1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Inmiddels een kleine 7000km verder en ik mag binnenkort weer de olie vervangen. Ik had verwacht dat de onderhouds interval minimaal om de 20k zou zijn. Op deze manier kan ik elke twee maanden naar de dealer. Ik rij overigens de diesel.
     
  2. #322 Harold1, 1 mrt 2019
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2019
    Wanneer moet normaal gesproken dat SOS lampje branden dan? Als je de auto start?
     
  3. Als je de auto start licht er voor je binnenspiegel fel een rood lampje op met SOS, als het weer dimt is het systeem actief. Alleen gedimd. Als het fel blijft branden is er een storing.
     
  4. Ik heb het bij mij nog nooit zien branden, zit natuurlijk in het plafond. En als ik start kijk ik naar mijn instrumentarium. Niet naar naar boven. Moet ik toch eens op letten.
     
  5. Had ik bij 8000km. Ben nu bij 11500km. Bij mijn oude auto was de interval 30k. Had ik eigenlijk hier ook op gehoopt maar dat is nergens duidelijk terug te vinden.
     
  6. Wij merken het volgende op, tijdens het weg rijden bij een koude start van onze auto horen wij een gepiep wat rechts achter vandaan komt, bij het maken van een linkerbocht wordt het gepiep nog harder. Na het rijden op de snelweg (Utrecht naar Houten) is gepiep echter weer verdwenen. echter het gepiep blijft terug komen als de auto een tijdje heeft gestaan en gaat weer weg als er weer mee gereden is. Iemand een idee ??
    Maandag maar de dealer bellen voor een afspraak.

    Alvast bedankt.
     
  7. Lijkt er op dat je rechter achter remschijf en blok iets te dicht op elkaar zitten. Typisch is dat de remschijf wat roestsporen vertoont en je even nodig hebt om dat eraf te remmen.

    Fiesta heeft het zelfs nog erger met remschijven achter
     
  8. Hallo, ik ben nieuw in dit forum. Ik lees jullie berichten en ik heb dezelfde problemen. Ik heb de Focus in januari gekocht en na een paar weken werkte het automatisch inparkeren niet meer. Ik ben 2x bij de Ford dealer geweest om dit te laten repareren, maar na enkele dagen werkt de functie steeds niet meer. Ze zeggen nu dat ik moet wachten op een update. Een defect van de telematica module? Weten jullie inmiddels meer?
    Ook kan ik de Ford Pass niet uitlezen als de auto niet ingeschakeld is. Verder geen problemen met TrafficLive.
     

  9. Hoi, de Telematica module stuurt niet het automatisch inparkeren aan, lijkt een andere storing>

    Ford Pass klopt inderdaad, sinds de laatste update van de app kun je je auto niet live meer zien.
     
  10. Dank je voor de snelle reactie!
    Weet iemand meer over de storing van het automatisch inparkeren?
     
    swbouman vindt dit leuk.
  11. Ook hier is het automatisch inparkeren een drama.

    Halverwege het fileparkeren stopt de auto (vastlopen in parkeerprogramma)
    Of de auto stuurt eerst recht in, maar op het allerlaatste moment stuurt de auto haaks rechtsaf, om vervolgens tig keer te gaan steken.

    Hopelijk snel een update.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  12. Je vraagt je af hoe alle tests zijn verlopen voor de introductie.
     
  13. Ik vermoed vrij haastig.
     
  14. Iets van deze tijden , klant is tester, zou mooi zijn als de eerste kopers 4 jaar garantie kregen, als goedmaker.
    Meeste van deze dingen mogen echt niet voorkomen en zijn een grote autofabrikant onwaardig
     
    v1n1lo vindt dit leuk.
  15. Er mee eens! Volgens de dealer moeten we op een update wachten om deze bugs op te lossen, maar wanneer dat zal gebeuren weten ze niet... als die update na 2 jaar klaar is en de garantie verlopen is, dan moet het in ieder geval onder garantie gerepareerd worden. Hetzelfde met de rest van kinderziektes!
     
  16. Eisen wij als consumenten ook niet teveel innovatie in een korte tijd? Vroeger waren de technische verschillen tussen opeenvolgende modellen kleiner en gebruikten ze vaak ik het eerste jaar nog de motoren van de voorgaande serie. Nu heb je naast alle nieuwe ontwikkelingen ook direct nieuwe motoren en transmissies.

    Natuurlijk is er ook de druk vanuit de overheid aangaande de emissie eisen maar het is wel heel erg veel dat er in korte tijd gedaan moet worden.

    Als consument zien wij nieuwe dingen bij merk X en dan wordt er automatisch verwacht dat merk Y dat ook doet. En ja, ik doe daar zelf ook aan mee merk ik. Zo heb ik Toyota gevraagd waarom ze in 2019 een mediasysteem uitbrengen zonder Carplay ondersteuning...
     
  17. Als ik zo deze topic een beetje door leest kan ik me best voorstellen dat als je een nieuwe Focus heb gekocht gelijk denkt dat is de laatste ook,zeker als je niet zo'n Ford hart heb als de meeste hier wel hebben.
     
  18. De consument heeft inderdaad ook zo zijn wensen en de techniek staat niet stil inderdaad. Dat zal geheid meespelen in dergelijke kwesties.
    Om op het Toyota verhaal in te gaan, dat infotainment systeem is inderdaad niet het nieuwst van het nieuwste maar het schijnt wel allemaal goed te werken en doet wat het doen moet.
    Da's niet onbelangrijk in mijn optiek.
     
  19. Wat er in of op zit zou gewoon goed moeten werken, niet ,niet minder.

    Maar aandeel houders en beursnotering zijn tegenwoordig belangrijker dan klanten, begrip wil niet doordringen dat er zonder klanten geen reden van bestaan meer is.
     
    v1n1lo vindt dit leuk.
  20. Is de microfoon voor SYNC 3 Voice Control gekoppeld met de carkit en de telematicamodule?
    Mijn vrouw geeft aan dat mensen haar niet kunnen verstaan tijdens telefoongesprekken terwijl de gesprekken wel tot stand komen. Ook begrijpt/verstaat “Truus” van de sync haar niet. Geeft ook aan de commando niet te hebben begrepen terwijl je bijvoorbeeld zegt “bestemming thuis”.

    Mocht e.e.a. Inderdaad te maken hebben met de telematicamodule dan is het begrijpelijk, anders weer een nieuw probleem ☹️
     

Deel Deze Pagina