Cx30 lijkt groot maar kofferruimte schijnt tegen te vallen voor de grootte van de auto. Verder prima auto hoor.
Hoi Jan, de 2.0i Skyactive-G is qua koppel best wel te vergelijken met een standaard 1.0i ecoboost 125pk, alleen je moet hem in de bergen iets hoger in toeren houden, maar dan gaat ie ook echt wel. Ik had er rekening mee gehouden dat ik het gemis van een turbo zou gaan missen, en af en toe mis ik die omdat ik nog moet wennen dat ik dan terug moet schakelen, maar in NL zou ik dat verschil niet merken. Qua verbruik, ja het is een 4 cilinder 2.0 ltr, maar een paar dagen geleden hier getankt, en kom dan op 1:14 bepakt en 3 personen erin, dus valt mij 100% mee, thuis op de wat langere afstanden gaat dat gewoon richting de 1:16/1:17. De "oude" CX-3 staat op het onderstel van de Mazda 2!!, de "oude"CX-5 staat op het onderstel van de Mazda 3, de CX-30 staat ook op het onderstel van een Mazda 3, De CX-30 heeft een kofferbak van 430 ltr, jouw MK4 375ltr, dus daar lever je niks in, en als je voor een CX-30 gaat met een Skyactive-X motor, dan heb je standaard al wat meer koppel welke 1000tpm eerder aanspreekbaar is als die van mij, dus ik gok dat je het gemis van een turbo niet gaat merken. Anders kom je een keer proefrijden in die van mij
Dank voor deze info! Na 3 jaar Focus denk ik aan wat anders. De CX-30 heeft een hogere instap, mooi interieur en het model spreekt me wel aan. Ik ben nog vooral in de oriënterende fase en heb geen haast.
afgelopen donderdag las ik dit verhaal van jou mazda, Onderweg naar huis vanuit Almere naar Maastricht zag ik prompt een rode sedan rijden zoals die van jou. zullen ze echt zo zeldzaam zijn dat ik bij toeval prompt er 1 zie rijden terwijl ik net over die van jou heb gelezen? mooie auto is het waar je mijn inziens veel plezier van zult hebben!
Ja, ze zijn er wel, maar niet heel veel, intussen al wat meer info gevonden, als ik kijk naar de jaren 2016/2017/2018 want 2019 is een overgangsjaar geweest, en deze sedan is maar tot jan 2019 gemaakt, dan kom ik op de volgende verkoopcijfers van alle Mazda 3 modellen in die jaren: 2016: 701 stuks 2017: 857 stuks 2018: 809 stuks Van alle nog rijdende Mazda 3 in NL (16.842 stuks) is slechts 23% sedan, dan weten we ook gelijk dat er (21.644 - 16.842 = 4802) al 4802 stuks niet meer op kenteken staan, 22% van de weg af sinds 2003 en dat vind ik nog best weinig. In die 3 jaar zijn er 2367 stuks verkocht in NL, waarvan er zeer weinig sedan's, want die 22% is over 20 jaar gerekend, dan zullen ze ongetwijfeld bij VWE onderscheid maken tussen diesel en benzine, en misschien ook nog (zoals Edgar al aangaf) op vermogen, en dan zou je dus kunnen komen op maar 7 stuks in 2018. Maar dat je er 1 bent tegen gekomen is idd toeval, want zoals je ziet rijden er niet veel sedan's van dit model rond in NL
en nu maar eens een technische "reparatie" gedaan. Bij het testrondje voor aanschaf had ik uiteraard zeer veel getest, waaronder de airco, werd heerlijk koud en stonk niet, maar na een aantal weken zelf rond te rijden, was het warm genoeg om de airco aan te zetten, een meur....niet normaal, het leek op een hele wasmand vol zweetschoenen icm met natte hond, dus gelijk de auto op zijn kop opzoek naar honden haren, niets gevonden. Dus toen besloten om een ozon behandeling te laten uitvoeren, en gelijk een nieuwe interieurfilter erin, dat leek goed te gaan, totdat we op vakantie de auto een paar dagen niet hadden gebruikt, en weer de airco aan zette....daar was de geur weer, niet zo erg als de eerste keren, maar nog even voor 2 minuutjes een licht geur, rest van de rit geen stank meer. Bij thuiskomst de lokale garage geraadpleegd, die gaf mij een busje Premtech airco cleaner, daar zit een lange slang aan die op/tegen de condensor aan moet komen....hoe dan? Gelukkig heb ik een endoscope camera, dus even via de middelste uitblaasrooster gezocht naar de condensor, toen die gevonden was het slangetjes ernaast gedaan en gepield totdat deze in beeld kwam, toen met wat gedraai en bewegen de hele condensor vol schuim gespoten....best handig zo'n camera. Mag de airco nu 3 uur niet gebruiken, dus weet nog niet het eindresultaat, maar heb er goede hoop bij.
Vandaag 2x 45 min gereden met de airco aan......ruikt nu nergens naar, dus de eerste indruk is positief
lijkt me sterk als je een spuitbus leegspuit op je condensor dat dan de stank die uit je kofferbak komt ineens weg is
Nee de behandeling volstond niet, ze gaven vooraf al aan dat hond en rook geuren er niet mee zouden verdwijnen, heb ook aangegeven dat de geur uit de airco kwam. Maar zo’n ozon behandeling staat ook onder qua oplossingen, geprobeerd en niet afdoende, dus eens zien of dit beter gaat
Ik zat met de stank van de airco in mijn hoofd. Laten we het er maar op houden dat het gisteren een te lange dag was