leuk verslag om te lezen @Berrychello ook de commentaren van de andere forumbezoekers geven dan wel een leuk beeld van de auto. als de proefrit gemaakt is in de nieuwe Focus zie het verslag ook graag online verschijnen
En dat het een mooie strakke auto is ben ik het helemaal mee eens. misschien toch over een jaar of 2 maar eens een proefrit maken.
Heb liever die auto voor de deur dan dat in gepoederd stukkie leer op de bank [emoji16]. Zie de laatste tijd wel veel leuke wagens, ben ook nog steeds fan van de Mondeo, sedan en sw. Hyundai zijn ook leuke wagens, schoonouders hebben een I10 gehad, net te klein maar reed zeker prettig.
Ik vind de Focus veel meer uitstraling hebben dan de Kia. Neem daarbij dat de nieuwe Focus weer de leider in het segment qua rijeigenschappen is. Voor de rest blijft het natuurlijk weer een kwestie van smaak en budget.
Ook dat is natuurlijk persoonlijk. Wat ik zeg, ik vond de KIA er niet voor onderdoen. Laten we het erop houden dat de concurrentiestrijd hevig is in het segment! Ik hoop nog steeds dat meer mensen voor de Fords/Kia's/Hyundai's/Mazda's kiezen in plaats van volgzaam voor een Golf gaan, maar helaas.
Als ik toe ben aan een andere auto zal het waarschijnlijk een Aziaat worden, die ik qua modellen geweldig vind.
heb vorig jaar een I20 gehuurd, wat een drama auto is dat zeg kreeg 1 dag van te voren een Fiat Panda mee (Hyundai was niet direct beschikbaar) maar die reed toch echt beter.
Gaat de Ceed station dan qua kofferbak over de Octavia heen? Volgens mij is dat nog steeds de grootste C-segmenter qua kofferbak. Overigens moet je wel goed kijken hoe ze de kofferbak meten. De meeste Duitse merken gebruiken de VDE methode met blokken die vaste afmetingen hebben. Peugeot gebruikt een methode met plastic balletjes waarmee ze de kofferbak vullen. De 308SW heeft 600L volgens de folder maar als je de kofferbak open doet hij helemaal niet zo groot.
Zag net een blauwe ST Line staan naast Fokko Meijer hier in Doetinchem. Moet zeggen dat hij er zo wel gaaf uit zag met dikke velgen er onder. Zo als deze https://www.netcarshow.com/ford/2019-focus_st-line/1024x768/wallpaper_01.htm
Dat is wat ze bij RTL Autowereld zeiden @meeder Heb niet alle kofferbakken vergeleken. Wordt in ieder geval iets van 70 of 80 liter groter als de huidige wagon.
misschien ligt het aan mij maar kan niet zeggen dat de kia ceed mooier vind als de focus mk4. zeg niet dat de mk4 de perfechte lijn heeft. maar ja over 5 jaar is de vraag wat dan in is de focus of de ceed. ceed heeft rustige en simpele lijnen, de focus meer gedurfde wilde lijnen. eerlijk is wel 7jaar garantie klinkt leuk. maar vraag me af wat in de kleine letters staat. https://www.kia.com/nl/service/garantie-en-zekerheden/7-jaar-garantie/ blijkt dus eigenlijk 3jaar garantie te zijn. boven 3jaar tot max 150.000km. 2jaar garantie op de accu en 3jaar tot 100.000km garantie op de radio/navigatie per model kunnen weer extra voorwaardes bij zitten. de vraag is alleen wat. hoe dan ook de marketing 7jaar garantie trekt uiteindelijk wel klanten. geen idee hoe makkelijk ze willen doen om eronder uit te komen geen idee hoe het bij ford zelf zit. maar bij peugeot heb je 2jaar garantie. claim in 25ste maand wordt nog onder de 2jaar gezien en volledig vergoed. daarboven word door de importeur coulance toegepast, dit tot 5jaar max. aan de hand van leeftijd en km-stand staat een bepaalde coulance regeling. auto is wel verplicht dat je bij peugeot dealer in onderhoud is geweest en op tijd.
Moet je eens de deur van een Kia dicht gooien en dan van een Ford,dan weet je gelijk weer waarom je een Ford moet nemen.
Geef mij die vrouw die naast de wagen staat maar hoor.[emoji23][emoji16] Veel mooier dan kia en ford.[emoji7] Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk
Tja portier van mijn oude Arosa voelde zwaarder aan dan van de Focus. Zegt dus helemaal niks. Maar een ieder mag zijn eigen mening hebben
O,gelukkig Ik heb ook niets tegen een Kia ,sterker in een topic van jouw zeg ik ook dat je een mooie auto heb ,en dat is ook gemeend. Vindt alleen de deuren zo licht en blikkerig aanvoelen.
De deur van mijn Renault klinkt ook een stuk minder lekker dan een Ford deur. Maar voor 20 euro dempingsmateriaal erin en het klinkt al heel anders. Volgende week ga ik rijden in een MK4, ben benieuwd !