KPN bied hier helaas geen glasvezel aan. Vwb gamen alles is uiteraard bedraad hier dus als dat glasvezel tegen gaat vallen kijken we dan wel weer. Was voor mij vooral de evenredige snelheid voor up en down. Nu met ziggo op zich geen problemen maar kost bijna het dubbele. Voor minder. Misschien dat kpn later toch nog met glasvezel komt mocht odido dan tegenvallen hebben we in ieder geval een alternatief.
Die glasvezel wordt toch niet door odido aangelegd maar door open dutch fiber je kan volgens mij voor iedere partij kiezen die over glasvezel werkt.
Geloof dat "partijen" zich in kunnen schrijven. Niet overal in het land is de keuze hetzelfde daardoor. Hier hebben we ook maar weinig om uit te kiezen maar ik vind het wel prima zo.
Kom je heel snel achter: Glasvezel Internet vergelijken? | ProviderCheck.nl even postcode en huisnummer invullen en je ziet gelijk wie er op jouw glasvezel mogen aanbieden Sowieso is ons kleine dorpje 1 van de eerste in NL die glasvezel kreeg (2012), ook wij hebben direct glasvezel genomen, eind 2012 had alles moeten werken, maar doordat de gemeente had afgedongen dat eerst de huurwoningen opgestart moesten worden konden wij 2 maanden langer wachten, maar nergens werd je op de hoogte gehouden. Uit nijd heb ik toen contact gezocht met Vodafone, die beloofde dat ze alles binnen 4 weken online zouden maken, en zo hadden we begin 2013 glasvezel, wat een verademing, super scherp beeld, belachelijk snel internet (50/50Mb)....alleen geen telefonie, dat duurde uiteindelijk tot letterlijk 2 weken nadat we al weer bij een andere provider zaten, kostte 4 maanden gezeik met Vodafone, een rechtsbijstand die zich ermee ging bemoeien, en uiteindelijk zaten we tevreden bij Lijbrandt, die werd een aantal jaar later ondergebracht bij Telfort, en die werd wat jaren later ondergebracht bij KPN, intussen heb ik een eigen router (Fritzbox!) en via een omweg 2 eigen 4K KPN tvboxen, en sinds 4 jaar geen gezeik meer, alles wat stabiel werkt, 1x in de 2 jaar een keer de boel opnieuw opstarten....meer niet.
Wij hadden de mazzel dat onze straat de eerste in het dorp was met glasvezel. Hier 100/100 mbit bij KPN met telefonie erbij. KPN router wordt puur als modem gebruikt en daarachter ook een eigen router waarmee ons eigen netwerk begint.
Grootste ergernis momenteel: Zeggen dat je het kneiterdruk hebt, maar je gewoon heel de tijd op je telefoon zit.
Grote ergernis van deze week is hier toch wel het gebrek aan kundig personeel. Moeten pallets met een nummer handling nummer klaar worden gezet. Vervolgens pakt men overal andere pallets voor of gewoon hele andere producten die ze willen laden.... En als we het dan de deur uit krijgen kunnen we het in het buitenland niet lossen omdat men het daar ook niet op orde heeft
Wat jij niet wist Doc is dat zij boswachter was 20 jaar lang in Tanzania in de Savanne. Zij ademt giraffen en wild animals. Althans, zo denken die mensen, jemig wat irritant. Ik heb ook geleerd om ergernis te voorkomen bij mezelf gewoon niet mee te bemoeien met mensen op straat. Mensen zijn vaak (helaas) aso's tegenwoordig, of je het goed bedoeld of niet, grote bek staat altijd klaar, ongeacht leeftijd, wijk, situatie, afkomst, whatever. #2024
precies dat, gisteren nog in het vliegtuig van Egypte naar Düsseldorf man voor me met 2 kinderen en die ene schreeuwt het hele vliegtuig bij elkaar (nog voor we opgestegen waren) en die vader gewoon z'n kind negeren..... oortjes in met noise cancelling en de I-pad maar aan.....
De DHL bezorger. Pakje van Amazon zou gisteren avond komen. Tegen tienen gisteravond check ik de app. Pakje bezorgd????? Niemand gezien. Klantenservice gebeld. Ja klopt. Soms scant een bezorger het pakje al van te voren (ja want daar heb je geen tijd voor als je van je bus naar de deur loopt, aanbelt en moet wachten tot ik de deur open doe) Pakketje is nu in...... Amsterdam. Dat ziet U straks in de app. Nou dus niet [emoji20] Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
Is bijna standaard bij DHL, zijn afspraken die ze gemaakt hebben en niet na kunnen komen, zakelijk hebben wij daar heel erg last van, moet dan voor 12.00 uur in huis zijn, bijna standaard tussen 11.40 en 11.45 krijg je de melding dat het pakket is afgeleverd, en dan kan je nog tot 15.00!! wachten voordat ze echt leveren. Ook de alarm inbouwer laat de onderdelen vooraf bezorgen bij de inbouw locatie, vervolgens zit de inbouwer nog eens 1 á 2 uur te wachten totdat de onderdelen er zijn. Klagen heeft geen zin want ze doen er toch niks mee
raar verhaal, bezorger kan wel eerder pakket scannen maar krijgt dan foutmelding dat die op verkeerde locatie staat. je kan in de DHL app nooit zien waar je pakket naar toe gaat nadat die bij jou op afgeleverd staat. als het voor 12u in huis moet zijn dan is het een Express zending waar extra voor betaald is. als ze die afspraak niet na komen kun je een claim indienen.
En dat werkt dus totaal niet, word een welles-nietes discussie die je standaard verliest, want de app zegt dat hij echt geleverd is gevolgd door de vraag of we het pakket niet hebben ontvangen...jawel, maar te laat, nee app geeft precies aan wanneer deze is afgeleverd incl. handtekening.....maar dat is onze handtekening niet, jawel want onze chauffeurs teken niet zelf....dus wel....enz.
Dat is een regelmatig voorkomende ergenis ook hier. Als je er tijd, geld en energie in wil steken dan is de claim zeker te winnen want laat ze de handtekening maar zien waarbij dus duidelijk gemaakt kan worden dat het niet jouw handtekening is dus vervalsing en dat is strafbaar. Maar in de kern, gewoon mooi vervelend dit….
of de afzender of de ontvanger betaald extra voor een Express zending, dan zou de verzender (als die de kosten voor verzending draagt) kunnen klagen. handtekening staat in het systeem inclusief naam dus die kunnen ze altijd terug zien. dat chauffeurs niet zelf mogen tekenen dat klopt maar gebeurt heel vaak. sorry maar doe ik zelf ook, ga mijn PDA niet 20 of 30x per dag uit handen geven in een tijd waar half NL griep of corona heeft. maar doe dit alleen als ik het ook werkelijk overhandig aan de geadresseerde.