Ik dacht dat er bij de focus3 ook het dim en grootlicht uit een fitting kwam. Zal ik wel niet goed opgelet hebben. Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Op Autodoc.nl kom ik verschillende projector koplampen tegen. Ook de “originele” look. Geen idee of het wat is, maar het zijn koplampen van de merken Diederichs of Abakus. Kwa prijs zit je wel voor een set tussen de 400 en 550.
Gp thunder 7500k. Genoeg licht bijna xenon qua kleur. Is feitelijk rond de 5500k Niet duur levensduur valt niet tegen.
Hier nog een mooie plaatje van het Duitse Ford forum waarbij je een vergelijk ziet tussen de standaard koplamp en de Skywing:
Whitevision gaat net een jaar mee. Valt me wel tegen van Philips Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Zijn niet stuk gegaan maar filament was al aardig aangetast en vond de lichtopbrengst niet meer je van het. Dus vervangen voordat ze stuk waren Dat zegt niet zo veel. Als je 50k per jaar rijdt en altijd dimlicht voert is het heel netjes...
Ik rij nog geen 15000km per jaar. Weet hoe ik een lamp moet vervangen en rij niet constant met lampen aan. Na 3 setjes whitevision binnen 3 jaar probeer ik nu Osram nightbreaker... Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Das wel snel inderdaad, al eens gemeten wat wat de spanning is op je lampvoet ? Wellicht is PWM uitgezet door de vorige eigenaar ( bijvoorbeeld voor een xenon setje ) Dan krijgen je lampen de volle boordspanning voor hun kiezen
Thx voor je reactie. Ik rij een MK 2 uit 2006, vorige eigenaar reed volledig factory. Ik heb originele projectie koplampen geplaatst paar jaar geleden. Waar staat PWM voor? Power....Module? Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Pulse-Width Modulation In het kort komt het er op neer dat het licht voor het menselijke onzichtbaar snel aan en uit wordt geschakeld. Dit wordt tegenwoordig ook veel gebruikt om op een goedkope manier LED verlichting te dimmen. Door PWM kan men de spanning afregelen op bijvoorbeeld 11 volt voor de koplampen ( ik weet niet het exacte voltage) in plaats van de boordspanning van soms meer dan 13 volt. Als je een xenon set plaats dan wil je geen PWM want dan gaat je ballast protesteren en krijg je foutmeldingen in je BC ( defecte lamp ) Stel dat het niet is terug gezet na het verwijderen van de xenon set dan krijgt je H7 lamp nu een te hoge spanning met een verkorte levensduur tot gevolg.
Vandaag in essen geweest, kwam ik deze tegen van osram. Zagen er ook wel mooi uit, heb alleen niet op de prijs gelet.
Dat zijn mooie lampen. Wil ik! Kom in Duitsland pre-order prijzen tegen €849 voor een set. Normale prijs €899.
Had de prijs nog niet gevonden maar ik dacht al: Osram kennende zal dat wel 800 euro kosten.... Helaas had ik gelijk...
Als het echt OSRAM kwaliteit is, heb je wel een Xenon lamp van betere kwaliteit dan oem Ford waarschijnlijk. Hoop geld maar toch wel te verantwoorden. Volgens website ook plug and play zonder gedoe van hoogte regeling
Ik zie het idd , werd op het verkeerde been gezet omdat het filmpje een ST te zien was, maar op de foto een MK3.1 staat... Hopelijk komt hij dan ook nog voor de MK3.2