Hier ook gelijk maar even de fiesta voorstellen. Dan hebben we alle voorsteltopics gehad. Specs: Ford fiesta mk7 Kleur: panther black Motor: 1.25 60pk Km stand bij aankoop: 14.000km Huidige kmstand: 73.000 Orgineel Nederlandse auto. Interessante opties binnen: -Bluetooth -volautomatische airco -usb/aux -regensensor -vooruitverwarming -fiesta instaplijsten Interessante opties buiten: -parkeersensoren achter -ghia uitvoering Aangepaste opties: -sport achter diffusor -5 deurs sideskirts -sport spoiler -17" barracuda velgen (panther black gespoten) -205/40/17 falken ziex banden Hier enkele foto's van de fiesta:
Mooie Fiesta. Wat voor merk velgen zijn dat? Die vind ik wel erg gaaf. Edit: Lees net Barracuda velgen, maar welk type?
Chippen is iets wat ik nooit zou doen op een auto. Daar lees je zoveel slechte verhalen over! Beetje optische tuning hou ik wel van, maar van de motor blijf ik liever af.
Chippen kan prima, je hebt de 1.25 60pk dat blok is gelijk aan de 1.25 82pk. Enige verschil is de eindoverbrenging van de bak. Je kan tot ongeveer 90pk komen met een normale chip. Pb anders maar ff.
Kan me niet voorstellen dat er een bak met andere eindoverbrenging in zit. Als ik het goed heb: van 60 naar 82 pk is niks anders dan de PCM opnieuw laten programmeren met de 82 pk versie. Een dealer kan het waarschijnlijk niet (je kan altijd informeren), maar het mag zeker niet veel geld kosten daar het een standaard map van Ford is.
Dan kan je het je niet voorstellen, toch is het zo En inderdaad chippen is vrij eenvoudig en nee ik kan het niet.
Heb even gezocht, kan het nu niet vinden (foto is verplaatst), maar staat in de technische specs van de Fiesta. Heb het daar ook in gezien. Neem het nou maar aan, de 60pk heeft een langere overbrenging dan de 82pk. http://www.ultimatespecs.com/car-sp...-2012-Facelift-5doors-Titanium-125-82-HP.html http://www.ultimatespecs.com/car-sp...a-7-2012-Facelift-5doors-Urban-125-60-HP.html
Rustig maar, ik geloof je wel. Ik kan alleen niet snappen waarom je een bak met langere eindoverbrenging plaatst in een langzamere auto. Een langere overbrenging vergt immers meer vermogen.
Vrij eenvoudig, emissie, zuinigheid en je hebt met de 60pk in principe niets aan 4000+ toeren. Valt ie alweer weg namelijk, de 60pk en 82pk hebben tot ongeveer 4000 toeren hetzelfde vermogen, daarna valt de 60pk volledig weg. Vandaar dat chippen met de 60pk zo leuk is. Zuinig en daarna relatief snel.
Zou je denken ja, alleen de praktijk laat heel andere dingen zien, de 82pk versie is zuiniger dan de 60pk versie, maar de 60pk heeft 114nm bij 4200 rpm, de 82pk heeft 109Nm bij 3800Nm.