1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Auto start niet meer, na korte verplaatsing, gedeeltelijk opgelost??

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Ruud80, 8 mrt 2024.

  1. Dag allemaal,

    Vorige week verplaatste ik de auto 2006 focus 2.0 16v duramax. omdat de bouwvakkers de plek even nodig hadden, de volgende ochtend wou de auto niet meer starten.
    Startmotor werkt maar auto slaat niet aan.
    Accu getest, bleek al aardig op zijn retour dus maar nieuwe gekocht en ingebouwd, auto start nog steeds niet.
    Brandstof pomp werkt
    bougie vonk test, hier kwamen 2 problemen aan het licht, cilinder 2 zeer zwakke vonk en er zat wat olie rond de bougie.
    bij de onderdelen boer een gelukje gehad die had 4 staaf bobines liggen die ik tegen een zeer gunstige prijs kon overnemen, samen met 4 bougies en een klepdekselpakking setje weer naar huis, alles gemonteerd maar helaas nog steeds geen startende auto.
    Geen foutmelding in het display of op the obd.
    Zekeringen nagekeken ook daar niets te vinden.
    buurman kwam aanlopen samen auto aangeduwd en blokje omgereden totdat de auto warm was.
    volgende dag cilinder 2 de bougie nog eens bekeken deze was nu schoon en droog.

    sindsdien werkt de auto maar het zit me toch niet lekker... beetje vertrouwensbreuk gevoel zeg maar.
    Wat mij nu opvalt misschien omdat de airco en radio nog uitstaan is dat ik een relais hoor als ik de auto op contact zet maar dat is maar 2a3 seconden daarna is het weg.
    wat zou het geweest kunnen zijn, start relais? ook geen idee waar die zit eigenlijk.
    alle controle adviezen van harte welkom.
     
  2. In een notendop:
    -startte niet meer, startmotor draaide wel rond maar sloeg niet aan, aanduwen werkte blijkbaar wel, en nu doet alles het weer goed?

    Dan kan je je startrelais afvinken, als die stuk/slecht is gaat de startmotor niet rond.
    Accu kan je dus ook afvinken, net als de bougies.

    Zou een slechte massa kunnen zijn, wat deed de tellers in je dashboard? sloegen helemaal naar rechts uit? stonden ze te trillen?
    sowieso als er geen foutmeldingen uit te lezen valt word het al lastig zoeken, nu dacht ik wel dat de Focus II fase I last kan hebben
    van losse solderingen op de printplaat van je teller unit....maar dat zou een ander even moeten bevestigen....
     
  3. Volges mij inderdaad je IPC solderingen maar je zou ook even alle massapunten kunnen nalopen en schoonmaken.
     
    Rowan662 vindt dit leuk.
  4. Dank voor de feedback, ik zal beide opties massa en ipc eens gaan nalopen de komende weken. mocht ik wat vinden zal ik het hieronder vermelden.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  5. Kms is een bedrijf dat gespecialiseerd is is in het her solderen van ipc mocht je niet uitkomen.
     
    Ruud80 vindt dit leuk.
  6. Update van alle inspecties. Alle massapunten nagelopen en bij twijfel schoongemaakt en weer opnieuw vast gezet, zagen er niet slecht uit. Teller uitgebouwd en geïnspecteerd op scheurtjes in de soldeer, niets gevonden. Enige wat me nu nog opvalt is de standaard radio die soms een week de ingestelde zender niet vasthoud en dan bij starten op een zender begint die helemaal nergens vast gezet is, om vervolgens een week later te werken zoals het moet.
     
  7. Hoe oud is je accu?
     
  8. De accu is vrij nieuw, die zit er net in gaf de TS aan.

    Hoeveel olie zat er aan de bougies? misschien vonkt ie niet omdat de bougies wederom vol olie zitten. Die motoren staan er eenmaal om bekend dat ze olie verbruiken.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  9. Ouderwets verzopen? Bij injectie is dat vaak op te lossen door: contact uit, gas helemaal intrappen, starten (verschild per auto en staat in de manual)
     

Deel Deze Pagina