1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vervangen Startbatterij Focus Mk4.5

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door SB-01, 1 dec 2023.

  1. Vergeef het mij als het hier al ergens gevraagd is, ik heb tijdens het zoeken gemerkt dat er best wel wat topics zijn over de batterij(problemen) bij de Focus Mk4/Mk4.5. Maar de heel specifieke info heb ik niet gevonden, dus vandaar mijn vraag. Klopt het dat de volledige luchtfilterbehuizing weggenomen dient te worden bij het vervangen van de batterij? Ik heb een iets grotere batterij gekocht dan de OEM zijnde een Exide EL652, maar krijg ze er niet in. Heb de deksel van de luchtfilter afgenomen, maar het lukt nog steeds niet. Moet alles eruit? En indien ja, hoe gaat dit los kwestie van niets af te breken? Alvast bedankt.
     
  2. Hoezo heb je een grotere gekocht? Met een beetje pech past die dus gewoon niet.
     
  3. Uiteraard heb ik op voorhand opgezocht welk formaat van batterij in de voorziene batterijbak past. Daar dien je uiteraard rekening mee te houden. De OEM batterij is enkele cm korter, en er zit een plastic opvulstuk in de batterijbak dat je kan verwijderen. Dat is allemaal het punt niet. Het enige punt is dat de OEM er zo uit te halen is (en dus te monteren) maar de langere niet. Daar heb je even wat meer plaats voor nodig, maar eens op zijn plek past dat 100% goed.
     
  4. Volgens mij hebben ze bij mijn Mk4 (ST) bij de vervanging van de accu ook het hele luchtfilterhuis compleet weggehaald.
     
  5. Bij vervanging van mijn accu (Varta N70) heb ik het filterhuis er helemaal uitgehaald. Dat is goed te doen. Aan de onderkant zit ie in rubber ringen gestoken om m te fixeren. Met het plaatsen van de Mountune throttlebody en shortshifter heb ik de bak er nog eens uit gehad, zie foto.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Gewoon naar boven toe uittrekken?
     
  7. Japs... Let op: het huis van het luchtfilter zit in 3 rubberen doppen vast. Deze schieten wel eens los en verdwijnen dan onder de motor. Ff goed opletten dus met lostrekken.

    Greetz Emiel
     
  8. Afgelopen weekend wou ik de nieuwe batterij eindelijk plaatsen, nu bleek deze echter lager te zijn dan de OEM batterij.
    Op één of andere manier moet ik daar in mijn zoektocht ergens foutieve info over gevonden hebben. Nu had ik dus speling tussen batterij en beugel, want deze is niet instelbaar.
    Bijgevolg een Exide EL700 (190mm hoog) besteld ipv de eerder aangekochte EL652 (175mm hoog). Bijkomend voordeel is dat deze nog net wat sterker is.
    OEM was 60Ah/600A en nu heb ik dus 70Ah/760A. Verder uiteraard ook de BMS gereset (contact op standje 2, 5x grootlichten seinen en 3x op de rem duwen) en klaar is kees.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  9. Ben benieuwd of het nu beter gaat
     

Deel Deze Pagina