1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Missfire cylinder 3 + foutcode P26DE P0303

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door jordy_limburg, 13 mei 2023.

  1. Wie kan mij helpen, ik ben in het bezit van een Ford focus wagon mk ST

    Sinds een tijd worstel ik er mee dat dat de auto inhoud of begint te stotteren onder het rijden. Na een kleine 4 seconde of bij het intrappen van de koppeling is het dan ook weer weg.

    Ik heb daarom de auto zojuist nog eens uitgelezen met forscan. De fout code zit er nog altijd in samen met de volgende fout code:

    - P26DE Engine sound control a circuit performance
    - B1D06 left turn indicator (vermoedelijk door het alarm, volledig verlichting werkt namelijk)
    - B1D07 right turn indicator (vermoedelijk door het alarm, volledig verlichting werkt namelijk)
    - B119F GPS antenne (vermoedelijk vanwege een andere radio)
    - B127 Steering wheel left switch pack
    - B1380 Steering wheel right switch pack
    - B12C2 Puddle lamp (is inderdaad defect)

    Op een forum geven ze aan dat de code P26DE aan de moter kabelboom moet liggen, deze ga ik dus binnenkort even controleren.

    Tevens ben ik 10 minuten gaan rijden en kreeg toen 70 missfire’s op cilinder 3. Ik heb vervolgens bobine 1 naar 3 verplaats, 2 naar 1 verplaats en bobine 3 naar 2 verplaats. Geheel gewist en weer 10 minuten gaan rijden. Opnieuw uitgelezen en wederom 69 missfire’s op cylinder 3.

    Helaas heb ik geen bougie sleutel bij de hand dus zal maandag even een nieuwe bougie bestellen en dan weer gaan testen. Ik hou je even op de hoogte.

    Iemand nog een idee? Of dit voorval ook al eens meegemaakt?

    De auto heeft momenteel 108xxx gelopen en heeft bij 104xxx nog een grote beurt gehad waarbij ook de bougies zijn vervangen. Het probleem was hiervoor ook al aanwezig


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  2. Ik weet niet hoe erg het stotteren bij jou is, maar ik heb ook last van een niet-gelijkmatige afgifte van vermogen in mijn Focus ST 2015.

    Kun je het stotteren omschrijven?

    Ik heb geen relevante foutcodes en het aantal misfires zijn verwaarloosbaar. Bij mij zijn ook de bougies recent vervangen maar geen verschil merkbaar. Betere kwaliteit brandstof getankt en de diverter valve nog vervangen maar zonder echte verbeteringen. Vandaag hikte ik weer weg bij het stoplicht namelijk...
    Soms als je naar het stoplicht rolt en de koppeling intrapt slaat de motor ook bijna af
     
  3. Afslaan heb ik zelf nog niet meegemaakt, ik tank zelf altijd 102.

    Het is voornamelijk bij het wegrijden of als ik tussen de 1500-2000 toeren zit het gas in trap.

    Soms heb ik er dagen geen last van en sommige dagen alleen maar. Of het nou regenachtig of warm is maakt niet uit

    Als ik nu rond de 1500 toeren zit en ik trap echt gok het gas in dan schokt die enorm


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  4. Je weet dat dat linke toerentallen zijn om het gas ineens vol in te trappen ? Zo niet, zoek dan maar eens op “Ecoboom”….
     
  5. Zegt me eerlijk gezegd niks [emoji28] geld dit ook voor de 2 liter st?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  6. Juist voor de 2.0 ST, helemaal als ie ook nog getuned is (weet niet of dat bij jou het geval is ?). Je kunt ook zoeken op LSPI, het komt er op neer dat er detonatie optreedt en dat daardoor een zuiger het begeeft. Dit vooral bij vol gas geven bij lage toerentallen.
     
  7. Toen ik vanmiddag mijn auto starten en en even stationeer lied lopen sprong het motermangement lampje aan. Eenmaal thuis en deze uitgelezen te hebben ging het om foutcode p0303 missfire cylinder 3.

    Nu zit ik al tijde met het feit dat de auto soms inhoud en stottert bij gas geven of optrekken. Als ik dan de koppeling intrap is het ook weer weg.

    Nu heb ik een tijdje geleden de bobines en bougies verwisseld gezien er toen ook een missfire optrad op cylinder 3. Dit heeft dus helaas niks geholpen.

    Iemand enig idee waar ik nog kan zoeken? Mogelijk de injector? En kan deze zo gewisseld worden of dient er na het verwisselen weer gecodeerd te worden?

    Of toch nog eens de bougies vervangen. Momenteel zitten er NGK bougies in. Wel is de auto stage 1+ gechipt. Lees namelijk ook vaker dat er bij chippen toch andere bougies gebruikt worden? [​IMG]


    Alvast bedankt

    Gaat om een focus st wagon van 2013 met 113000KM


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  8. https://www.focusclub.nl/index.php?threads/missfire-cylinder-3-foutcode-p26de.122101/

    Aangezien je al een topic had met probleem. En daar bougies en bibine gewisseld had met andere cilinders. Had ik ontstekking al uitgesloten eigenlijk.

    Ik zou als ik jouw was de ingector van 3 naar 4 verplaatsen. Dan rijden en kijken of storing naar cil4 verplaatst.

    Is het nog cil3 dan kan ergens in bekabeling zijn of mechanisch issue. Dan kom je op compressietest en cilinderlektest uit.

    Bij tuning is 99% met orginele bougie. Dit geeft haast nooit issue. Andere bougie pak je alleen als je serieuze ipvrades gaat doen aan de motor.
     
  9. Zitten bij deze motor de bobines direct op de bougie?
    Zou het anders nog de bougiekabel kunnen zijn?
     
  10. Iedereen bedankt voor het meedenken, hij is zojuist opgetakeld en gaat naar de garage


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  11. Laat zeker even weten hoe het afloopt!
     

Deel Deze Pagina