1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 1.6 Ecoboost! -> weg!

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Mpothoven, 9 mrt 2016.

  1. Ja was positief verrast, de garage ook :mrgreen:
     
  2. #602 Mpothoven, 1 jun 2018
    Laatst bewerkt: 14 jul 2018
    Turbodruk in 3 gelogd, hoort dit zo? (Dipjes) zoals ik ook al zei voel ik dat schommelen
     
  3. Nog iets, mijn TP (throttle position) is bij volgas max 84.71%
     
  4. Bij mijn Econetic diesel is de throttle position ook geen 100% bij vol gas. Als je het pedaal nog wat verder in probeert te duwen zie je het nog wat omhoog gaan.
    Ik weet niet waarom dit is of dat er misschien een mogelijkheid is om het te justeren.
     
    Mpothoven vindt dit leuk.
  5. Ik dacht dat die van mij tot max 90 gaat of zo, ik zou voor de grap zo wel eens kunnen kijken.
     
  6. voel je het schokken bij het doortrekken. als je vaak rustig rijdt dan zou het vervuiling kunnen zijn, keer in zijn toeren jagen is dan niet verkeerd. maar kan ook aan gebruikte benzine liggen. toen ik keer last van had, had ik elders getankt.
    verder is idd dat gasklep nooit op 100% komt, denk werkgebied 10-90% is. komt hij daarbuiten is het storing, ivm hij de sensor niet kan vertrouwen.

    nu is alleen de vraag is de turbodruk wat lager ivm de verbranding niet goed was, of omdat hij ergens lekt.

    handigst is deze grafiek naast de actuator aansturing. als die open gaat zal je druk ook minder worden.
    eventueel membraan controleren van deze actuator
    dingen om bij te nemen is inspuiting, ontstekking, toerental en gasklep positie.
    dit om beter indruk te hebben wat er daadwerkelijk in de motor gebeurt
     
  7. Mijne heeft geen membraam... ik zit te denken om de boost solenoid en DV te vervangen. DV kost 6 tientjes bij Autodoc (Pierburg)

    https://www.auto-onderdelen24.nl/pierburg/7961564

    Brandstof lijkt me sterk, tank al anderhalf jaar alleen maar Aral Ultimate 102
     
  8. #608 Mpothoven, 3 jun 2018
    Laatst bewerkt: 14 jul 2018
    Hier wat meer data
     
  9. met membraan bedoel ik eigenlijk de membraan van de DV.
    van je grafiek het gekke is de rpm, die heeft een dip in een keer in je gegevens. geen idee of je tijdens het maken van deze grafiek er last van hebt gehad.
    als ik me goed herinder had je de nokkenas sensor al vervangen. de krukassensor moet afgesteld worden met de poelie, althans iemand die riem zelf vervangen heeft had de poelie niet goed erop gezet en starte daardoor niet.
    geen idee of hier is van het probleem kan zitten
     
  10. Ik gok gewoon signaalverlies van obd adapter? Maar de dip zie je overal terugkomen.

    Alleen snap ik even niet hoe je bij krukassensor + distri enzo uit komt?
     
  11. Start stop lampje brandd weer dus gelijk uitgelezen

    P000A Intake A camshaft position slow response bank 1

    Vrees nokkenassteller?

    Kan dit mijn kwaal verklaren van niet soepel doortrekken? (En die ratel)
     
  12. Omdat ik geen risico’s wil nemen en de auto nog zeker 2 a 3 jaar mee moet laat ik 27juli de boel vervangen
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  13. Heb je mooi goed beter voorkomen dan laten gebeuren. Merkte zelf bij het trekken van de caravan dat in zijn 1 dat hij in toeren terugzakte onder de 750 toeren en zelfs nog lager. Dat ik dacht ik kom wanneer ik op een stijle bult sta de met de caravan niet naar boven [emoji848]. Maar het ging goed gelukkig.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  14. Waarom krukassensor en distributie. Simpel de dostributie zorgt dat de nokkenas 0.5x draaid ten opzichte van krukas.
    Dus je krukassignaal is 2x zo snel als je nokkenas signaal. Bdp punt van beide zit op 0graden. Wordt de nokkenasversteller geactiveerd dan verloopt dit. En zal je verstelling van 20graden zien.

    Als je krukassensor niet goed is. En geeft een foute bdp moment aan. Daardoor heb je mogelijk storing op je nokkenassensot terwijl het de krukas het probleem is.

    In jouw geval klinkt het veel op probleem met de olie. Hierdoor kan hij niet verstellen ivm geen oliedruk. Waardoor de storing komt.

    Nu is alleen de vraag komt dit door de actuator die de oliedruk regelt naar je nokkenasversteller. Komt het door ibwendig lekkage van de versteller. Want vastzitten is niet aan de orde anders zou je geen ratel horen. Ratel kan ook niet echt van de versteller komen. Deze gaat namelijk tegen max aan zitten en blijft daar. Motor draaid te snel om terug te springen
    Ratel van je kleppen, geen idee of deze hydraulische stotters heeft.
     
  15. Ratel komt als je voor de auto staat van links boven bij de distri bij de nokkenas. Na de storing heeft hij dit niet weer gedaan.

    Als het de bdp sensor is zou het motorstoring incl noodloop geven en motor overslaan. Dit is niet het geval!

    Ik zal iig de garage vragen de actuator te controleren
     
  16. Is dat trouwens te controleren?

    @antig01 heb jij deze storing al eens meegemaakt bij een 1.6 Ecoboost?
     
  17. Nee. De solenoids gaan wel af en toe kapot, maar dat is vooral mechanische defect. (olielekkage naar buiten) Check even of de stekkers droog zijn.
     
  18. Waar zitten deze?
     
  19. Bovenop het kleppendeksel aan de distributiekant.
     
    Mpothoven vindt dit leuk.
  20. Tnx, zal vanavond ff de afdekplaat eraf halen even speuren.

    Ik had al een lekkende nokkenaspositiesensor, deze is al vervangen
     

Deel Deze Pagina