Mijn Blauwe Focus RS-II, nieuwtjes

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Sbro.nl, 27 jul 2011.

  1. Mijn achterremmen piepen bij zacht aanremmen. Is al 2 keer een dag bij cosmo geweest..... ze piepen nog steeds. Wie/wat is jou alternatief?
     
  2. #1482 Simonsgirl, 28 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jun 2012
    Ik ben gisteren bij Schipdam geweest Edward. Heb het daar ook al ff over de problemen bij Cosmo gehad en over onderhoud aan een RS.
    De klachten over Cosmo waren bij hun niet onbekend. En toen ik een aantal specifieke dingen vroeg over reparaties en ze hoorden wat er bij Cosmo was gebeurd (16 km rijden enzo) keken ze me aan of ik van een andere planeet kwam en een vreemde taal sprak......

    Er lopen bij Schipdam mensen rond die mij een heel goed gevoel gaven. Één van de medewerkers daar heeft zelf ook een Fofo en is groot liefhebber. Heb hem dus maar gelijk uitgenodigd voor de club:D

    In ieder geval zag de werkplaats er netjes uit en ging men met respect met de auto's om.

    Mijn Fofo zal dus Cosmo nooit zien, maar naar Schipdam gaan. In september moet ze voor de APK en een kleine beurt. Dan mogen ze zich bewijzen.
     
  3. Hopelijk lezen wij dan positiever nieuws hier :nocheer:


    Gerco.
     
  4. Daar ga ik wel vanuit Gerco, had er daarnet ff langs/aan willen gaan maar er was een ongeluk gebeurd (auto over de kop) op de N36 dus er stond een dikke file :nocheer:

    Vandaag ook een pakketje binnen gekregen, dit zat erin:
    recirc valve


    [​IMG]

    Zo maar eens ff kijken of die een mooi plekje kunnen geven :mrgreen:
     


  5. Heyyyy die komt bekend voor:mrgreen:. Let wel op dat je hem op twee plaatst. Succes ermee!
     
  6. Ja klopt de platte kant op 2uur zodat de opening daar ook zit, gaat goed komen.
     
  7. Wat doet dat ding? :)
     
  8. Zie ook dit draadje: http://www.focusclub.nl/forum//showthread.php?t=26383

    Rij ervaring:
    Dat doet die dus, die van mij zit er net in dus heb nog geen rijervaring.



    En velen bemerken dat de turbo beter oppakt.
     
  9. Nog beter haha:rock:
     
  10. vandaag gelijk maar de recirc valve geplaatst.

    Eerst moet de oude eruit natuurlijk dus krik eronder en het rechter voorwiel verwijderen.
    Toen was het fftjes zoeken maar al snel gevonden.
    Kon er niet echt een goede foto van maken, mijn Nikon is gewoon te groot voor in die kleine ruimte achter het wiel.

    [​IMG]

    Toen heb ik met een inbus ratel de 3 boutjes losgedraaid en kwam de oude los en viel in 3 delen uit elkaar, zwarte deksel, membraan en een veer.

    hier de oude en de nieuwe:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    met de oude eruit zie je het gat waar de nieuwe in gaat

    [​IMG]

    Er zit een platte kant aan de nieuwe valve die moet op ongeveer 2uur komen en dan de boutjes weer aandraaien. Voor dat je hem monteert heb ik de standaard groene veer al vervangen voor de gele die geschikt is voor een standaard RS.
    Slangetje er weer op en klaar.

    [​IMG]

    De laatste foto heb ik met mijn mobiel genomen en bijgelicht met een zaklampje, dat ik daar niet eerder opgekomen was :loco:
    dan had ik van het begin wat duidelijkere foto's kunnen maken.
    Het is op de manier zoals ik het gedaan heb een klein uurtje werk, komt met name dat je er wat lastig bij kunt, en de vele mislukte foto's :schater:
     
  11. En dan nu uitvinden wat voor verschil het maakt:cheer:
     
  12. Ouwe knutselaar! Ben benieuwd of jij dezelfde bevindingen gaat krijgen als degenen die je zijn voorgegaan.
     
  13. Mooi hoor; al maakt het geen verschil, die van Forge ziet er gewoon stukken beter uit en zal van een wat zwaardere kwaliteit zijn.:thumbup:
     
  14. Hier nog een filmpje van de werking van de nieuwe en de oude Valve

    [YOUTUBE]ztZuPoyytTU[/YOUTUBE]
     
  15. mooie foto,s ,scheelt dat dan zoveel zon klein ding?:mrgreen::mrgreen::focus2:
     
  16. Gisteren bij de K&N meeting kreeg ik de vraag van de heren van K&N of ik mijn standaard RS wil uitlenen voor TUV (Duitse keurmerk) keuring.

    Mijn RS gaat dan voor ongeveer een week naar het keuringsinstituut in Duitsland waar het nieuwe K&N luchtfilter huis zware testen moet ondergaan voor goedkeuring in Duitsland.
    Alles wat er maar aan te testen valt aan de motor en de invloed van het filterhuis wordt getest.

    Waarom testen met een RS uit 2009 zou je dan zeggen, omdat het luchtfilterhuis ook in de nieuwe :focus3: zit en de testen gedaan moeten worden met de sterkste originele motorisering die er mee rond rijden, in dit geval de RS2.

    Wat krijg ik er voor terug, iig het complete nieuwe K&N luchtfilterhuis en passend vervoer voor die periode die niet onder doet voor de RS2, dus een auto met minimaal 300PK....
    Er is verder geen financiële vergoeding.

    En dan nu de hamvraag, zal ik hier aan meewerken, of beter van niet?

    graag jullie mening hierover, ik twijfel of ik er verstandig aan doe namelijk.
    Er wordt op mijn verzoek niet gereden met de auto, hij gaat alleen die zware keuring bij de tuv krijgen.
     
  17. Ik vraag het me af... Denk toch niet dat er zo voorzichtig met je auto wordt omgegaan eigenlijk :nocheer:

    Ik zou het denk ik niet doen.
     
  18. Zou mooi zijn als je iemand kon spreken die zijn/haar auto door TÜV heeft laten testen.

    TÜV is wel een behoorlijke autoriteit binnen hun vakgebied.

    Leuk als je een BMW o.i.d. als passend vervoer krijgt :mrgreen:
     
  19. de mannen van TUV gaan je auto echt niet afraggen
    het zijn testen voor het filterhuis en tuurlijk staat ie even op een rollentestbank volle pot te draaien daar moet ie tegen kunnen
    daarnaast worden alle waardes in de gaten gehouden wat om de meeste testbanken niet eens word gedaan
    en een vervangende auto met minimaal 300pk is iets wat je bij de ford dealer niet als vervangende auto krijgt

    zal niet weten wat je te verliezen hebt
    gewoon doen

    Groeten Dennis
     
  20. Heel begrijpelijk dat je twijfelt na alle ellende bij je dealer, maar na wat ik gisteren heb gehoord over hoe ze het doen en wat ze gaan doen, zeg ik: grijp deze kans om jouw auto onderdeel te laten zijn van deze test.
     

Deel Deze Pagina