Kan iemand aangeven wat de symptomen zijn van een kapotte (elektronische!) DV of boost solenoid? Ik heb het idee dat er bij mij iets niet klopt. Haalde vandaag maar max 1.2bar en 174pk volgens Dashcommand. Vermogen lijkt soms te schommelen, dacht dat dit weg was na de nieuwe LMM maar helaas. @PhoenixNLx haalt bijvoorbeeld 1.4-1.5bar en ruim 200pk met Dashcommand. Heel soms piekt mijne ook op 1.4bar. Je hoort de turbo ook wel hard blazen+afblazen, maar heb ook K&N met dop eruit. Geen foutmeldingen. Wellicht een boostleak kan natuurlijk ook.
En ik tank 98 (V Power) en jij 102. Dus je zou zelfs nog iets extra's moeten hebben toch dan? Let wel, ik heb wel een gereviseerde motor erin met net 15k op de teller.
Ja je onderblok. Heeft niks met de turbodruk te maken... Ook niet dat hij bij mij zo schommelt met doortrekken in 3e versnelling. Schommelen is vooral rond 2500tpm bij max koppel Vanavond na tanken trap ik hem wel even de autobahn op.
Ik dacht te lezen op het rs forum dat uiteindelijk je blind staren op hoeveelheid turbo druk niet erg zinvol is gezien dat afhankelijk is van oa temperatuur van de buitenlucht, hoe je inlaat traject is, je luchtfilter etc. Het belangrijkste is uiteindelijk hoeveel lucht er je blok in geperst wordt met of zonder behulp van een turbo. Maar het kan dat ik er nu volledig naast zit. Uiteraard ben ik met je eens dat je nagenoeg dezelfde pk/nm waardes etc in exact dezelfde app zou verwachten, maar pas na het antwoord op de vraag hoe de app tot die conclusie komt. Uitlezen vs uitreken aan de hand van wat waardes. Uiteindelijk geeft een rollerbank toch het beste beeld en uitsluitsel. Die van mij zat vanochtend (met euro 95 en standaard luchtfilter) op max 1.1 bar, 286nm en 182pk volgens dashcommand. Vanmiddag kon ik iets minder hard mijn best doen en kwam bij het doortrekken in de 1e 2 versnellingen de druk niet boven 0.8 bar, 245nm en 180pk. Ik las ook op het rs forum dat de max bar met volledig doortrekken in de 3e of 4e versnelling gehaald kan worden maar dat het in lagere versnellingen iets anders ligt. Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Ik had vanmiddag met 1.2bar 198ps/300Nm. Gekke was dat dit gebeurde nadat ik de units op kW zette.. (148kW = 201pk)
Mijn ST loopt veel slechter met de dop eruit heb ik gemerkt (ik heb ook het K&N filter met airbox). Hij hikt bij het optrekken in de 1e versnelling en lijkt onregelmatiger te lopen. Ik heb de dop er snel weer in gedrukt. Veel fijner nu.
Gisteren nog wel een meting gedaan en die kwam op 148kW (201pk) en 300Nm maar nog wel steeds 1.2bar Zal niet echt veel waarde hebben maar toch 31-5 wordt er een lektest gedaan en zie het dan wel
Weet iemand wat voor sensor dit is? Zit onder de olie bij mij Edit: met dank aan @Eric-rally . Nokkenas positie sensor, maar die olie hoort niet lijkt mij