Dat ziet er goed uit zeg! Maakt t gelijk een andere auto.. Kan je ook niet dat chromen kapje van de wielmoer eraf peuteren en dan je wielmoer los draaien? Zag bij mij dat bij een van de wielmoeren dat chromen kapje er af was en heb een nieuwe wielmoer gekocht. Met de wielen wissel gaat die er op.
Maar wat is je probleem met die wielmoeren? Je dop pakt niet, al een dop met scherpe hoeken geprobeerd? En anders peuter je met een waterpomptang de huls eraf. Daaronder zit gewoon een stalen moer. Met een ruime dop 18 of een hele strakke dop 19 krijg je ‘m wel los. En anders kun je er moer op laten lassen en dan losdraaien.
Aangespoord door de aanhoudende verslagenheid door die 2 rotbouten vandaag met hernieuwde vastberadenheid de auto weer voor de deur gezet. Ik had nog is zitten zoeken op youtube en kwam een aantal tips tegen waarna ik mijn plan trok. Met een punttang (waarvoor dank aan m'n baas dat die tot mijn werkgereedschap behoort) de 2 bouten die beschadigd waren weer enigszins in gangbare vorm bewerkt en daarna met de subtiele overredingskracht van een hamer de dop op de bout geslagen... hetgeen een verontwaardigde buurman naar buiten deed komen En wat denk je?! Met wat souplesse kwamen de bouten los! Op de foto zijn de 2 bouten aan de rechterkant de "verneukte" bouten Op de nieuwe velgen heb ik niet de originele bouten, maar massieve bouten gebruikt... ik durfde het niet aan om weer die krengen met die stomme dopjes te gebruiken! Maar ja... om nou die wielen zo in de berging te gooien ging me ook wat ver... dus de hogedrukspuit maar eens tevoorschijn getoverd! Gelukkig afgelopen week een nieuwe fles Non-Ferro van Monello besteld dus die kon fijn gebruikt worden! Zo kwamen de 2 wielen van de bijrijders kant er af Na 1 keer inspuiten met de Non-Ferro en een goeie 5 minuten inwerken en afspuiten Als laatste nogmaals ingespoten en met een velgborstel door de velg gegaan. Al met al geen showroom kwaliteit, maar zo durf ik ze voor nu in de berging te leggen Als ik nu naar de auto kijk vind ik de voor wielen de wielkasten prima vullen, achter ben ik er nog niet helemaal over uit of die wellicht nog iets lager zou kunnen Oh! Om jullie mee te kunnen laten denken, en voor er : wordt geroepen Ik weet in ieder geval al wel dat er op den duur een keer wat verf tegen de remklauwen zal gaan de grijze verf die er nu zit heeft al het e.e.a. geleden en voor het mooie, zeker met deze open velgen gaat dat er ook gewoon een heel stuk beter uitzien
Vond de sedan van de MK3 al de mooiste vh stel, maar zo helemaal. Wel wat dichterbij moeder aarde leggen.