het mooie eigenlijk uitgelijnd moet worden zou ik de schokbrekers toch wel mee vervangen.
    Overigens zou ik de Eibach ook achter monteren, maar wie ben ik :P
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  15. Ja dat ben ik helemaal met je eens. En daarom had ik ze ook besteld. Dus het zal in de toekomst een keer worden. Ik heb aanvankelijk eerst alleen voor gedaan, wil de boel achteren nog wat hoger houden ivm fietsenrek en evt caravan. En vond hem achter ook wel prima qua hoogte. Volgens monteur waren schokdempers iig nog niet lek en prima verder, stofhoezen intact.
    Auto is wel weer uitgelijnd vandaag.
     
  16. Hier een foto van het resultaat. Ben er blij mee. Klauwen staan hem ook goed. Nu achteren nog ff rood kladden.
    Je merkt de verlaging direct als je langs de voorkant loopt, als je instapt en met rijden is ie wat directer in de bochten. Comfort is helemaal prima. Drempel wat minder hard nemen. Maar nog geen schraap gehoord.;)
    [​IMG]
     
    Javi, VinRS, WauW*TeR en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. #197 Marty#23, 22 jan 2024
    Laatst bewerkt: 22 jan 2024
    Hierbij nog een kleine update van wat dingen vorig jaar. Ik kon de polijstmachine van de buurman lenen dus heb in juni een polijstbeurt uitgevoerd. Met groffe paste, monello veloce. Resultaat zag er op eerste oog goed uit! Maar na paar keer wassen veel hologrammen te zien. Geƫindigd met te groffe paste dus. In oktober opnieuw kunnen lenen om het af te maken met finish paste.
    [​IMG]

    Lijsten afgeplakt
    [​IMG]

    Spiegeltje
    [​IMG]

    In oktober de boel kunnen afmaken met finish paste. Nu ziet het er erg goed uit en hologrammen zijn allemaal weg. Wagen glimt onwijs. Kreeg er op straat en werk reacties over. Wat ik na een wasbeurt nog nooit heb gehoord. Goed gelukt dus.:P
    [​IMG]
    [​IMG]

    Bandjes in het vet.
    [​IMG]

    Met de verlaging voor is het toch wel erg spannend geworden met het pad opkomen en afrijden.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Auto heeft nu gele mistlampen
    [​IMG]
    [​IMG]
    Einde
    [​IMG]
    En nee, ik gebruik niet die gore borstel na al dat polijsten. Alleen foamen.:P
     
    VinRS, Dircos1980, gerardTDCI en 10 anderen vinden dit leuk.
  18. Mooi geworden hoor alleen die verlaging is best een dingetje ja. Maar dat eindresultaat :thumbup::thumbup::thumbup:
     
  19. Knappe wagen man! Mag je trots op zijn.
     
  20. Waar heb je de klauwen mee rood gespoten?

    Verstuurd vanaf mijn RMX3370 met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina