1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ST instrumenten op Titanium uitvoering Mogelijk?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Yetello, 21 feb 2017.

  1. Weet iemand of het mogelijk is om de ST instrumenten (olietemp, turbo boost en oliedruk) in te bouwen? Inbouwen zal wel gaan maar het aansluiten en activeren van het system? is dit alles middels het canbus system en zitten de waardes voor de gegevens al ingebakken of heb ik nog druk sensoren nodig? Ik zie deze nl best wel vaak te koop staan op Ebay en zou een geinige projectje zijn voor mijn Wagon.

    [​IMG]
     
  2. Deze vraag is al wel eens vaker voorbij gekomen en voor zover ik weet is het niet mogelijk om het werkend te krijgen.
     
  3. Welke motor heb je? Op de 1.5 Ecoboost schijnt het te werken.
     
  4. Hij heeft een Focus 3.1 zie ik in zijn profiel
     
  5. #5 pd3jcw, 21 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 feb 2017
    Ik heb er toevallig eentje liggen, om te testen heb ik er een OBD connector aan gezet. Zoek nu alleen nog een 1.5 ecoboost Focus 3
     
  6. #6 Yetello, 21 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 feb 2017
    Ik heb zelf maar een 1.6 Tdci (115) maar het lijkt me wel geinig om het in te bouwen.

    Ik zat al in de diverse schema's te kijken waar het op aangesloten moet worden maar er wordt nergens het ICM benoemd. Heeft iemand een electrish schema waar het ICM met de BCM verbonden is?

    Ik zag deze optie https://www.youtube.com/watch?v=OzgggDWVNhI ook voorbij komen maar lijkt me wat te veel knip en plak werk.

    Bvd
     
  7. Als het makkelijk was geweest had ik het ook wel willen hebben
     
  8. Zal via een canbussignaal worden geregeld zoals bij de Focus II
     
  9. Ongetwijfeld zal het idd via het can bus syteem gaan en praat het ICM met de BCM. De storingscodes en troubleshooting voor het ICM staan wel in het werkplaatshandboek maar heb geen elektrisch schema kunnen vinden.

    Ben ook nog opzoek naar de connector van het ICM en vraag mij af of deze connector(s) los te koop zijn. Het demontage bedrijf wilde niet de moeite nemen om het ICM inclusief de connector(s) te verkopen.

    Alles gaat pas gekocht worden als ik het eea duidelijk heb of het werkend is te maken.

    Allen dank voor de hulp en meedenken.
     
  10. Ik ben eens wat dieper in de materie gedoken en kom met meer vragen.

    Ik ben opzoek gegaan naar de volgende PID in Forscan

    EOT_GAUGE_PP
    OIL_PRESS
    TURBO_GAUGE

    Deze worden door het ICM gebruikt om de instumenten aan te sturen.

    Kan iemand met een 1.5 ecoboost eens kijken of deze signalen middels Forscan bij hun voertuig aanwezig zijn? Ik kan ze in bij mijn 1.6 niet terug vinden.

    Het kan natuurlijk dat Forscan deze parameters nog niet heeft verwerkt in hun software en ben dan ook benieuwd of Forscan deze wel laat zien bij de ST versie.

    Mijn dank is groot
     
  11. [MENTION=33]pd3jcw[/MENTION] heeft er een met een OBD plug eraan gemaakt. Deze is inmiddels op een 1.0EB, 1.6EB, 2.0 TDCi geprobeerd. Bij alle auto's werken er 2 vd 3 meters. Turbodruk doet het meestal niet. Bij de TDCI doen ze het alle 3 maar staat de turbodruk vrijwel continu op max.
     
  12. Goed om te weten dat het (gedeeltelijk) bij genoemde varianten werkt maar betekend het ook dat bij genoemde varianten de PIDs zijn uit te lezen?

    Ik zie in het werkplaatshandboek middels een schematische voorstelling dat de PCM middels HS-can verbonden is met de BCM en vervolgens deze middels MS-can in verbinding staat met de ICM.

    Zijn op alle turbo varianten oliedruk en olietemperatuur sensoren aanwezig? Waar wordt de turbodrukwaarde vandaan gehaald, of wordt er alleen maar inlaatdruk gemeten?

    Ik ben nog steeds opzoek naar het elektrisch schema van een ST iemand een hint waar die te vinden is?
     
  13. Inmiddels via het FocusFanatic forum weer wat verder gekomen. Daar hadden ze van een MK3.5 een schema. Volgens mij zijn die identiek aan de MK3. De 6 pinnen van het ICM zijn als volgt:

    Pin1 Verbonden met Vbatt van BCM (waarschijnlijk C1BP02F-15)
    Pin2 Verbonden met BCM tbv verlichting C1BP02C-14
    Pin3 Verbonden met Ground (A pillar)
    Pin4 Verbonden met HS-CAN + C1BP02C-7
    Pin5 Verbonden met HS-CAN - C1BP02C-8
    Pin6 Niet verbonden.

    Aangezien ik geen lay-out van de BCM connectoren kon vinden in het elektrisch schema, kan ik niet met zekerheid zeggen of de genoemde pin configuratie van de BCM correct zijn.
     
  14. Pin configuratie doet er niet toe, je hem beter om te testen even op de OBD aansluiten daar zitten alle benodigde aansluitingen
     
  15. Om te testen Akoord maar uiteindelijk moet dat ding natuurlijk op z'n plek en dan is het handig om te weten waar de Orginele verbindingen gemaakt moeten worden.

    Btw verlichting zit naar mijn mening niet op de OBD
     
  16. Ben hier ff niet mee.Is die console te kopen en aan te sluiten op de 1.6 ecoboost?

    Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk
     
  17. Dat is ook wel een optie die ik zou willen.
    Vindt zo'n console heel mooi staan.
    Maar voor mij te ingewikkeld om aan te sluiten denk ik zo.
     
  18. Nee turbodruk wordt niet weer gegegeven
     
  19. Bedankt voor de link. Dus WPT 923 voor de instrumenten en WPT 911 voor de centerspeaker. Maar waar zijn deze "pigtails" te bestellen?

    Cheers
     

Deel Deze Pagina