1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wil niet starten na monteren andere injectoren

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door SanderK, 6 aug 2023.

  1. #1 SanderK, 6 aug 2023
    Laatst bewerkt: 6 aug 2023
    Hallo,

    ik heb zojuist andere injectoren geplaatst in mijn Focus mk2 2.0 duratec. Nu wil de auto alleen niet meer starten. Heb het wel even geprobeerd omdat de injectorrail weer gevuld moet worden met benzine. Alles zit er weer netjes op dus dat is het niet.
    Moet ik anders starten met de tankdop los? Of is er iets anders wat ik had moeten doen. Op internet kon ik al niet veel vinden over injectoren verwisselen bij mijn Focus.
    Hoop graag op de gouden tip. Hoe lang kan je eigenlijk je motor proberen te starten zonder dat het schade oplevert?

    Groet,

    Sander
     
  2. zolang je olie rondgaat is het niet zo erg. Grote probleem is als de startmotor warm wordt.
    Punt is dat je brandstof systeem leeg kan zijn.
    Maar dit zou je na goeie 30seconden door starten eigenlijk al ontlucht hebben en zou je benzine moeten krijgen.

    wat is de rede geweest dat je nieuwe injectoren hebt geplaatst?
     
  3. Moeten injectoren niet ingeleerd worden ?
     
  4. #4 SanderK, 6 aug 2023
    Laatst bewerkt: 6 aug 2023
    Maar moet de motor in 1 keer 30 seconden of kan dat ook in meerdere keren? Ik denk dat ik nu ongeveer 6 a 8 keer 5 seconden gestart heb.

    De auto schokt af en toe bij wegrijden. Starten duurt ook even, het is niet starten lopen. En ze zijn ook 310k oud. Kreeg het advies om te vervangen in plaats van reinigen. Heb nu een setje van 87k gescoord.
     
  5. In je eerste post geef je aan nieuwe injectoren geplaatst te hebben maar het zijn dus gebruikte blijkt nu.
    Weet je absoluut zeker dat in orde zijn?
     
  6. Geen “nieuwe” dus. Je weet zeker dat ze goed zijn :shrug:

    edit
    @Huskywolf twee zielen één gedachte :mrgreen:
     
  7. De oude er weer in en dan kijken of hij wel weer doet
     
  8. Ik heb ze via onderdelenlijn en ze waren goed. Kwamen van rijdende auto.
     
  9. Zou ook inderdaad eens kijken wat er gebeurt met de oude er weer in.
    Je hebt niet aangegeven waarom je ze hebt vervangen, wat was het probleem eigenlijk?
     
  10.  
  11. Een benzine injector hoeft niet ingeleerd te worden zover ik weet.
    Met de auto op contact zetten wordt de brandstof pomp aangestuurd voor x seconden of tot de druksensor vind dat er voldoende druk in het systeem zit. Je hoeft dus niet te starten.

    Na een keer of 2 op contact zetten zou de injectie rail op druk moeten wezen en zou je via de ontluchting nippel op de rail druk moeten kunnen laten wegvloeien.
    Als dit niet het geval is, kunnen er maar een paar dingen aan de hand zijn. De pomp wordt niet aangestuurd, de pomp is kapot, er is een aanvoer lijn verstopt of je hebt aan en afvoer omgedraaid bij het wisselen van de rail.
     
  12. Heb ook de boel aangepast naar andere. Ik zal morgen de oude weer even monteren.
     
  13. Nee dat is alleen bij de diesel verstuivers. Die meld je aan en zo weet de computer hoe deze aangestuurd moet worden.

    Van benzine motor is het dus heel simpel. plug and play.
    Idd door paar keer op contact te zetten zal de brandstofpomp ook lopen. echter lucht krijg je daar niet mee uit. Daarvoor moeten de injectoren aangestuurd worden om zo lucht eruit te krijgen.
    Ivm je klacht en niet starten nu. Zou zomaar kunnen dat de brandstofpomp zijn beste tijd heeft gehad. Deze moet je horen zoemen als je op contact hebt staan.
    Ben bang dat deze niet onder de achterbank via luikje bereikt kan worden en dus tank onderuit moet.
    Dit zou je dus met een brandstofdrukmeter moeten meten op de brandstofgallerij.

    plaats idd de oude morgen terug en kijk hoe dat gaat.
     
  14. Hoezo krijg je lucht niet uit het systeem door hem op contact te zetten? Daar is de retourlijn voor. Alleen het hele kleine stukje van de rail naar de injector daar zou lucht kunnen blijven zitten maar dat is minimaal.

    Als je druk in de rail hebt en je gaat starten dan zal het misschien 1 of 2 omwentelingen extra kosten om die lucht eruit te krijgen voor die goed inspuit.
     
  15. Klopt enkele hebben retourleidung, al hebben veel ook geen retourleiding, waaronder de duratec he het niet heeft. Het starten zou kleine 5sec meer kosten eerste keer, als je retour hebt. Anders moet het na 30sec zeker weer lopen. Doet hij dit niet is er nog steeds iets verkeerd. Het kan meer tijd kosten als addaptieve waardes ingeleerd worden. Of hogedrukleiding ontlucht wordt.

    Druk wordt geregeld door de opvoerpomp in de tank. Die zorgt voor een vaste waarde. En de ecu weet hoeveel hij inspuit op basis van ingeleerde waardes.

    Heb vaak een brandstofdrukmeter tussen in moeten aansluiten, voor controle.
    Zeer enkel gallerij heeft een ventiel op zitten voor ontluchten. Echter kan me niet herinderen dat ik die ooit heb gebruikt.
     
  16. gebruikte en ze komen van een rijdende auto. Hamvraag is dan hoe reed die auto en waarom stond die bij onderdelenlijn?
    Als dat motorproblemen zijn geweest heb je er niet zo veel aan, als het schade is, is het een ander verhaal. Ben benieuwd wat er gebeurd als je de oude er weer in zet. Misschien de niewe ultrasoon laten reinigen?
     
  17. :think: Ik snap zo wie zo niet dat iemand gebruikte injectoren koop. :?
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  18. #18 SanderK, 7 aug 2023
    Laatst bewerkt: 7 aug 2023
    nieuw zijn ze rond de €100 per stuk op autodoc met de maximale korting van 41%. En dan heb je geen (in mijn ogen) bekend merk. Nu heb ik voor €100 4 originele injectoren met 80k gelopen. Ik denk dat dat beter is.

    Maar boven alles. Hij loopt nu. Had eerst de injectoren nog doorgemeten maar niets raars. Toen contact erop. Half minuutje gewacht en toen starten en lopen. Nu benieuwd hoe die loopt. Topic mag dicht. Resultaat zal ik melden in mijn Focus topic.

    Bedankt voor de reacties.
     
    focus-piet en Edgar Focus vinden dit leuk.
  19. Moderne elektronica in auto’s. Zorgt voor veel veiligheid en leukigheid maar af en toe voor rare dingen. Waarschijnlijk moest de auto eerst de nieuwe herkennen en zelf inlezen.
     
  20. 100euro is idd veel geld. Al dacht ik dat ze 20a 30euro koste.
    De verstuivers in de moderne motoren die zijn idd 100euro per stuk.

    Maar goed belangrijkste is dat hij loopt.
     

Deel Deze Pagina