Bij toeval heb ik de koppelkrommes van de gevonden, zie http://all-newfordfocus.fordmedia.eu/documents/specifications/AllNewFordFocus-Specifications_EU.pdf voor een uitgebreid technisch overzicht. De grafieken van de motoren: Voor de andere benzinemotoren en de diesels zie het bovenstaande document. Fred
zo op het oog lijkt het dat 182pk variant tot 2700rpm gelijk is aan de 150pk variant enige is dat de trekkracht langer doorloopt hierdoor automatisch ook meer vermogen vermogen is namelijk koppel en toerental afhankelijk
Fred, bedankt voor het posten! Kijkend naar die koppelkrommes, geen wonder dat ik qua rijden geen verschil voelde tussen de 150 & 182 pk versie.
Het verschil is niet groot, maar dat was al bekend. Toch als je wat hoger in de toeren klimt, 4000+ dan is er wel degelijk verschil afgaande op de grafieken die Ford presenteert
Bedankt Fred, Het vermogen wordt bij de 150pk versie software matig geblokt. Na chiptuning zijn volgens APEC voor beide auto's de prestaties exact gelijk. Een vermogen van ca 200 tot 210 pk en een koppel van ca 310N/m. Groetjes, Johan
Oh ja, ik heb ook nog gevraagd naar de prestaties van de auto na het chippen. Topsnelheid ca 235 km/h acceleratie ca 7.5 sec naar 100km/h. Klinkt niet verkeerd voor een 1.6 toch ? Groetjes, Johan
Voor mij zijn die 182 pks en 222 kilometers / uur ruim voldoende, zeker in de garantie periode ga ik niet chippen, daarna zie ik het ook niet snel gebeuren. Maar die keuze moet iedereen voor zichzelf maken. Toegegeven, ca 200 pk en 235 km/u met een 1.6 ziet er indrukwekkend uit.
Jullie weten dat de WRC jongens er 300 PK en 422 Nm uit krijgen hè Overigens ben ik meer geïnteresseerd in het verhogen van het aantal Nm's er komen dan natuurlijk ook PK's mee maar meer trekkracht is wat mij betreft iets wat ik geen nee tegen zal zeggen
Joost, helemaal eens ; Bij doortrekken + 4000 rpm : Ongetwijfeld meer vermogen (vandaar ook de hogere topsnelheid). Feit blijft dat bij normaal gebruik je zelden boven de 4000 rpm komt en , ... maar dat is mijn bescheiden mening ..... 200 Km/h + is meer, meer dan genoeg voor welke situatie dan ook. Meer koppel bij lage toerentallen dat zou ik wel willen!!
Tja het is maar net wat je gewend bent, laat ik het zo zeggen 4000+ rpm is mij niet vreemd en bij 200 begint de lol pas Het zal wel met de vorige te maken hebben denk ik
Overigens, waar is de overboost functie in deze Koppel grafieken?????? Dat hele overboost verhaal snap ik nog steeds niet. Zou die + 30NM wel graag willem En ik woon notabene 30 km van de grens.
Nope, zal je moeten doen door een tuning toe te passen zodra er een betrouwbare (lees goed geteste) variant op de markt komt. De dealer (lees Ford) zal in deze nooit meewerken tenzij hiervoor één of meerdere van de gerenommeerde Ford tuners, bv. Mountune die nu ook tuning verricht onder auspiciën van Ford, worden aangewezen
ik ben benieuwd naar de staat van het blok na 100000 km ik denk dat de 1.6i ecoboost het niet eens haalt