Hallo, Ik overweeg mijn mk3 te tune. Stage 1. Dus dan wordt het 140pk en 240nm. De boost is dan weg. Dus altijd al het vermogen, dat is met een caravan wel fijn gebleken. Maar er is vast een reden dat er is gekozen voor een boost, is het niet schadelijk voor de motor zoveel vermogen te hebben? Zijn er überhaupt mensen die ooit problemen hebben gehad door de tuning. Hiervoor reed ik Skoda en voor VAG auto's zijn er 2 specialisten als het gaat om tuning. Bij Ford vind ik die niet. En kom uit bij ATM. Zij er nog andere goede ervaringen in het midden van het land.
Ik heb het 4 jaar geleden laten doen bij go eco Uitgeest niet het midden van het land maar wat is afstand met een focus.
Nou ja echt heel zuinig is die nu ook weer niet... En het kost net zoveel tijd in Focus als in een andere auto.
Euh, ik lees juist overal dat hij zuiniger wordt bij gelijk blijvende rijstijl... En neuh hij hoeft niet zuinig te zijn, ik rijdt zelf nog altijd in de Fabia Diesel. Die is sneller dan de focus, en dat tegen 1 op 23 ipv 1 op 14.. dus voor de zuinigheid rijdt ik de diesel. De Ford, rijdt weinig km's De ford moet wel getuned worden, want hij is best lui met de caravan erachter. Je moet al snel terug schakelen, en nog iets als je de boost wilt gebruiken. Maar terug ontopic..
weet niet welk type je precies hebt en bouwjaar. Maar lees dit topic eens door, er is al genoeg overgeschreven hier ; https://focusclub.nl/index.php?threads/ford-motor-upgrade-mogelijkheden.116495/
Dat topic gaat over met originele software. Dat is eigenlijk ook niet wat chiptuning doet. Maar kan niet. En genoeg? Toch heb ik vragen...
Zuiniger zal de auto niet worden, daar moet je het miet voor doen. Er is inderdaad al heel veel over geschreven, dus even het forum doorspitten en daar verder borduren