1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Primeur! Dit is de nieuwe Ford Focus

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Focusmania.com, 2 apr 2018.

  1. Auto is ondertussen aangepast naar de 150PK benzine variant. Deze was goedkoper in de lease bleek na het opvragen van offertes bij de leasemaatschappij.
     
  2. Op de kleur na ( ja daar is het smaak verhaal weer) zeg ik mooie auto:thumbup:
    Ik zag gisteren weer wat foto's van de wagon maar die is toch wel een heel stuk mooier als de hatchback.
    Deze dus:
    [​IMG]
     
    guchtere vindt dit leuk.
  3. Hehe dat is inderdaad een kwestie van smaak. Ik hou niet zo van al die grijze (zwarte en blauwe) duiven op de Nederlandse wegen. Tevens valt deze kleur lekker op als ik op zoek ben naar mijn auto vanaf het water voor de noodzakelijke pauzes tussen het surfen door.
     
    Redwagon vindt dit leuk.
  4. Heel gaaf hoor, beetje kleur er op! Ik had mijn Focus ook graag in een knallender kleurtje gehad, maar tweedehands heb je het niet voor het uitzoeken.

    Omslagpunt benzine-diesel is inderdaad erg hoog, de benzine is bijna altijd voordeliger.
     
  5. Ik heb inderdaad makkelijk praten met het leasen van een auto, tweedehands kies je minder makkelijk je kleur als je al andere specifieke wensen als motorinhoud, standaard opties etc hebt.
    Er komt binnenkort een rode tweedehands Astra op de markt bij mijn leasemaatschappij ;)

    Omslagpunt benzine-diesel zou voor mij eigenlijk niet van toepassing moeten zijn, maar leasecontracten zijn standaard 40k km op jaarbasis (alhoewel ik meer dan het dubbele rij) en dan is het kantelpunt daar toch al voorbij. Dus dat ligt echt stukken hoger dan ik had verwacht.
     
  6. Vandaag een proefrit mogen maken in de nieuwe Ford Focus. Weliswaar in de ST-Line met 125 PK, maar ik was aangenaam verrast over de nieuwe Focus. Toen ik de motor startte vroeg ik mij af of die wel draaide, zo stil was die. Tijdens het rijden viel de stilte mij pas echt op. Daarnaast ging het sturen echt zeer licht, alleen de vering was iet wat te stug, maar dat komt omdat de ST-Line weer een andere afstelling heeft dan de Titanium. Ook de stoelen waren iets harder dan dat ik gewent ben.

    De dealer had gelukkig ook een Titanium buiten staan waar ik ook in heb mogen zitten. Daar zaten de stoelen gelukkig lekkerder dan een ST-Line, maar ik heb er niet mee mogen rijden.

    De nieuwe Focus is een zeer grote stap voorwaarts tegenover de MK3. :)
     
  7. Vandaag ook wezen proefrijden. In mijn geval een Titanium met 125 PK benzinemotor. Een uitvoering met de nodige toeters en bellen quao opties en pakketten. Reed niet verkeerd. Voor een dieselrijder voelt een benzine wat 'lichtjes' aan (wat lichtvoetiger met sturen), maar voelde verder best prettig aan. Je merkt wel dat het beestje goed zijn best moet doen als je even wat gas wil geven, maar met mijn huidige Mégane is dat niet veel anders.
    Deze week eens kijken of ik van de leasemeneren diesel moet gaan rijden of dat ik mag kiezen en dan kan het grote vergelijken beginnen.
    Voorlopig denk ik aan een Focus of een Mégane. Beetje afhankelijk wat het allemaal gaat kosten straks. Anders wordt het wellicht een Fiesta of een Clio.

    Vraagje: zijn er op dit moment al nieuwe Focussen (Foci ?) uitgeleverd aan klanten? Ben eigenlijk wel benieuwd of iemand al ervaring heeft met hoe ver je op een tank benzine komt in een 1.0 125PK. Ik kan het wel een beetje uitrekenen a.d.h.v. de cijfertjes uit de folder, maar die zijn nogal eens te rooskleurig. Zou voornamelijk om snelwegkilometers gaan.
     
    HarrieD vindt dit leuk.
  8. Zal niet veel verschillen met de Focus 3-2 1.0 125 pk. Ik rij met een rustige rijstijl 1:17. Rij ik steviger door 1:15.
    Na 800 km krijg ik een belletje dat ik nodig moet tanken. Maar ik weet niet hoeveel inhoud de tank van een Focus 4 heeft.

    Verstuurd vanaf mijn Redmi 4X met Tapatalk
     
    Soepergrover vindt dit leuk.
  9. @Danman. Wat vind je beter aan de 4 ten opzichte van de 3?

    Verstuurd vanaf mijn Redmi 4X met Tapatalk
     
  10. Volgens de folder 52 liter. De diesels krijgen een 47 liter tank.
     
  11. Voor zover mij bekend hebben de titanium en st-line dezelfde stoelen....:confused:
     
  12. In Breda stonden een ST-Line en een Titanium naast elkaar. Ben in beide gaan zitten. Heb er niet heel erg goed op gelet, maar los van het verschil in bekleding had ik het idee dat de ST-Line iets andere wangen heeft.
     
  13. #433 paddo, 18 aug 2018
    Laatst bewerkt: 18 aug 2018
    Laatst nog een filmpje van de Focus bekeken , positief (uiteraard) maar wel enkele kritische noten over de hoedenplankophanging (was al stuk) en de achteruitrijcamera, zie filmpje (op 20:30):

    Die hoedenplank ziet er inderdaad wel heel gammel uit, denk dat het snel stuk is, ben benieuwd naar de ervaringen hiermee met de eerste afgeleverde Focussen.
     
  14. Niet echt duidelijk zag ik nu ook het navigatiescherm aan staan en lijkt me toch wel overzichtelijk te noemen. Misschien ben ik toch een beetje te voorbarig geweest met mijn eerdere reacties. Je ziet dit soort navigatie trouwens ook in veel andere merken. Mijn buurvrouw heeft een nieuwe Kia Picanto waarin net zo'n scherm zit.
     
  15. Scherm is op zich niet zoveel mis mee, maar naar mijn bescheiden mening zou deze best een tikkeltje naar de bestuurder gedraaid mogen worden.
     
  16. Het sturen gaat een stuk lichter naar mijn gevoel. Daarnaast is het een heel stuk stiller. En de B&O systeem is echt een genot om naar te luisteren. Daarnaast kan je ook echt merken dat de dashboard meer van je af staat waardoor je meer het gevoel heb dat je meer ruimte om je heen heb en dat er iets meer overzicht is. Ik had verwacht dat de navigatie systeem te veel aanwezig was tijdens het rijden, maar dat valt zeker mee.

    Ik weet niet of de stoelen in de ST-Line en Titanium hetzelfde zijn. Maar voor het gevoel is dat de Titanium net even wat lekkerder zat.
     
  17. Bij de wat klassiekere BMW zag je dit wel dat het wat naar de bestuurderskant was gedraaid. Maar hebben er nu ook voor gekozen om dit recht toe recht aan te doen. Het maakt het dashboard wat strakker denk ik.
     
  18. Ik heb zowel de stoelen van de ST-Line als de Titanium geprobeerd en denk dat ze hetzelfde zijn.
    Ik vind ze beide niet lekker zitten omdat de zijwangen zo slap als een vaatdoek geworden zijn t.o.v. mijn huidige 3.2, dus nauwelijks zijdelingse steun.
     
  19. Even een vraagje over de radio in de Focus 4: bij mijn testrit had ik een radio met DAB+ en B&O speakers.
    Als ik in de prijslijst kijk, lijkt het erop dat DAB+ alleen bij het B&O pakket zit. Klopt dat?
    Zou wel een beetje een misser zijn in een nieuwe auto van 2018.
     
  20. Ik ben vandaag de nieuwe Focus wezen bekijken. Qua interieur gewoon top: zit heerlijk en het dash ziet er mooi uit. De verstelbare lendesteun is ook fijn; niet meer één stand, maar een traploze verstelling.
    Het uiterlijk: de neus is mooi, maar de raamlijn aan de zijkant kan ik nog steeds niet aan wennen. Ik kreeg helaas geen proefrit aangeboden, bij de KIA dealer ernaast wel toen ik de Ceed stond te bekijken. En qua rijden evenaart dat een Focus, als ik m met mijn Focus vorig model vergelijk. Daar gaat Ford nog een stevige kluif aan hebben.
    Ook heb ik even in de Fiesta ST gezeten. Wat een gaaf ding! Maar zelfs voor mij waren de stoelen wat krap. Ze sluiten je prima in, maar ik heb het idee dat mijn schouderbladen wat naar binnen gedrukt werden en dat kan toch nooit echt lekker zitten.

    Ik zag overigens dat het prijsverschil tussen een Fiesta Ecoboost en een Focus Ecoboost maar 2k is, dat is erg weinig. De Fiesta Ecoboost is relatief duur waar je Focus juist voordelig geprijsd is.
     

Deel Deze Pagina