Hallo allemaal, Ik ga sowieso mijn auto verlagen en heb al veel gelezen hierover op dit forum. Ben er wel achter gekomen dat er veel keuze is tussen bv Eibach en H&R en eigenlijk weet ik dus niet welk merk ik moet hebben. De reden dat ik dit topic open is omdat ik graag jullie mening en expertise zou willen hebben over hoeveel mm. ik moet verlagen. 20 / 24 / 30 / 35 mm. Ik heb werkelijk geen idee wat zou kunnen bij mijn auto dus alle meningen, tips alles is erg welkom.
Simpel: EIbach. 2.5cm verlaging. Staat super. Wel even opletten welke versie je moet hebben. Afhankelijk van de as last. Zie hier: http://web2.carparts-cat.com/defaul...688D9188221544339649783C0342E0D2279004&12=130 En hier te koop: https://www.ebay.co.uk/itm/EIBACH-P...493158&hash=item3fb2ab3188:g:rTMAAOSwNe9b6bI0 Trouwens ook te vinden op diverse topics op het forum hoor.
Dat had ik inderdaad gezien Rykers maar hoe meer ik zie hoe meer ik begin af te vragen wat nu echt mooi staat en wat stugge vering is of niet. Of iets mooi staat is ook persoonlijk natuurlijk.
als je een beetje meer richting laag & comfort wil kan je beter voor eibach gaan, H&R is over het algemeen wat stugger
zo ligt mijne ook, rijd echt top niet stug echt niet, en raak zelfs met maxton lip, de drempels niet. als je inziet dat je wilt verlagen, wil je dat ook echt goed gaan zien, en niet t idee hebben van, is ie wel gezakt? ik heb die fout 1x gemaakt.
Hoe zit het met roll centre? Focus 3 is toch Mcpherson? Bij teveel verlagen gaan de draagarmen omhoog 'wijzen' hierdoor komt rol as tever van de zwaartepunt as te liggen. Dit creert een arm arm creert kracht etc etc....resultaat kan zijn dat de auto juist meer rolt in de bocht. Bijkomend probleem is dat de stuurstang een andere hoek maakt als de draagarm, dit zorgt dan weer voor bump steer. Advies niet meer dan 20mm verlagen. (Tenzij er spacers tussen de fusee en draagarm/stuurstang kunnen) https://suspensionsecrets.co.uk/roll-centre-and-roll-moment/
ik wil eigelijk, gewoon voor het te weten wel eens met een focus met eibach veren eronder rijden, want ik rij met hr veren, en dat rijd toch zo lekker . maar zonder verschil ooit gereden te hebben kan ik niet zeggen of ie stugger of comfortabeler is dan eibach
Ford heeft zelf in de accessoire lijst een Eibach Pro Set staan. Dus ik neem aan dat het dan wel goed komt met de ophanging. Ik heb zelf wel de auto opnieuw laten uitlijnen na een paar honderd kilometer.
mijn onderzoek wees uit dat de voorkant bij eibach nog te hoog stond, ook kwam ik fotos tegen waarbij je het verschil slecht zag, heb t over de 1.0 en 1.5 waar ik op gezocht heb, dus geen st ,
dat was met 225 band, met 235 band is de plaatst ietsje beter opgevuld. geloof me maar als ik zeg dat t niet stug rijd op de focus, het stugge komt van de dempers mocht je die gaan aanpassen.. heb eibach pro/sport/billstein icm dempers, gehad onder mn leon, nou daar was niks comport meer aan, de ap schroefset was laterna nog meer comfort, alleen iets minder strakker op de weg. v maxx , das pas hard haha. ik weet niet waar je woont, maar anders kom maar testen hoor, ik kom van limburg. ohh en heb mn banden op 2.8 staan ook nog. niks hards aan, gewoon strak.. fotos komen zo
de bovenste is met 235 band, onder 225, en pas dagje verlaagd.. maar je ziet boven zoals ie nu is. zit bijnna 1cm hoogte verschil in 225 en 235, maar dan omder en boven he. en al 40k eronder liggen
Dat vind ik een aardige uitnodiging Leon, echter woon ik in Friesland en dat is best een stukje rijden....hahaha
Dit was mijn Focus 3.1 met 18"inch en eibach verlaging. Mijn vrouw is heel erg snel wagenziek, maar had er gelukkig geen last van. Ook de drempels in de wijk konden op een normale manier gereden worden.