Sinds een paar maanden eigenaar van een Ford Focus 2011 1.6 (geen ecoboost). Afgelopen periode weigerde de stuurbekrachtiging af en toe bij het starten. Na herstart functioneerde alles weer. Sinds een paar dagen werkt de stuurbekrachtiging in zijn geheel niet meer en heb ik inmiddels behoorlijke biceps. De foutcodes die ik heb laten uitlezen zijn U3000-49-48 en U3000-53-C8. Na wat speurwerk vrees ik het ergste en ben op zoek naar een mogelijkheid om dit te laten verhelpen. Wat kan ik eventueel zelf doen om duidelijk te krijgen wat het probleem is. En kent iemand hier een autobedrijf in de omgeving van Dordrecht die hier mee aan de slag zou kunnen. Het liefst geen dealer omdat het dan behoorlijk in de papieren gaat lopen. Tot nu toe lees ik dat het mogelijk met het stuurhuis te maken kan hebben en dat deze mogelijk vervangen moet worden door een nieuwe of gereviseerde.
Ik denk dat dan de elektrische stuurbekrachtiging kapot is, heb ik ook gehad. Ik heb er een revisie stuurhuis in laten zetten via https://www.auto-elect.nl/. Zit misschien wel wat uit de buurt. @Andre waar heb jij eea laten repareren bij jou in de buurt? Verstuurd vanaf mijn SM-T970 met Tapatalk
Ik ben toen bij het filiaal van Wensveen geweest in Hendrik Ido Ambacht. Zij zijn aangesloten bij vakgarage en kunnen dan onderdelen goedkoper inkopen dan de officiele dealer.
De 1.6 TI-VCT (geen ecoboost) heeft toch gewoon een hydrolische stuurbekrachtiging? Zit volgens mij helemaal geen elektrische sturing op?
Vandaag contact gehad met auto elect bv. Zou waarschijnlijk te maken kunnen hebben met accu/dynamo en een kabelboompje. Dan nog een software update eroverheen en dan mogelijk weer in orde. Fingers crossed! Want dit klinkt toch beter dan het vervangen van een stuurhuis… Morgen heb ik nogmaals contact met dit bedrijf en dan krijg ik een “specialist” aan de lijn. Deze was nu niet beschikbaar. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De 1.6 TI-VCT in de MK3 welke voorzien zijn van Active Park Assist hebben het volledig elektrische EPAS stuurbekrachtiging systeem.
Het is de accu massakabel die vervangen zou moeten worden, daar zit het BMS chipje op/aan, die schijnt na verloop van jaren slecht te kunnen worden, is bij mij ook vervangen. Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk
Paar maanden dat wil zeggen dat je garantie hebt op de auto. Dit is verborgen gebrek dat zichtbaar is geworden. Of heb je particulier gekocht Bij mijn mk3 uit 1ste maand 2012 geen issue gehad. Maar las idd dat dieverse van 2011 mk3 stuurhuis is vervangenbivm dit probleem. U3000 wijst ook naar interne fout in stuurhuis. Geen idee wat na dat jaar is verandert aan auto/stuurhuis want daarna hoor je er eigenlijk nooit iets echt erover
Zojuist contact gehad met auto electa bv. Meneer was niet echt meewerkend. In tegenstelling tot de persoon die ik gisteren sprak gaf hij nul informatie en verwijst mij naar een garage. De garage neemt dan contact met hun op….. wordt vervolgd Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto-elect is het bedrijf die de revisies van oa stuurhuizen doet, doen niet de verwisseling in de auto. Ze werken samen met auto Brouwer, daar maak je de afspraak mee, zij regelen een met Auto-elect. Maar Auto-elect moet je wel vertellen wat er gedaan kan / moet worden zodat je de juiste afspraak kunt maken. Vreemd dat ze je daarvoor doorverwijzen. Maar misschien die garage maar eens bellen? Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk
Contact is gelegd. Er komt een Varta-accu in en nieuwe massakabel. Hierna naar Auto Elect voor update a €265,- ex Als dit het probleem verhelpt dan ben ik een blij mens… Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja, dat vind ik ook. Maar een bezoekje aan de dealer had geresulteerd in een bedrag met 4 cijfers gok ik. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik mag toch hopen dat er in die 265 eur dan ook de accu en massakabel zit anders is het inderdaad een duur software update.
Bel eens met een Ford garage om te horen wat daar die update kost? Misschien dat er hier op het forum zelfs mensen zijn die dat kunnen?