Maar 18 inch is... pak em beet 900 euro. Verbreders zijn 75 ofzo? Kan ook alleen achter verbreden toch? Voor is prima zo! opgezocht: https://www.autodoc.nl/auto-onderde...ord/focus/focus-iii-turnier/8151-1-6-ecoboost Lijkt opzich wel een optie. Is kwestie van tussen de velg en as plaatsen of? De vraag is dan 15 of 20 mm per kant en of ik dan problemen krijg met de wielkas. Lijkt me voor achter eigenlijk geen probleem. spoorbreedte voor 1544 mm spoorbreedte achter 1534 mm Oftewel, als ik 15 mm elke kant doe, totaal dus 30 mm kom ik bij achter op 1564 uit. Lijkt me prima! In dat geval moet ik deze hebben: https://www.autodoc.nl/eibach/1931914
Staat mooi op zijn poten. Verlagen Is bij mij ook altijd een must. Donkere ramen achter trouwens ook. Totaalplaatje ziet er goed uit nu.
Zo dus op aanraden van Maurice een bluetooth ODB2 stekker gehaald via ali. Werkt goed, geen foutmeldingen in het systeem gezien. Direct maar even een paar testruns gereden: Hij meet: 201 pk, 310nm koppel. Voor wat het waard is deze meeting.. best mooie getallen!! 1.4 bar turboboost schijnt ook best aardig wat te zijn, aldus Maurice. 182 pk software erop met v-power 98.
Ja best wel warm he... Daarom blaast ie ook vaker dan jouwe. Maar heb airco uit staan. Dat scheelt ook mbt een fan die wel of niet draait toch? Misschien dat andere mensen dit nog kunnen testen?
Niemand ervaringen met Spoorverbreders? Niemand andere vergelijkingen met temperatuur? Of moet ik maar aparte topics hiervoor aanmaken?
persoonlijk geen ervaring met spoorverbreders. als je bij je aftermarket velg de et-waarde te hoog is waardoor je velg teveel naar binnen komt, dan kun je met spoorverbreders dit oplossen. ga je meer dan 20-25mm van de orginele et-waarde afwijken dan zal de middenpunt van je band niet direct meer boven je wiellager zitten. waardoor je wiellager 1 kant zwaarder belast wordt en andere kant minder. verder heb je bij hele brede verbreders dat je nieuwe bouten krijgt. eerst de verbreder vast zetten en dan de velg op de verbreder vast zetten. heb je een goedkope verbreder heeft deze ook slecht materiaal en zal dit niet fijn zijn. ik heb auto's gezien met dik 55-60mm verbreder erop, die was ook uit gebouwde showwagen. maar anders is 5-10mm wel maximaal wat ik heb gezien. oude focus vond ik zelf lelijk ver naar binnen staan. maar nooit echt iets aan gedaan. bij deze focus mag hij achter iets breder zijn van mij. wie weet doe ik een keer 5-10mm erop. dit kan mogelijk met de orginele wielmoeren. eigenlijk belangrijkste vraag hoeveel wil je hem naar buiten hebben?
Dank voor je reactie. Ik zat voor achter te kijken naar deze: https://www.autodoc.nl/eibach/1931914 of deze https://www.autodoc.nl/eibach/1931937 Eenvoudig te monteren lijkt me? Kwestie van velgen eraf, spoorverbreders plaatsen, velgen er weer op?
Als je naafdiameter goed is en je hebt een degelijke spacer. Dan zou je alleen trilling kunnen verwachten omdat je velg krom is. Universele die spelling heeft zal idd trilling veroorzaken.
Et waarde is 5x108 Naafdiameter is 63.4 Orgineel et-waarde is 52.5 Moer is m12 x 1.50 Als je velg met et-waarde 40 hebt zul je dus spacer van 10 of 15mm moeten hebben om beetje goed uit te komen. Je moet hoe dan ook een spacer hebben die een opstaand rand heeft zodat je velg netjes in het midden gecentreerd wordt. Dit geld ook voor de spacer zelf. Heb je 63.5 naafgat van je spacer kan je zo maar verkeerd monteren met gevolg meer fibraties. Dit geld vooral bij spacer met 5 nieuwe bouten voor je velg te montere .
Weet ff niet of dit een toevoeging is. Maar het is wel iets waar ik over twijfel/me afvraag. Met een et waarde van 52,5 staat de velg precies in het midden vastgezet. Dus de wiellager zit precies in het midden. Met een velg met et 40 komt de wiellager al 12,5 mm uit het midden van de velg te liggen terwijl er maximaal een afwijking van +/- 5mm wordt aangeraden als ik het goed heb. Als je bij een velg met et 40 ook nog spacers plaatst van 10 a 15 mm. Dan komt de wiellager toch 22,5 a 27,5mm uit het midden van de velg te liggen. Dat zou gelijk staan aan het monteren van een velg met een et waarde van 30 of 25. Dat kan dan toch nooit goed wezen voor de wielagers en de ophanging. Of ••• ik hier maar wat doms uit me nek. (Sorry als het geen toevoeging is voor het topic) Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
je hebt helemaal gelijk Stephen, ik denk dat Werner @trucker0werner bedoelt als je een ET hebt van 52,5 dat je dan op ET 40 uitkomt als je een spacer monteert van 10 of 15 mm