1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Meterset focus ST in Focus tdci

Discussie in 'Interieur' gestart door Jeffrey, 29 aug 2016.

  1. Zoals de titel al zegt, vroeg ik mij af aangezien ik de auto wat leuker wil maken of het mogelijk is de orginele meterset die in de ST zit waar olietemp, turbodruk, en oliedruk op te zien is ook achteraf is in te bouwen in een focus tdci. Aangezien ik niet zo van het aftermarked gebeuren ben en ik het liefste met orginele :ford: onderdelen werk was dus mijn vraag of ik het huidige opbergvak kan vervangen door deze meterset, en of dit met aansluiten makkelijk is. Vind dit wel ruig staan in de ST en zou wel leuk zijn in de Wagon.
     
  2. Het past wel en de verlichting zou je ook nog wel kunnen aansluiten maar de meters zul je niet werkend krijgen.
     
  3. Oke, dat is dan minder aangezien ik natuurlijk wel wil dat ze werken haha. Dacht aangezien het ook een turbo is dat het wel werkend te krijgen was.
     
  4. De extra ST meters worden via het CANbus systeem aangestuurd door de PCM. De weergegeven waardes zijn door de PCM gecalculeerde waardes en geen realtime sensor waardes.

    Bij een "normale "Focus" ontbreekt de CANbus communicatie die benodigd is om de meters aan te kunnen sturen waardoor de meters dus niet werken.
     
  5. En ook al zouden de kabels er liggen dan werkt het niet want de ECU stuurt de meters aan, berekent de waardes.

    De ECU van de TDCI kan/ doet dit niet.
     
  6. Oke duidelijk haha, dan gaat dit verhaal niet op helaas.

    Ik had graag een ST gewild haha alleen dagelijk 180 km rijden voor woon - werk maakt deze auto daar niet echt geschikt voor denk ik.
     
  7. De turbodruk is wel bekend in de pcm toch? Ik ben bang dat als je die waardes welzou kunnen vinden in de gegevens van de pcm het nog een hele klus wordt om die te laten weergeven met die tellers.
     
  8. Gaat prima hoor, ik rijd er dagelijk tussen de 120 en 150 km mee :thumbs:
     
  9. Hmm, oke haha. Dan moet ik toch nog eens gaan nadenken. Toen ik de diesel ging kopen dacht ik dat het wel makkelijk was ivm de km'ters die ik rij, moet zeggen rijdt wel redelijk zuinig al had ik hem zuiniger verwacht, maar dacht bij de ST 2.5 ltr turbo dat zuipt lekker vandaar dat ik diesel heb gekozen, had liever een ST gehad die toen te koop stond voor dezelfde prijs.

    Maar ja dacht benzine/turbo en veel autobaan dat dat slecht was, dus niet :lol:
     
  10. Ja de MK2 2.5 ST lust een slokje dat is ook de reden dat ik die verkocht heb en er uiteindelijk een MK3 2.0 ST voor in de plaats gekomen is. Ook deze drinkt maar niet in verhouding tot de MK2 ST.

    In mijn geval:
    - De MK2 ST met heel veel moeite 1 op 8.5
    - De MK3 ST zonder moeite 1 op 11,5 (1 op 12,0/12,5 is haalbaar als je braaf overal de max. toegestane snelheid rijdt, of minder ;))
     
  11. In Engeland heeft er iemand anders meters gestoken in de originele houder
     
  12. Forenzen met de ST mk2, qua verbruik geen probleem (vmax op nav).
    :dance:
     
  13. Ik dacht dat temperatuur en oliedruk wel werkte, alleen de boost niet...
    Zo is het wel in een ff3 1.0L helaas het geval ;-)
     
  14. dus m.a.w. jij hebt die wel werkend gekregen? :P
     
  15. Ik heb een ST meter paneeltje en daar heb ik een obd connector aangezet, dus dit is in iedere focus 3 snel aan te sluiten om te testen.
    Bij de 1.5 of 1.6 focus 3 zou zelfs de boost ook moeten werken, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen om te proberen...

    UCDS kan de configuratie en schaling van dit paneel ook lezen en aanpassen, maar hoe dit werkt is mij totaal nog niet duidelijk.
     
  16. ah ok dus gewoon om eens testen maar niet om permanent aan te sluiten?
     

Deel Deze Pagina