Iemand misschien een idee, het afgelopen jaar diverse misfire meldingen gehad op diverse cilinders. Ondertussen 2x bobine vervangen alle bougies al minimaal 1x maar melding komt na 7-8 weken weer terug. Ik ga nu zelf denken dat het met wat anders te maken heeft, afstelling, inspuiting? Misschien komt het door verbruik koelvloeistof +/- 250 ml op 1500 km?
Niet dat ik je echt kan helpen durf ik wel te zeggen dat 250ml koelvloeistof verbruiken op 1500km me verre van normaal lijkt. Ruikt (waarschijnlijk ook letterlijk) naar een probleem met de koppakking. Voor de techneuten onder ons is het wel makkelijk om te weten welke uitvoering van Ford Focus het betreft (bouwjaar, motorisering, enz)
Je mag ook laten weten wat het precies was nadat hij bij de garage geweest. Fijn voor andere die het zelfde krijgen en na opzoeken direct weten meer weten
Auto is naar garage geweest, koelsyteem onder druk gezet geen uitwendige lekkages. Vermoeden is dat er een lekkage in of de pakking of de kop zit welke rechtstreeks in de verbrandingskamer komt. Hierdoor komen er storingen op de bobines of bougies. Om dit goed te kunnen onderzoeken zal de kop gedemonteerd moeten worden. Kosten +/- €1400,00. Auto is nu iets meer als 10 jaar oud en heeft 140.000 km gelopen is dit het nog waard?
Of het het waard is, kun je alleen zelf bepalen. Heb je al gekeken wat een andere Focus bouwjaar, kilometerstand en opties, indien je daar voor gaat, kost op gaspedaal? Ben je bereid dat er weer aan uit te geven? Auto's, occasions, zijn gewoon duur. De vraag is, zie jij je nog enkele jaren rijden in deze auto. Zo ja. Dan wellicht de overweging waard om het te doen? Uiteindelijk bepaal jij.
Als de distributie nog niet is vervangen dan kan dat mooi gecombineerd worden want alleen dat vervangen kost bij dealer ook €1700
Ga me verder oriënteren op de vervanging en dan de combi met de distributie, dan is dat ook gebeurt. En voor dat geldt heb je geen andere auto :-)