1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Edgar's deep blue impact Focus First Edition

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Edgar Focus, 31 jan 2023.

  1. Ja is top om te navigeren
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  2. #402 Edgar Focus, 13 apr 2024
    Laatst bewerkt: 13 apr 2024
    Vandaag afgesproken met @Sjaak92 om de Brembo schijven en blokken rondom te gaan monteren. Dus richting sweet lake city getogen en na een goed bakkie koffie gingen we aan de slag. Eerst achter want die zijn het lastigst te doen. Achterkant opgekrikt, wiel er af en dan met een gedoe de twee glijboutwn waarmee de klauw aan de steun zit los. Klauw omhoog, beugel er af en dan de schijf. Ja dag dacht die schijf. Ik blijf lekker zitten. Achteraf had ie groot gelijk maar daarover straks meer. Met een constructie met een lange bout en moet de schijf er af gekregen. Nieuwe schijf erop, beugel er op. Nieuwe blokjes erop en degene die er af kwamen hadden nog maar klein beetje vlees, het waren nog de originele ford blokken die het ruim 90dkm hadden volgehouden en op zich best tot een ton hadden kunnen blijven zitten. Maar ik had Brembo en wilde Brembo. Dus er ging Brembo op. Remklauw erover heen, glijbouten en veer er weer op en dan wiel er weer op. Was even een klus maar één kant klaar, nu de andere kant. Die ging ongeveer net zo, er is gewoon net te weinig ruimte om eenvoudig en goed overal bij te komen. Maar ook die kant was gelukt. Ik had het lumineuze idee om hammerite brons op de beugel te smeren nadat ik hem goed gereinigd had maar de rest doe ik wel een andere keer. Dan doe ik de hele klauw er mee. Ziet er wel veelbelovend uit qua kleurstelling.
    De situatie zonder schijf :
    IMG_5247.jpeg
    de oude originele remblokken
    IMG_5252.jpeg IMG_5253.jpeg

    En de brons geschilderde beugel met nieuwe blokken en schijf
    IMG_5251.jpeg

    De andere kant de beugel maar niet geschilderd want dat droogt niet snel genoeg en na dat de andere kant klaar was even tijd voor koffie. Na een wederom heerlijk bakkie de voorkant aan de beurt. Dat ging vanwege de hoeveelheid ruimte een heel stuk makkelijker en dus ook sneller.


    IMG_5254.jpeg

    dus daar alles ook weer gemonteerd en nadat ook dat de wielen weer op zaten eerst alles opgeruimd en afscheid nemen. Dachten we. Ik reed de straat uit en dacht wat hoor ik voor herrie? Waarschijnlijk even goed inremmen om dat weg te krijgen maar bij hete remmen vreemde bijgeluiden. Dus direct weer terug naar Sjaak want dit is niet goed. Samen gereden en inderdaad vooral achter schurend en tikkend geluid, continu en hard. Auto weer neer gezet en de krik er weer onder. Alles zat goed, zelfs de veer nog nagekeken maar zat toch echt goed. Klauw er af en er weer op leek goed te zitten maar alles bewoog mee en draaide stroef. Tot Sjaak eens goed in de klauw keek en zag dat de rand van de schijf aanliep. Zou dat het probleem zijn, een net iets te grote schijf? Oude schijf uit de container gevist en die er weer opgezet. En ja nu draait het zoals het hoort. Andere oude schijf uit de container gevist en de twee schijven op elkaar gelegd. De nieuwe waren 3mm groter dan de oude en liepen daardoor dus aan tegen de binnenkant van de klauw. Probleem opgelost en gelukkig waren de oude schijven niet op en de nieuwe blokken pasten wel perfect dus achter alleen nieuwe blokken en voor schijven en blokken. Samen proefrit gemaakt en ging nu gewoon zoals het hoort. opgelost!!! Kortom een leuke en gezellige middag gehad en nieuwe remmerij. Grote blij. Alleen wel helemaal kapot. Maar dat was het wel waard.
     
    M.Blaak, montagne, DexterXL en 11 anderen vinden dit leuk.
  3. Nieuwe remmen is altijd fijn!
    Nu nog contact zoeken met de verkoper van de remschijven? Aangezien deze te groot zijn.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  4. #404 Edgar Focus, 13 apr 2024
    Laatst bewerkt: 13 apr 2024
    Had ze via het forum en hoewel alle specs aangaven dat ze zouden moeten passen bleek dat dus anders. Was een koopje dus ga er verder niet moeilijk over doen. Beschermlaag was er nu ook al af dus doorverkopen gaat ook niet want nu roesten ze direct. Het is helaas niet anders.
     
    Fredhead vindt dit leuk.
  5. Gaaf man! :cool:
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  6. Misschien is er iemand met een draaibank die er die paar mm af kan draaien ? Kun je ze alsnog gebruiken
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  7. Nah ze zijn al weg inmiddels dus opgelost
     
  8. [​IMG]
    De voering van deze blokken zijn op het oog nog zo'n 50% (8 mm?)van nieuw, er wordt over het algemeen een minimum dikte van 2 mm aangehouden om zeker te zijn dat er geen ijzer op ijzer contact tussen remblok en remschijf mogelijk is.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  9. Minder dan 50% zelfs. Bij de beurt gaf de garage al aan dat vervangen aangeraden werd maar had die Brembo toen al liggen dus niet laten doen
     
  10. lekker bezig geweest mannen :thumbup:
    had ik het geweten dan was ik ff langs gekomen, was in de wijk ernaast pakketten aan het bezorgen :D
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  11. Nu maar hopen op wat beter weer, ik heb nog wat dingen te doen die ik eigenlijk heel graag voor 25 mei gedaan wil hebben.
    Welke dingen dan Edgar?
    Nou dat zal ik eens haarfijn uitleggen:
    1 - Een platte lange Pioneer subwoofer in de kofferbak installeren, alle toebehoren incl die sub zijn binnen maar is nog wel een klusje om alles aan te sluiten en wegwerken van bedrading.
    2 - De voorportieren dempen en blauwe verlichting monteren/solderen, wil dat in een keer doen zodat ik maar een keer de boel los hoef te halen, alles is al binnen.
    3 - Remklauwen brons maken en de velgen direct een keer echt goed reinigen, dus eraf, remklauwen doen en terwijl dat droogt de velgen doen.
    4 - De reden waarom ik de remklauwen brons wil is simpel, heb zwart met oker logo gelbadges en blauw of rood is zo standaard. Bovendien is er inmiddels al aardig wat blauw aan DIB.
    5 - Custom wijzerplaten monteren die ik heb liggen.
    6 - Bekleding binnen zijn best wel vies met vlekken en moeten echt gereinigd worden. APC heb ik als evenals borstel en microvezel doeken.
    7 - Uiteraard een goede wasbeurt, is al weer tijdje geleden en kan nooit kwaad.
    8 - Electrisch inklapbare spiegels monteren, zoek nog steeds een beetje fatsoenlijke betaalbare set maar de meeste die ik vind zijn bijna of net zo duur als imitatie nieuwe. Twijfel en blijven zoeken. Geen haast bij overigens dus eigenlijk hoort dit punt niet in dit rijtje.Maar het is mijn rijtje dus wat maakt het uit.

    Kortom, genoeg leuke deelprojecten als het weer eens mee wil werken en mijn enerie ook zodat ik op de meeting met een mooie, schone, goed klinkende DIB kan verschijnen.
    En tot slot omdat sommigen hier blijven aanpassen wil ik eigenlijk alle kunststof aan de buitenkant nu ook hoogglans zwart en 17 of 18 inch openere velgen dan die er nu op zitten zodat de remklauwen beter zichtbaar zijn. Maar dat vind mijn portemonnee geen goed idee geloof ik.
     
    M.Blaak, Patman, Fredhead en 8 anderen vinden dit leuk.
  12. Succes Edgar. Ik had mijn remklauwen eerst koper gemaakt met Hammerite. Was er toch niet helemaal blij mee en nu toch al even rood. Bevalt mij beter. Ik ben benieuwd hoe het er bij je uit gaat zien. We zullen het zien bij de bbq.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  13. Inmiddels begonnen met de Pioneer subwoofer. De tulpjes en high low converter aangesloten maar directe aansluiting plus is een dingetje. Of hele dashboardkastje eruit en via de tule daar achter naar binnen of via de zekeringkast in de kofferbak. Zou iemand eens kunnen meten of en welke plek directe 11v heeft? Geschakelde heb ik al gevonden. Ik heb helaas geen multimeter. Aan de huidige directe plus zit al een stekker die past alleen nergens op. Iemand een idee? Want als dat simpel te plaatsen is ipv een berg werk zou dat ideaal zijn.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    John_mk2_RS en Patman vinden dit leuk.
  14. Heb je geen 12v steker (zo’n sigarettenplugdingofhoedatookalweerheet) in je kofferbak? Voor een koelbox ofzo? Zo’n ding
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  15. Ik heb hem niet gezien en er zit ook geen zekering voor. Moet zo een blokzekering zijn. Die aansluiting wilde ik dus eigenlijk gebruiken omdat er toch niets zit maar moet ik wel eerst zo een blokzekering halen. Aan de 12v zit nu die stekker zoals op de foto en deze sub past alleen in een kofferbak dus geen idee waar die op aangesloten was.
     
    Patman vindt dit leuk.
  16. Met een lampje en 2 draden kun je ook al kontroleren welke aansluiting constante plus voeren en welke niet, maar is die draad niet wat dunnetjes voor de voeding van de sub ?
    Die vreemde stekker is makkelijk te verwijderen maar dan moet je wel een andere eraan kunnen zetten of op een andere manier aansluiten
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  17. Dat is een goede inderdaad.
    Draad is niet enorm dik maar de sub is ook maar 200watt ofzo, zo een lange platte Pioneer sub die heeft niet superveel nodig.
     
  18. In de zekeringkast zit rennende 30 amp zekering met daarboven een 3 tal contacten is er daar niet 1 bij met een constante plus dan zou je een passende stekker kunnen zoeken die daar op past en die aan je gele draad knijpen. Ik ga ervanuit dat de versterker zelf al een zekering heeft.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  19. Dat was inderdaad mijn plan. De tweede is voor extra 12v aansluitingen die ik in de hatchback niet heb. Moet alleen nog uitvinden of daar continue 12!v op zit of niet.
     
  20. Ik krijg deze vandaag binnen leek me wel handig.
    Screenshot_20240423_084709_AliExpress.jpg
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina